INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Vzhledem k závažným zjištěním Státní zemědělské a potravinářské inspekce ohledně geografického původu medu, označeného značkou Český výrobek – garantováno PK ČR, výrobce VČELPO, s. r. o. přistoupila PK ČR k odebrání podlicence na používání značky Český výrobek – garantováno PK ČR. Společnost má tak 30 dnů od nabytí účinnosti odstoupení od smlouvy k tomu, aby upustila od užívání značky na výrobcích, jimž byla značka udělena.

Podmínkou pro udělení značky Český výrobek – garantováno PK ČR pro med je, plně v souladu s platnými právními předpisy, požadavek na stoprocentně domácí původ suroviny. Tento přístup je v souladu se stanoviskem Státní zemědělské a potravinářské inspekce (dále jen „SZPI“) ze dne 16. prosince 2014, podle něhož „označení „český výrobek“ je … s ohledem na zvláštní pravidla pro označování země původu medu přípustné a nezavádějící pouze v případě medu získaného/sklizeného výhradně v České republice.“, publikovaným na stránkách SZPI.

Dne 27. ledna 2015 SZPI zveřejnila na webových stránkách Potraviny na pranýři výsledky kontrol provedených v říjnu, listopadu a prosinci loňského roku, kdy bylo zjištěno, že u výrobků rozdílných šarží, jimž byla udělena značka, dochází ke klamání ohledně geografického původu medu, kdy na obalu je uvedena jako země původu ČR, zatímco z výsledků pylové analýzy vyplývá, že jako zemi původu lze uvést i východní Evropu a Čínu. Přehled odebraných vzorků včetně zjištěných nedostatků a opatření uložených SZPI má PK ČR k dispozici.

Výkonná rada PK ČR dne 29. ledna 2015 návrh prezidenta na odstoupení od smlouvy se společností projednala a vyjádřila s ním souhlas s tím, že k odstoupení od smlouvy dojde v případě, že se znovu prokáže, že společnost nedodržuje podmínky uvedené ve smlouvě a svým jednáním poškozuje značku a je v rozporu s jejími cíli, jak jsou uvedené v čl. 2 odst. 5 Pravidel pro udělení značky Český výrobek – garantováno PK ČR.

Dne 24. února 2015 však SZPI zveřejnila na webových stránkách Potraviny na pranýři další výsledky kontrol provedených v listopadu loňského roku, kdy konstatovala, že u dalších výrobků jiných šarží, jimž byla udělena značka, není med původem z České republiky. Doplnění informací týkajících se zmiňovaných kontrol obdržela PK ČR od SZPI dne 4. března 2015.

Vzhledem k tomu, že u společnosti došlo k dalšímu zjištění, které prokázalo klamání ohledně geografického původu medu, oznámila PK ČR v souladu s čl. X odst. 3 a 4 podlicenční smlouvy uzavřené se společností dopisem prezidenta odstoupení od smlouvy. Odstoupení od smlouvy nabývá účinnosti dnem doručení oznámení společnosti.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3