INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Česká republika byla na půdě Evropského parlamentu, konkrétně na semináři „Problémy ve spolupráci v oblasti kvality a bezpečnosti potravin na vnitřním evropském trhu“ dne 20. března 2013 obviněna z účelové manipulace s fakty o polských potravinách a z neopodstatněného boje České republiky proti dovozu polských potravin.

Podle vystupujících polských představitelů dozorových orgánů i místopředsedy AGRI výboru EP Czeslawa Siekierskiho jsou polské dozorové orgány plně funkční a polské potraviny vysoce kvalitní.

 

Z českého pohledu se ale toto tvrzení zdá zcela neopodstatněné a dokonce nepravdivé. Jaká je skutečnost? Pro ilustraci je výčet polských potravinářských afér, které byly zahájeny v březnu loňského roku technickou solí používanou téměř 10 let pro výrobu potravin. Pokračovala vaječná melanž z provozoven neschválených pro produkci potravin, kyselina mravenčí v kysaném zelí (opakovaně), slupky z kakaových bobů místo kakaového prášku v kakau (opakovaně), jed na krysy v sušenkách, rozsáhlá aféra s náhradou drahého hovězího masa koňským – distribuováno prakticky do celé EU. Všechny tyto polské potravinářské problémy vyvrcholily v současné době zjištěním, že se v Lodžském vojvodství vyrábí masné výrobky z masa z uhynulých zvířat, a to dokonce po dobu 20 let.

 

Jsme přesvědčení, že ve světle těchto faktů, je zcela zřejmé, že v Polsku je výrazný systémový problém s kontrolou potravin a dozorové orgány jsou nefunkční nebo fungují velmi špatně. Jinak by se nemohlo stát, aby dlouhých 10 let žádný kontrolní orgán v Polsku nepřišel na to, že se do potravinářských výrobků používá místo potravinářské soli, sůl technická a dlouhých 20 let nezjistila veterinární správa, že masné výrobky jsou vyráběny z uhynulých zvířat. Zvláště pokud by byl, jako je tomu v ČR, na jatkách prakticky neustále přítomen veterinární dozor.

 

Jestliže tedy není možné se spolehnout na polské dozorové orgány, pak je z našeho pohledu lepší zavést zákaz dovozu potravinářských výrobků z Polska do té doby, než si dají na polské straně tyto záležitosti do pořádku. Lze se pak oprávněně domnívat, že s výše uvedeným přímo souvisí i vynikající cena polských produktů a následně pak enormní zájem obchodních řetězců polské potraviny nakupovat. Z výše uvedených skutečností je ale jasné, že nejde o žádný boj o český trh mezi českými a polskými výrobci, jak Poláci rádi uvádějí, ale především o ochranu českého spotřebitele. Navíc, bez ohledu na množství často opakovaných kauz, nemá český spotřebitel doposud prakticky vůbec žádnou šanci se dozvědět, co vlastně polské potraviny obsahují a často ani to, že byly vůbec v Polsku vyrobeny, což je zřejmé zejména u privátních značek obchodních řetězců.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3