HSBC Bank plc – pobočka Praha, přesně po šesti měsících ukončila 4. ročník projektu na podporu exportu HSBC GRANT. Ten jedinečnou formou kombinuje financování českých exportérů soukromou sférou s poskytováním poradenství odbornými partnery a oborovými asociacemi. Dva vítězové dvoukolové soutěže získali cenu, každý v hodnotě 500 000 Kč, a zároveň nezbytné know-how v podobě právního a obchodního poradenství při řešení konkrétních exportních případů. Odbornou pomoc poskytnou partneři projektu – Česká exportní banka, Ernst&Young, EGAP, White&Case a nově Svaz průmyslu a dopravy ČR.
Mezi říjnem 2012 a dubnem 2013 zároveň proběhla série čtyř odborných seminářů pro širokou obec tuzemských exportérů, na kterých díky HSBC a jejím partnerům získali potřebné znalosti ke svému dalšímu rozvoji – témata byla věnována např. praktickým a právním otázkám vstupu na ruský trh, oblasti ochrany duševního vlastnictví při exportu, vývozu investičních celků do Turecka a z něj plynoucím příležitostem pro české exportéry.
Vítězové soutěže byli včera večer vyhlášeni na slavnostním gala večeru v budově České národní banky:
- Společnost MEGA a.s. se zabývá vývojem, výrobou a exportem pokročilých
elektromembránových zařízení. Grant využije na podporu exportu zařízení EDI.
- Společnost TEDOM a.s. je předním světovým výrobcem kogeneračních jednotek, energeticky
úsporných zařízení pro společnou výrobu elektřiny a tepla. Výhru použije na podporu prodeje
kogeneračních jednotek do velkého logistického centra v Rusku.
"Výrobní index nákupních manažerů HSBC PMI za první čtvrtletí 2013 stále nedosahuje růstu především z důvodu slabé poptávky z tradičních exportních trhů a po tradičních produktech. Proto jsme rádi, že můžeme spolu s našimi partnery nabídnout českým firmám podporu HSBC při obchodování na nových trzích,“ uvedl Mark Winterflood, generální ředitel HSBC Bank plc – pobočka Praha.
“Letošní ročník soutěže HSBC Grant jasně ukázal, že mnoho českých exportérů již uspělo na trzích s velkým potenciálem – mnoho z nich získalo zakázky v zemích, jako je Rusko nebo Čína,“ dodává Winterflood.
HSBC předpokládá, že spotřeba na nově se rozvíjejících trzích by mohla do roku 2050 ze stávající jedné třetiny dosáhnout téměř dvou třetin celkové globální spotřeby. Je tedy jasné, že tyto trhy představují velký potenciál pro české exportéry. Zatímco se budou dále zaměřovat na tradiční trhy EU, měli by rozšířit své zaměření i na rozvíjející se země. Tradiční české produkty (sklo, porcelán, bižuterie, pivo, vozy a tramvaje Škoda a další) mohou získat zcela novou generaci spotřebitelů na rozvíjejících se trzích.
HSBC GRANT na podporu exportu je unikátní projekt zaměřující se na podporu českých podniků při rozvoji jejich exportních aktivit. Principem projektu je grantová soutěž a odborné semináře pro exportéry, na kterých díky HSBC a jejím partnerům získáte potřebné znalosti ke svému dalšímu rozvoji.
O HSBC
HSBC Bank plc otevřela svou českou pobočku v květnu 1997. Poskytuje služby firemního bankovnictví pro korporátní klienty se zaměřením na mezinárodní obchod a zahraniční transakce. Kromě bankovních operací zahrnují služby české pobočky HSBC správu peněz, financování provozního kapitálu a investic, akviziční financování, projektové a exportní financování, devizové obchody, řízení úrokového rizika a faktoring. Prostřednictvím své mezinárodní sítě poskytuje HSBC celou škálu finančních služeb včetně investičního a privátního bankovnictví.
Výrobní HSBC PMI® pro Českou republiku
Výrobní PMI® pro Českou republiku od HSBC je založen na údajích získaných z měsíčních dotazníků od nákupních manažerů zhruba 250 průmyslových podniků. Panel je rozvrstven zeměpisně a podle Mezinárodní standardní průmyslové klasifikace (ISIC) na základě příspěvku českému HDP. Výsledky průzkumu odrážejí případné změny v současném měsíci v porovnání s předchozím na základě dat shromážděných v polovině měsíce. U každého ukazatele výsledek ukazuje procentuální počet daných odpovědí, čistý rozdíl mezi počtem odpovědí „vyšší/lepší” a „nižší/horší” a difúzní index. Tento
index je souhrnem kladných odpovědí plus polovina těch, které značí stav „beze změn”.
Index nákupních manažerů (PMI) je smíšený index založený na pěti individuálních indexech, které mají následující váhy: nové zakázky – 0,3, celková výroba – 0,25, zaměstnanost – 0,2, lhůty dodávek od dodavatelů – 0,15, nakoupené zásoby na skladě
– 0,1, přičemž Index lhůt dodávek je obrácen tak, aby se pohyboval ve srovnatelném směru.
Difúzní indexy mají vlastnosti vedoucích ukazatelů a jsou výhodným souhrnným prostředkem identifikujícím převažující směr změny. Index, který dosáhne hodnoty nad 50 vyjadřuje u této proměnné celkový růst, index pod 50 ukazuje na celkový pokles. Společnost Markit po první publikaci neupravuje základní data, ale čas od času může podle potřeby upravit činitele sezónních korektur, což ovlivní řady sezónně očištěných údajů. Historická data bez sezónních úprav, prvně publikované sezónně upravené série a následně upravená data jsou od Markitu k dispozici předplatitelům. Kontaktujte Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
(tz)