INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 

dataDigitální technologie sice rychle mění odvětví kontaktních center, pokrok v zákaznické zkušenosti však brzdí samotní lidé, nikoli technologie. Rychlost vstřebávání digitálních technologií nedosahuje svého potenciálu, kvůli čemuž dochází k rozevírání nůžek mezi realizovanými službami digitální komunikace a očekáváním zákazníků.

Podle nového průzkumu Global Contact Centre Benchmarking Report 2016, který dnes zveřejnila společnost Dimension Data, organizace nemají přesné informace o odpovědnosti, řízení a dohledu nad digitálními komunikačními kanály v jejich kontaktních centrech. Je tomu tak proto, že vedení firem nevěnují této problematice dostatečnou pozornost, což má dopad na efektivitu návrhu jejich digitálního řešení a v konečném důsledku i na to, jak zákazníci komunikují s jejich podniky.

Snímek je z tiskové konference Dimension Data v Praze

Letošního průzkumu se zúčastnilo 1 320 organizací ze 14 různých odvětví a 81 zemí Tichomoří, Austrálie, Severní, Střední a Jižní Ameriky, oblasti Středního východu a Afriky a Evropy.

„Ačkoli kontakty navazované po telefonu jsou v rámci kontaktního centra řízené a sledované a jejich kvalita je kontrolována, u interakcí prováděných prostřednictvím digitálních komunikačních kanálů se taková důslednost uplatňuje jen zřídkakdy,“ říká Jan Růžička, Solution Manager CIS ze společnosti Dimension Data. „To může mít za následek nejednotnost komunikace a zhoršení zákaznické zkušenosti ve vztahu ke značce kontaktního centra nebo značce spravované společnosti.“

Polovina (50 %) z oslovených respondentů v rámci této srovnávací zprávy uvedla, že u nich dochází ke sledování kvality v případě digitálních kanálů, zatímco u komunikací vedených po telefonu to potvrdilo 89 % z nich. Asi 82 % respondentů uvedlo, že mají zavedeny procesy pro určování obchodních příležitostí u kontaktů po telefonu, zatímco u kontaktů uskutečněných digitálními kanály to potvrdilo jen 60 %. Měření nákladů a času na jeden kontakt chybí u většiny digitálně podporovaných servisních kanálů, což poukazuje na nejednotnost v přístupu řízení hlasového a digitálního kanálu.

Jan Růžička k tomu podotýká, že návrhy nových komunikační kanálů vznikají v izolaci a bez zapojení samotného kontaktního centra. „Téměř polovina respondentů (47 %) je buďto zcela vyloučena nebo se jen částečně účastní fáze návrhu nových technologických řešení v kontaktních centrech, přičemž 55 % z nich jsou téměř nebo zcela vyloučeny z procesu schvalování řešení. Navíc v případě 2 organizací z 5 (40 %) bylo konstatováno, že příslušné systémy pro správu digitálních kanálů nesplňují aktuální obchodní potřeby, a pouze 19 % z oslovených vyjádřilo opak.“

Digitální technologie fungují jako hnací motor transformace a přetvářejí způsob, jakým společnosti podnikají. V souladu s tím poroste význam kontaktních center ve vztahu k realizaci integrovaných strategií zákaznické zkušenosti. Je tedy důležité, aby realizační týmy IT a obchodní týmy vzájemně a strategičtěji spolupracovaly.

„Nové digitální technologie musí být navrhovány se zřetelem k tomu, jak budou využívány. Organizace musí porozumět uživatelské zkušenosti a očekáváním zákazníků, pokud je jejich cílem úspěšné přijetí technologií a dosažení kýžených podnikatelských výsledků,“ dodává Zbyszek Lugsch, Solutions & Business Development Director ze společnosti Dimension Data.

„Komplexní problematika při vytváření pozitivní zákaznické zkušenosti často zahrnuje hned několik komunikačních kanálů včetně internetu, webu, sociálních médií a telefonu. To vyžaduje zvýšenou schopnost a hlubší chápání cesty, kterou se zákazník vydá, když se spojuje s kontaktním centrem organizace. Pro to, aby byla efektivní, musí mít technologická řešení konkrétní návrh, určenou odpovědnost a zvláště pak nezbytný lidský rozměr,“ uzavírá Zbyszek Lugsch.

 Kliknutím zde si stáhnete manažerský report z celkové zprávy Global Contact Centre Benchmarking Report 2016.

Dimension Data

Dimension Data využívá sílu technologií pro transformaci organizací, které jim v současné digitální éře pomohou dosáhnout velkých skutků. Jako člen NTT Group se zaměřujeme na digitální infrastruktury, hybridní cloud, pracovní prostory nové generace, kybernetickou bezpečnost. S obratem 7,5 miliardy USD, pobočkami v 58 zemích a 31 000 zaměstnanci dodáváme služby všude tam, kde jsou naši klienti, a v každém okamžiku jejich technologické cesty. Jsme hrdým oficiálním technologickým partnerem Amaury Sport Organisation, organizátora Tour de France, a hlavním sponzorem cyklistického týmu „Team Dimension Data for Qhubeka“.

Akcelerujte vaše ambice. Navštivte nás na www.dimensiondata.com a na LinkedIn

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3