INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Projekt s názvem iPov bot, který spustilo letos na jaře pražské startupové studio Point FM, se těší pozitivním ohlasům. Robota, který s lidmi „komunikuje“ prostřednictvím aplikace Facebook Messenger, využilo ke sjednání povinného ručení více než tři sta lidí.

Kromě toho, že aplikace umí vyhledat nejvhodnější nabídku pojištění, pomáhá lidem uzavřít smlouvu přímo v chatovacím okně, aniž by museli chodit na pobočku pojišťovny. Dle dosavadních ohlasů lidem nevadí sdílet s iPov botem své osobní údaje přes sociální síť a projektu důvěřují.

Chatování je jednou z nejoblíbenějších aktivit lidí na sociálních sítích a právě toho využili tvůrci českého projektu iPov bot, když zapojili do Facebook Messengeru plně automatizovaného robota. Při tvorbě projektu jeho tvůrci cílili zejména na mladé lidi z větších měst. K jejich překvapení však většina uživatelů pochází z menších měst a vesnic. „Demografický původ klientů je zcela odlišný od našich předpokladů. Na začátku jsme počítali s tím, že oslovíme především mladé lidi z velkých měst, ale zjistili jsme, že naši současní uživatelé pocházejí z menších měst a vesnic a jejich věkový průměr je okolo 35 let. Překvapením je i to, že se ve větší míře jedná o ženy,“ říká Martin Šetek, spoluzakladatel studia Point FM zodpovědný za projekt iPov bot.

Ačkoliv je technologie chatovacích robotů v České republice prozatím v začátcích, reakce lidí jsou pozitivní. Uživatelé se nebojí poskytnout v chatovacím okně ani některé citlivější údaje, v nejznámější sociální síť mají důvěru. „Zjistili jsme, že většina lidí nemá problém sdělovat své údaje prostřednictvím Facebook chatu. Facebook je považován za jednu z nejlépe zabezpečených sítí, která dbá na ochranu soukromých dat, tudíž nám uživatelé bez větších problémů sdělí například své rodné číslo a bydliště. Je potřeba jim jen správně vysvětlit, k jakému účelu budou údaje využity. Lidé s robotem chatují bezproblémově, ale zároveň stále uvítají možnost přepojení na živého operátora,“ dodává Martin Šetek.

Prvotní interakci v chatovacím okně iPov bot zvládá zcela sám. Následuje krátká konverzace se zákazníkem, kdy robot zjistí základní informace o typu vozidla i jeho řidiči, a poté je schopen vyhledat nejvhodnější pojištění dle zadaných požadavků. Lidem umí nabídnout srovnání nabídek i nejnižší cenu. Když si uživatel vybere nabídku, robot jej přepojí na vyškoleného operátora, který celý proces rovněž přes chat dořeší a pomůže zájemci uzavřít smlouvu nebo poradí s konkrétními dotazy.

Projekt iPov bot má ambice směřovat až k takzvanému strojovému učení (machine learning), které lze považovat za podoblast oboru umělé inteligence. Zabývá se algoritmy a technikami, jež umožňují počítačovým systémům „učit se“. Cílem je dostat se na úroveň, kdy bude plně automatizovaný bot schopný poradit lépe než například poradci na pobočkách a telefonních linkách pojišťoven.

(tz)

 

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3