INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
mesto_pro_byznys_2011Srovnávací výzkum Město pro byznys, který již čtvrtým rokem vyhodnocuje podnikatelské prostředí v 227 obcích České republiky, vyhlásil městské části s nejlepšími podmínkami pro podnikatele v Hlavním městě Praze. V konkurenci dvaadvaceti městských částí se nejlépe umístila Praha 19. Druhou příčku obsadila Praha 13, na třetím místě skončila Praha 4.

Praha 19 se posunula do čela z loňského čtvrtého místa. První příčku si zaslouží zejména díky nejlepším dílčím výsledkům v oblasti kvality lokality a v průzkumu mezi podnikateli. V první jmenované kategorii se zohledňuje například kriminalita, znečištění ovzduší či počet registrovaných pacientů na jednoho lékaře.

„Za naším úspěchem stojí spousta práce celého týmu. Radnice jsou tažní koně státní správy a samosprávy. Vypouštíme slova jako byrokracie, důležité pojmy jsou pro nás servis a rychlost, například stavební povolení vydáváme do 25 dní," řekl starosta vítězné městské části Pavel Žďárský.

Druhou příčku v letošním ročníku obsadila loni první Praha 13. Velmi dobře si vedla v oblasti kvality lokality a přístupu veřejné správy. Ta hodnotí mimo jiné kapacitu mateřských škol, rozsah úředních hodin a elektronickou komunikaci radnice. Na třetí příčce se umístila Praha 4. Městská část, která v loňském ročníku skončila na sdíleném jedenáctém až dvanáctém místě, letos bodovala hlavně v oblasti podnikatelského prostředí a v průzkumu mezi podnikateli.

Partner výzkumu Eurovia CS také ocenil městskou část s nadprůměrnými výsledky v některé z dílčích kategorií. „Speciální ocenění za dobrý přístup veřejné správy udělujeme Praze 11 za dobrý web z pohledu podnikatelů, dobré výsledky v testu elektronické komunikaci a péči o předškolní vzdělávání," informoval Jan Tříška, ředitel Oblasti Čechy střed Stavební skupiny Eurovia CS.

„Jsem rád, že v Praze se mnohé v posledních letech podařilo a je to vidět i na výsledcích výzkumu Město pro byznys. Radnice obvykle považují podnikatele a firmy za své klíčové partnery a snaží se jim dlouhodobě vytvořit příznivé prostředí. Protože tam, kde se daří podnikání, se zpravidla dobře daří i obyvatelstvu," řekl prezident Hospodářské komory České republiky Petr Kužel. A připomíná, že na podporu podnikání někdy stačí přijmout relativně nenáročné opatření, které má však velký pozitivní efekt. „Vyplatí se např. zajistit maximálně transparentní průběh veřejných zakázek, poskytovat co nejvíce informací prostřednictvím webových stránek nebo umožnit komunikaci s úřadem elektronickou cestou."

Vyhlášení celorepublikového žebříčku 205 obcí výzkumu Město pro byznys proběhne 30. listopadu v Praze. Loni se nejlepším městem pro podnikání stal Písek, na druhém místě skončila Nová Paka a třetí příčku obsadil Prostějov.

Městské části Hlavního města Prahy se ve výzkumu Město pro byznys hodnotí na základě dvaceti šesti kritérií rozdělených do čtyř oblastí: podnikatelské prostředí, kvalita lokality, přístup veřejné správy a telefonický průzkum mezi podnikateli.

Dílčí uznání byla v Hlavním městě Praze udělena těmto městským částem:

• Praha 22 – za největší nárůst podnikavých obyvatel

• Praha 12 – za vytváření podmínek pro zahraniční podnikatele

• Praha 1 – za vytváření podmínek pro rozvoj služeb

• Praha 13 – za nejvyšší investice z městského rozpočtu

• Praha 10 – za nejlepší webové stránky z pohledu podnikatelů

• Praha 18 – za otevřenost úřadu

• Praha 17 – za nejlepší emailovou komunikaci

• Praha 4 – za nejvyšší spokojenost podnikatelů s místním podnikatelským prostředím

• Praha 19 – za nejvyšší spokojenost podnikatelů s prací radnice

***

Město pro byznys je srovnávací výzkum, jehož cílem je vytvořit diskusní platformu na téma podpory malého a středního podnikání ze strany místních samospráv. Vyhlašovatelem je týdeník Ekonom, partnerem je společnost Eurovia CS. Mediálními partnery výzkumu jsou zpravodajský kanál České televize ČT 24 a Český rozhlas. Odborným garantem je Hospodářská komora, data vyhodnocuje agentura pro informace a analýzy Datank.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3