INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

prodejna O2 1Operátor O2 kompletně mění koncept všech svých prodejen. Změna se týká nejen designu, ale také způsobu obsluhy zákazníků. Do konce roku otevře O2 prvních deset obchodů v nové podobě, během dvou let se však změní všech 150 prodejen napříč republikou.

O2 tak ustupuje od mezinárodního konceptu a své prodejny více přizpůsobuje zvyklostem českých zákazníků. „Stále více lidí své požadavky řeší po telefonu nebo v online samoobsluze. Naše statistiky návštěvnosti však potvrzují, že na druhou stranu řada zákazníků stále preferuje návštěvu prodejny, a to především ze dvou důvodů – chtějí přímý lidský kontakt a také si osahat, jak některá zařízení ve skutečnosti fungují. Proto jsme při redesignu kladli velký důraz na lidskou interakci mezi konzultantem a zákazníkem,“ popisuje ředitel marketingu a retailu v O2 Richard Siebenstich.

Vizuální koncept nových prodejen kombinuje moderní styl s přírodními materiály, které navozují v prostoru útulnou atmosféru. Obslužné pulty nahradily stoly s pohodlnými křesílky. Dřevo doplňují živé rostliny, hraje podkresová hudba a v prodejně je cítit lehká vůně. Základním symbolem v prodejně je kruh. V jejím středu je umístěno tzv. kruhové oko zobrazující krajinu, která zákazníky vizuálně vtáhne do prodejny a umocní atmosféru místa.   O2 na novém konceptu spolupracovalo s agenturou Moris Design.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=powXIwb41Ms 

Počet konzultantů se zvýší o pětinu

Prodejny O2 navštíví zhruba půl milionu zákazníků měsíčně. „Abychom byli schopni zákazníky lépe obsloužit, budeme v průběhu následujících dvou let navyšovat počet prodejen, konzultantů i specialistů O2 Guru,“ popisuje Richard Siebenstich. O2 do změny prodejen investuje v průběhu následujících roků stovky milionů korun. „Zvládneme však obsloužit více zákazníků, proto věříme, že se nám tato investice vrátí,“ vysvětluje Siebenstich.

Útulné prostředí doplněné technologiemi

Své místo mají v prodejnách samozřejmě i digitální technologie. V rámci nového konceptu O2 odstupuje od maket a bude vystavovat pouze funkční zařízení, a to nejen mobily, ale také tablety, chytré hodinky a modemy. „Na displeji chytrých telefonů budeme zobrazovat konkrétní sdělení s proklikem na náš web, kde se zákazníci dozvědí více informací o daném přístroji. Na displeji se zároveň může automaticky objevovat například informace o akční nabídce. Jde o komplexní systém, který nám umožňuje řídit interakci zákazníka s přístrojem. Z analytických dat pak dokážeme vyčíst, o jaká zařízení se zákazníci nejvíce zajímají,“ popisuje Richard Siebenstich. Vybrané doposud tištěné marketingové nabídky už budou jen v digitální podobě. Samozřejmostí pak je, že se zákazníci mohou zdarma připojit k WiFi.

Nestandardní požadavky zákazníků řeší O2 pomocí technologie od společnosti Mluvii, která přes videohovor nebo chat propojí konzultanty na prodejně se specialisty. Na vybraných prodejnách O2 plánuje pilotně nasadit také novou technologii rozeznávání obličejů (tzv. Face Recognition), které podle základních parametrů jako je pohlaví a věk umožňuje přizpůsobovat zobrazovaný obsah, aby byl pro daného zákazníka co nejrelevantnější.

Kvalitní design prodejen i produktů

O2 klade důraz nejen na design svých prodejen, ale také produktů. Minulý týden získal modem O2 Smart Box, který pro operátora navrhoval český designér a dvojnásobný držitel Red Dot Award ve strojírenské kategorii Martin Tvarůžek, Zvláštní ocenění kurátorů a poroty Czech Design Week za produkt.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3