INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Internetová B2B tržiště, čekají změny. Klasické webové služby brzy převálcuje záplava mobilních aplikací. Lidé přes mobil nakupují, spravují své bankovnictví, sledují dění ve světě i na sociálních sítích. Přichází doba, kdy i velká B2B tržiště musí na tento technologický pokrok reagovat. Jejich budoucnost závisí na tom, jak se jim do mobilních aplikací podaří integrovat.

„Nelze mluvit o konci B2B tržišť jako takových, ale o jejich konci v podobě, v jaké jsme je doposud znali. V souvislosti s posunem technologií nás čekají velké změny. Naším úkolem je vytvořit aplikační prostředí, kde bude uživatel moci ovládat svou nabídku od B2B až po maloobchod v e-shopu. Obratem bude moci reagovat na poptávku, případně ovlivňovat výrobu. Může také řídit skladové zásoby. Jako odběratel bude mít on-line přehled o konkrétní fázi, v jaké se jeho objednávka nachází, a to od přípravy do výroby až po dopravu. Mobilní aplikace B2B tržiště by měla uživatelům zprostředkovat také kvalitní reporty výroby, prodeje i marketingu,“ vysvětlil Milan Novotný, marketingový ředitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

Mobilní aplikace se již dnes těší srovnatelné návštěvnosti jako webové stránky. V současné době lidé tráví 60 procent času na internetu právě používáním mobilních aplikací. „Kvalitně zpracovaná, přehledná a do detailů dotažená mobilní aplikace dává uživateli více svobody. Potřebné činnosti může provést téměř kdykoli, bez ohledu na místo a čas. Současná doba zároveň vyžaduje rychlost. Proto se už dnes těší mobilní aplikace takové oblibě,“ uvedl Milan Novotný. Úspěšná mobilní aplikace by měla být především uživatelsky příjemná. Důležitá je přehlednost a spolehlivost nabízených funkcí. Ne vždy je však velké množství funkcí výhodou. Tvůrci aplikace by měli vždy volit rozumný kompromis mezi množstvím funkcí a schopností uživatelů se v nich následně orientovat. Zapomínat by ale neměli ani na esteticky příjemné provedení.

Příznivců e-shopů stále přibývá. Elektronický nákup například oblečení a elektroniky už je samozřejmostí. V poslední době se touto formou začínají nakupovat ve větší míře i potraviny. Lidé mají stále větší požadavky na zjednodušení nákupu. Výběr zboží musí být snadný, rychlý a pohodlný. „Kvalitní e-shop musí dostatečně informovat o průběhu zpracování objednávky, ale nesmí uživatele přehlcovat nadbytečnými informacemi. Stejné je to s dalšími informacemi, jako je nové zboží, prodejní akce, výprodeje. Pokud je takových informací nadbytek, případně nejsou relevantní či aktuální, povede to ke stížnostem uživatelů,“ upozornil Milan Novotný.

Většina existujících e-shopů upravila své webové stránky tak, aby je uživatelé mohli pohodlně otevřít i ve svých mobilních telefonech. Ani to už ale nestačí. Mobilní aplikace totiž uživatelům nabízejí více možností a celkově pohodlnější nákup. „Lidé v aplikacích oceňují především možnost lokalizace místa, která se dá využít při volbě odběru zboží, nebo třeba použití fotoaparátu jako snímače čárového kódu při identifikaci zboží například pro reklamaci či recenzi,“ popsal Milan Novotný, marketingový ředitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

(tz) 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3