Značky kvality poskytují spotřebitelům jednoduchý návod, jak vybrat s minimálním rizikem kvalitní potraviny. Jak jsou vnímány? Provedený průzkum přinesl poměrně optimistická zjištění týkající se postojů českých spotřebitelů ke značení kvality potravin.
„Podle spotřebitelského průzkumu realizovaného společností STEM/MARK představujeevropské značení v 5 % případů spontánně zmiňovanou značku označující kvalitu potravin. Jde o 4% nárůst oproti prvotnímu průzkumu provedenému na jaře 2013 (u cílové skupiny muži 20+ došlo k nárůstu až o 8,9 % z původních 1,4 %),“uvádí Ing. Miroslav Koberna, CSc., ředitel pro programování a strategii Potravinářské komory ČR, a dodává: „Jsme rádi, že vynaložené prostředky i energie v kampani Kvalitní evropský výrobek se pozitivně projevují ve znalosti a vnímání spotřebitelů. I malý nárůst je pro nás úspěchem a z dlouhodobějšího hlediska věříme, že daná procenta budou nadále stoupat.“
„Průzkum ukázal, že drtivá většina respondentů zná značky kvality z obalů potravin (91 %), ale také z TV reklam (42 %). Jako specifický segment mezi nakupujícími se ukazují ženy hospodyně, které se při nákupu nechávají ovlivnit značkami kvality, především národním značením, a věří v pozitivní účinnost informační kampaně o evropském značení kvality potravin,“ doplňuje Ivana Valentová, Client Service Manager STEM/MARK.
Český spotřebitel přestává být nerozhodný a značky kvality začíná více preferovat.
Více informací na www.oznaceni-eu.cz
(tz)