INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Třetí vlna šetření komunikační kampaně Kvalita z Evropy – chutě s příběhem, kterou letos v červnu realizovala společnost STEM/MARK, přináší pozitivní výsledky. Měření ukázala, že podpořená znalost všech značek kvality potravin se zvýšila. Dříve opomíjené evropské značky kvality se začínají rozvíjet a stoupá jejich znalost.

Čtvrtina Čechů (28 %) zná nějaké evropské značení a narůstá také podíl lidí, kteří správně určují jejich původ.

Průzkum ukázal, že z evropských značení Češi nejvíce znají značku Chráněné zeměpisné označení. Zná ji 19 procent respondentů (nárůst o 7 % z původních
12 %). Podpořená znalost značky Chráněné označení původu vzrostla na 14 % oproti 6 % z roku 2015. Od počátečního měření došlo k nárůstu o 3 % u Zaručené tradiční speciality.

Podobně jako na Slovensku, také v Čechách, polovina respondentů zná značky kvality alespoň zběžně a desetina dotazovaných v obou zemích tvoří loajální jádro, které upřednostňuje vždy výrobky se značkami kvality. Obecně lze říci, že si lidé všímají značek kvality především na obalech samotných potravin a v televizi.

„Výzkum ukázal, že Češi více důvěřují národním značkám kvality, přesto vliv evropských značek mírně roste,“ zmiňuje Ivana Valentová, Client Service Manager STEM/MARK a doplňuje: „Pokud už oslovení nějaké evropské značky znají, tři čtvrtiny z nich se jimi nechají ovlivnit, především ženy a lidé s maturitou či vyšším vzděláním.“ Lidé se na výrobcích mohou setkat se třemi typy evropského značení. Vždy mají tvar sluníčka.

Převážná většina respondentů dokázala s jistotou rozpoznat, zda viděla či nikoli, televizní reklamu na Jihočeskou Nivu. Necelá třetina oslovených viděla televizní reklamu na pivo. Oba televizní spoty poznává ale více lidí než loni. Reklama na Jihočeskou Nivu je nejen známější, ale také získává lepší hodnocení, především co se týká srozumitelnosti, zapamatovatelnosti i výraznosti.

Míra znalosti evropských značení v cílové skupině odborná veřejnost u nás i na Slovensku má v průběhu let konstantní úroveň. Lidé z oboru o označeních slyšeli a mají o nich ponětí. Většina oslovených se shoduje, že označení kvality má větší dopad na spotřebitelské rozhodování u jistých druhů potravin, konkrétně u masa a mléčných výrobků.

Více informací na www.oznaceni.eu.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3