INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Že je automobilový průmysl klíčovým odvětvím tuzemské ekonomiky s podílem přes 20% na průmyslové výrobě i exportu, je známá skutečnost. Méně známé ovšem je, že je i absolutním lídrem v managementu kvality a v zavádění moderních metod řízení. Tento fakt potvrdí zástupci největších automobilek i jejich subdodavatelů 12.-13. května na konferenci v ostravském Domě techniky, kde budou vysvětlovat zástupcům ostatních průmyslových firem a dalších organizací, jak se díky modernímu řízení a zavádění inovací dostat na světovou špičku.

Druhým klíčovým tématem konference s motem "Kvalita – Inovace – Lidé" bude kvalita českého, zejména vysokého školství, její rozvíjení a měření. Toto téma je aktuální zejména v kontextu současné diskuze o úrovni vzdělávání a příliš vysokém počtu českých škol, kde stále vážněji zaznívají hlasy požadující přísnou prověrku kvality a případně i uzavíraní nevyhovujících vzdělávacích zařízení.

Jen málokterý segment ekonomiky je tak náročný na zvládnutí kvality výrobních procesů i jejich řízení jako právě automobilový průmysl. Dnes již zdaleka neplatí oblíbené vyjádření Henryho Forda, že zákazník může mít jakoukoli barvu auta, jen když bude černá. Naopak, dříve čistě velkosériová výroba se mění na výrobu milionů vozů, z nichž každý je více či méně upraven podle požadavků konkrétního zákazníka. To přinutilo firmy v automobilovém průmyslu vyladit k absolutní dokonalosti systémy řízení.

"Konference KVALITA se každý rok snaží přinést účastníkům zkušenosti těch nejlepších firem a institucí v oboru. Proto jsme se letos rozhodli dát slovo zástupcům automobilového průmyslu, kteří jsou v managementu kvality na absolutní špičce a mohou být pro ostatní zdrojem neocenitelných praktických zkušeností," říká profesorka Růžena Petříková, odborný garant konference.

Své zkušenosti účastníkům konference zprostředkují zástupci automobilek Škoda Auto a Hyundai Motor Manufacturing Czech, ale také subdodavatelských firem Hella Autotechnik Nova, Continental Barum či Bosal ČR. Doplní je i další lídři svých oborů, z ČR například ČEZ, Ahold a Zetor Tractors, ze zahraničních pak Nestlé Waters Italy, IPA Slovakia, nebo švýcarský Infogem.

Právě zástupci průmyslových firem se také čím dál častěji kriticky vyjadřují i k druhému hlavnímu tématu konference, kterým je kvalita ve vzdělávání. Řada českých škol má rozporuplnou úroveň a zatím se nedaří jasně oddělit zrno od plev, takže například pro zisk inženýrského titulu musí absolvent na různých školách prokázat velmi rozdílné znalosti. To, co chybí, je jasný systém schopný měřit kvalitu vzdělávání, který by mohl objektivně porovnat jednotlivé školy a být podkladem pro jejich zlepšování.

"Jako člověk, který dlouhá léta přednáší na vysokých školách, vidím, kam se vzdělávání za posledních 20 let posunulo. Jsou školy, které na kvalitě dlouhodobě pracují a dostávají se na stále vyšší úroveň, a na druhé straně i takové, jejichž standardy vzdělávání jsou – mírně řečeno – problematické. Proto jsme do programu konference zařadili i téma měření kvality škol a věříme, že přispěje k řešení problému nejen účastníkům konference, ale i na celospolečenské úrovni," vysvětlila profesorka Petříková.

V programu věnovanému kvalitě ve školství vystoupí nejen zástupci českých vysokých škol – VŠB TU Ostrava a VŠP Ostrava, ale i hosté z Technické univerzity v Košicích.

O významu konference KVALITA svědčí i fakt, že již v příštím roce oslaví čtvrtstoletí své existence. Každoročně patří mezi nejprestižnější setkání odborníků na kvalitu v České republice a je jednou z klíčových akcí Národní politiky kvality.

"Zajistit sdílení zkušeností a přenášení nejlepších světových metod do praxe v naší zemi patří ke klíčovým úkolům Národní politiky kvality. Ostravská konference tento úkol naplňuje měrou vrchovatou a já věřím, že odezva účastníků na letošní ročník bude stejně pozitivní jako zatím vždy v letech minulých. Myslím, že o úrovni přednášejících svědčí
i fakt, že mezi nimi budou dvě z firem, které v minulých letech zvítězily v prestižní Národní ceně kvality ČR, což je jistě pro účastníky konference to nejlepší doporučení," doplnil Robert Szurman, státní tajemník v Ministerstvu průmyslu a obchodu a předseda Rady kvality ČR.

Konference KVALITA 2015 proběhne v Domě techniky Ostrava ve dnech 12.-13. května 2015.

Více informací o konferenci: www.dto.cz
kontakt: prof. Ing. Růžena Petříková, CSc., mobil: 6O2 572 896 mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Více informací o Národní politice kvality: www.npj.cz
kontakt: Tomáš Kouřil, mobil: 603 436 839, mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3