INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Hlavním tématem konference a expa Šetrné budovy 2012, která proběhla 10. května 2012 v pražském kongresovém hotelu Clarion, byla energetická efektivita a environmentální šetrnost budov. Na akci dorazilo přes 400 účastníků, tedy zhruba dvakrát víc než loni. Většina účastníků byla z byznysu (85%), desetinu tvořili akademici, asi 5% státní správa. Účastníci hodnotili kvalitu akce velmi vysoko (průměrně 7,95 z 10 bodů v anonymním výzkumu). Výzkum dále ukázal, že 98 % účastníků by konferenci doporučilo svým kolegům.

Akci tvořilo celkově 26 programových sekcí. „Diskutovaly se environmentální certifikace, měření hodnoty šetrných budov nebo nová legislativa, která ovlivní výstavbu v blízké budoucnosti," říká Boris Zupančič, ředitel České rady pro šetrné budovy. „Na své si přišli také specialisté na stavební materiály a technologie, pro které byl připraven zvláštní blok," dodává Zupančič. Zvláštní sekce byly věnovány také například územnímu plánu Prahy nebo šetrné výstavbě v rámci olympiády v Londýně.

Konferenci podpořilo mnoho zahraničních hostů, například Jane Henley, CEO Světové rady pro šetrné budovy, Martin Townsend, ředitel britské certifikace budov BREEAM, Marc Coroler, Central Europe Senior Vice-President ze Schneider Electric, Tony Robson, CEO Knauf Insulation nebo Patty Fong z European Climate Foundation. Vystoupila zde i špička českého stavebního výzkumu, například prof. Ing. Petr Hájek, CSc. nebo prof. Ing. Karel Kabele, CSc. Nechyběli ani ekonomové jako Ing. Miroslav Zámečník nebo Ing. Jan Procházka, oba členové NERV.

Akce ale nebyla jedinečná jen svým programem. Jako první v Česku proběhla v režimu „carbon neutral". (Snaha o snížení negativního vlivu na životní prostředí). Konferencí se vyprodukovalo asi 4200 kg CO2, což odpovídá spotřebě zhruba 5500 kWh. Tuto energii nyní uspoří kongresový hotel Clarion v rámci svého ročního provozu. Úspory bude Česká rada pro šetrné budovy monitorovat spolu se svými partnery, kterými je firma Schneider Electric, světový specialista na řízení energií, a doc. Ing. Vladimír Kočí Ph.D. z Vysoké školy chemicko-technologické, který vyhodnocuje životní cyklus akce.

http://czgbc.org/TZ-Uhlikova-stopa-a-snizeni-nakladu.doc

Studie k uhlíkově neutrální konferenci:

http://czgbc.org/Studie-carbon-neutral.pdf

Návod na uspořádání uhlíkově neutrální akce:

http://czgbc.org/Navod-na-carbon-neutral-event.pdf

Prezentace z konference si můžete stáhnout v audiu nebo jako pdf: http://konference.setrnebudovy.cz/prezentace_hide/

Další informace:

Jaroslav Pašmik, ředitel pro komunikaci a rozvoj projektů, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., +420 774 457 909

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3