INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Vzhledem k závažným zjištěním Státní zemědělské a potravinářské inspekce ohledně geografického původu medu, označeného značkou Český výrobek – garantováno PK ČR, výrobce VČELPO, s. r. o. přistoupila PK ČR k odebrání podlicence na používání značky Český výrobek – garantováno PK ČR. Společnost má tak 30 dnů od nabytí účinnosti odstoupení od smlouvy k tomu, aby upustila od užívání značky na výrobcích, jimž byla značka udělena.

Podmínkou pro udělení značky Český výrobek – garantováno PK ČR pro med je, plně v souladu s platnými právními předpisy, požadavek na stoprocentně domácí původ suroviny. Tento přístup je v souladu se stanoviskem Státní zemědělské a potravinářské inspekce (dále jen „SZPI“) ze dne 16. prosince 2014, podle něhož „označení „český výrobek“ je … s ohledem na zvláštní pravidla pro označování země původu medu přípustné a nezavádějící pouze v případě medu získaného/sklizeného výhradně v České republice.“, publikovaným na stránkách SZPI.

Dne 27. ledna 2015 SZPI zveřejnila na webových stránkách Potraviny na pranýři výsledky kontrol provedených v říjnu, listopadu a prosinci loňského roku, kdy bylo zjištěno, že u výrobků rozdílných šarží, jimž byla udělena značka, dochází ke klamání ohledně geografického původu medu, kdy na obalu je uvedena jako země původu ČR, zatímco z výsledků pylové analýzy vyplývá, že jako zemi původu lze uvést i východní Evropu a Čínu. Přehled odebraných vzorků včetně zjištěných nedostatků a opatření uložených SZPI má PK ČR k dispozici.

Výkonná rada PK ČR dne 29. ledna 2015 návrh prezidenta na odstoupení od smlouvy se společností projednala a vyjádřila s ním souhlas s tím, že k odstoupení od smlouvy dojde v případě, že se znovu prokáže, že společnost nedodržuje podmínky uvedené ve smlouvě a svým jednáním poškozuje značku a je v rozporu s jejími cíli, jak jsou uvedené v čl. 2 odst. 5 Pravidel pro udělení značky Český výrobek – garantováno PK ČR.

Dne 24. února 2015 však SZPI zveřejnila na webových stránkách Potraviny na pranýři další výsledky kontrol provedených v listopadu loňského roku, kdy konstatovala, že u dalších výrobků jiných šarží, jimž byla udělena značka, není med původem z České republiky. Doplnění informací týkajících se zmiňovaných kontrol obdržela PK ČR od SZPI dne 4. března 2015.

Vzhledem k tomu, že u společnosti došlo k dalšímu zjištění, které prokázalo klamání ohledně geografického původu medu, oznámila PK ČR v souladu s čl. X odst. 3 a 4 podlicenční smlouvy uzavřené se společností dopisem prezidenta odstoupení od smlouvy. Odstoupení od smlouvy nabývá účinnosti dnem doručení oznámení společnosti.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3