V posledních dnech naše sdružení Spotřebitel net zaznamenalo celou řadu stížností dotýkajících se slevových voucherů prodávaných pomocí nejrůznějších webových portálů. Je pravdou, že již od okamžiku jejich vzniku se zdálo být jen otázkou času, kdy se objeví první stížnosti, ale lehce jsme doufali, že pokud se tento nápad udrží pod kontrolou, tak nemusí být spotřebitelům ani podnikatelům ke škodě.
Bohužel ale každá bohulibá myšlenka, jako například tato, která měla naučit opět lidi chodit do restauračních zařízení, může být zneužita nepoctivci. To, že se tak stalo, dokazuje řada příspěvků v nejrůznějších webových diskusních fórech.
Můžete se sami přesvědčit na webové stránce:
http://slevuj.webnode.cz/news/tragicke-zazitky-ze-sveta-piva-muzete-konzumovat-neomezene-ale-nesmite-se-opit-/.
V praxi potraviny, či služby poskytované majitelům slevových kuponů jsou nekvalitní, či ošizené. Jako příklad: menší gramáž pizzy pro spotřebitele platící voucherem, či neochotná a pomalá obsluha.
Bohužel největší komplikací na tomto smutném příběhu je, že pošpiňuje relativně dobré jméno jedné snahy, která na svém počátku měla jen pomoci spotřebitelům a podnikatelům dohromady.
(tz)