Skupina Pilulka, působící kromě České republiky i na Slovensku a v Rumunsku, vykázala meziroční nárůst tržeb za první pololetí o 31 % a utržila 1,06 miliardy korun. Na tržbách se největší měrou podílela internetová divize, dále pak kamenné Pilulka lékárny, včetně Pilulka franchise lékáren.
„Růst v prvním pololetí byl zapříčiněn několika faktory. Lehce ale cíleně jsme rozšířili nabízený sortiment, úspěšně zahájili provoz v Rumunsku a lépe pracovali s category managementem ve všech kanálech. Rostli jsme tak na tržbách ve všech divizích skupiny. Jako velmi důležité pro rozvoj skupiny vnímáme meziroční nárůst hrubé marže o 4 % oproti roku 2018. V tomto úsilí budeme i nadále pokračovat a zvyšovat efektivitu skupiny Pilulka. Jen tak můžeme zákazníkům přinášet inovativní služby a perfektní servis,“ řekl Martin Kasa, spolumajitel Pilulky.
„Druhá polovina roku je tržbami vždy o více než 30 % silnější než ta první. Důvodem je zejména vánoční sezona, která každoročně začíná již koncem října. V druhé polovině roku nás čeká mnoho nových projektů. Spustíme nové logistické sklady jak v Česku, tak na Slovensku. Celkově tak skladová plocha pro internetový výdej přesáhne 5000 m2. V druhé polovině roku přijde na řadu také celá řada služeb pro zákazníky, s jejichž spuštěním jsme čekali na nové webové stránky ve všech zemích, ve kterých Pilulka působí. Nadále budeme rozšiřovat síť franchisových lékáren a v případě zajímavých akvizičních cílů pak i vlastní Pilulka lékárny. V neposlední řadě plánujeme také přestavbu a relokaci několika Pilulka lékáren,“ dodal Martin Kasa.
Pilulka.cz plánuje v letošním roce utržit zásilkově více než jednu miliardu korun, a potvrdit tak roli internetového lídra lékárenství v regionu (do zásilkových tržeb nejsou počítány rezervace v kamenných lékárnách). Tržby celé skupiny, včetně franchise partnerů, by měly přesáhnout 2,5 miliardy korun.
(tz)