INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Dnes se na půdě Hospodářské komory České republiky uskutečnila mezinárodní odborná konference „Daňové plánování v přímých i nepřímých daních“. Konference se zúčastnili zástupci daňových správ, podnikatelů, daňových poradců i akademiků z České republiky, Německa, Maďarska, Kazachstánu, Lotyšska, Litvy, Polska, Rakouska, Ruska, Slovenska a Ukrajiny.

Odbornou záštitu nad konferencí převzala Evropská konfederace daňových poradců - Confederation Fiscale Europeenne (jménem prezidenta, pana Jiřího Nekováře) a Hospodářská komora České republiky (jménem prezidenta, pana Petra Kužela). Organizaci konference zajistila vzdělávací společnost EDUTA.

Hlavním diskutovaným problémem byl současný vývoj v postupu daňových správ při doměřování daní v mezinárodním kontextu. V době hospodářské krize a recese, kdy jsou státní rozpočty napjaté, hledají i daňové správy všechny možné nástroje na to, aby se výběr daní zvýšil. Nelibě pak nesou situace, kdy se domnívají, že daňoví poplatníci strukturují svou činnost tak, aby jejich daňová zátěž byla co nejmenší, zejména v té konkrétní zemi.

Pro podniky jsou daně zase jedním z mnoha nákladů, který se snaží v současné ekonomické situaci optimalizovat tak, aby jejich produkce byla stále konkurence schopná. Daně považují za jeden z mnoha nákladů, který je rovněž nutno řídit, a tudíž plánovat a optimalizovat. Je pro ně potom složité správně odhadnout, které transakce a podnikatelské struktury jsou pro daňové správy ještě přijatelné a které již nikoli. Daňové plánování dostává téměř nálepku nedovolené činnosti či kriminální aktivity, přesto se bez něj podniky nemohou obejít. I soudy se již vyslovili v tom smyslu, že je legitimní, aby si podniky své aktivity strukturovaly tak, aby jejich daňová zátěž byla co nejmenší.

Daňoví poradci pak stojí uprostřed mezi těmito tlaky, v mnoha případech se značnou odpovědností za poradenství, které klientovi poskytnou. Mnohdy i při nejlepší snaze a s vysokou odborností nemohou dobře odhadnout, jakým způsobem bude daňová správa nahlížet na aktivity jejich klientů. Nejednou jsou daňovými správami napadáni za tvorbu struktur, které „uměle“ snižují základ daně jejich klientů v dané zemi.

Dnešní mezinárodní odborná konference umožnila setkání všech účastníků těchto debat a výměnu názorů na toto téma. Je úkolem státu, a tedy daňových správ, aby svá pravidla pro stanovení daní dostatečně přesně formulovala a aplikovala. Je nepochybné, že vytváření umělých konstrukcí daňovými poplatníky, jejichž jediným účelem je získání daňového zvýhodnění, je neakceptovatelné, na druhou stranu podniky při své činnosti potřebují rozumnou míru jistoty, že jejich daňové povinnosti jsou stanoveny správně a nebudou s odstupem času napadány a zpochybňovány. Daňoví poradci jsou pak jistým prostředníkem mezi oběma stranami, který napomáhá vzájemné komunikaci a chrání oprávněné zájmy svých klientů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3