INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
ND_970x210pxOd 1. srpna 2011 startuje dvouměsíční kampaň Nadačního fondu pro podporu zaměstnání osob se zdravotním postiženým (NFOZP) s názvem JSOU ZDRAVÍ?. „Cílem kampaně, kterou s týmem NFOZP připravila agentura OgilvyOne, je velmi zábavnou a hravou formou upozornit na nesmyslnou práci, kterou dokáží vyrobit zdraví lidé a poukázat na paradoxně kvalitní a certifikovanou práci firem zaměstnávajících zdrav. postižené osoby ochrannou známkou Práce postižených. Ochrannou známku, kterou vlastní náš Nadační fond NFOZP a která je od roku 2010 zařazena mezi 19 národních certifikovaných známek kvality", řekla ředitelka NFOZP Hana Potměšilová.

K projektu se svými fotografiemi a pravidelným glosářem na www.jsouzdravi.cz připojil také Maxim Velčovský, který již roky fotí absurdity a paskvily, na které v životě naráží.

A proč OgilvyOne oslovilo ke spolupráci Maxima Velčovského? To vysvětluje za OgilvyOne Radek Antl. "Jestli je někdo pro tento web ideální tváří, je to Maxim Velčovský. Nejen proto, že se na jeho práci hezky dívá. V agentuře jsme se už před tímto projektem rádi bavili nad jeho profilem na Facebooku, kde zveřejňuje fotky divné, nezdravé práce. Okenní rám kolem kachliček v koupelně, cihlový plot přišroubovaný k domu, vypínač světla z kterého nebezpečně trčí dráty...Maxim začal sbírat fotky choré práce dřív než mi, takže vlastně byla slušnost mu to nabídnout. Jsme rádi, že souhlasil."

„Již několikátým rokem pravidelně dokumentuji absurdní projevy lidské práce a kreativity. Některé situace, které jsem po České republice vyfotil, mi přišly tak bizarní, že bylo doslova povinností o jejich existenci informovat svět. Často jsem se snažil pochopit záměr konkrétního díla a představit si člověka, který mohl to které řešení vymyslet," řekl Maxim Velčovský.

„Na spolupráci s NFOZP jsem okamžitě kývnul, protože jsem si uvědomil, jaké předsudky máme vůči pracovním aktivitám postižených lidí. Mnoho z nás má pocit, že všichni zdravotně postižení lidé mohou vykonávat pouze podprůměrný a nekomplikovaný typ práce. Zapomínáme ale na to, že zdraví lidé dokáží často vymyslet tak podivné řešení, které by si postižený člověk nikdy nemohl dovolit udělat. Rád se tedy aktivně zúčastním kampaně, která má na tento problém veřejně poukázat," dodal známý český designér.

Když vidíme, jaké nekvalitní věci se dají na trhu koupit, co se inzeruje, co vidíme a slyšíme kolem sebe, často se ptáme, zda jsou původci těch příšerností opravdu „normální" a „zdraví" lidé. Práce zdravotně postižených je oproti tomu paradoxně dobrá a kvalitní. Lidem s postižením totiž na práci velmi záleží.

Hledejte proto s námi na svých toulkách nejen po České republice „úlety", které Vás zaujmou, vyfoťte je a ukažte ostatním na webové stránce www.jsouzdravi.cz. V prosinci 2011 budou vyhlášeny největší absurdity, o kterých rozhodne jak široká veřejnost prostřednictvím veřejného hlasování na stránkách projektu, tak i výběrová komise, ve které budou mimo jiné zasedat Maxim Velčovský, Hana Potměšilová a Michal Bernard za NFOZP, Jiří Hauška za agenturu Ogilvy, profesionální fotograf Macciani – Aleš Petruška, Lenka Novotná z Plastia nebo Eva Koňáková z Merck.

Nejoriginálnější fotografie budou v půlce listopadu odměněny atraktivními cenami: telefony HTC, Samsung nebo kvalitními výrobky od firem zaměstnávající handicapované spoluobčany. Mediálními partnery kampaně jsou SEZNAM (portál SPRÁCE.CZ) , tisková agentura Mediafax s.r.o., OgilvyOne a Paladix.cz.

„Na jednom jsme se v agentuře shodli už na samém počátku: Nechceme ždímat slzy smutnými obrázky nebo drtivými životními příběhy. Pracující lidé se zdravotním postižením si nezaslouží lítost, ale uznání. Nepotřebují peníze, protože ty si umí vydělat sami. Potřebují důvěru ostatních v to, že jejich práce je kvalitní. V tomto kontextu nám přišlo zajímavé ukázat na zmrzačenou práci, kterou mají na svědomí zdraví lidé. Většinou ti, co něco zanedbali, odbyli, nebo se v nich projevila zvláštní forma kreativity. Tohle, že dělali zdraví lidé? Ano, dělali. Pracující postižený by si to nedovolil. Už proto, že si šance pracovat váží víc než mnozí z nás. Přesvědčte se o tom, stačí dát jim šanci.", řekl Radek Antl z OgilvyOne.

NFOZP nechce svými projekty vzbuzovat soucit. Naopak. Lidé se zdravotním postižením jsou hrdí, že něco umějí. Hrdí, že nepotřebují dávky od státu. Hrdí, že se dokáží uživit sami. Pojďme je tedy v jejich snaze podpořit a pomoci!

Více informací na www.jsouzdravi.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3