INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem


HSBC Bank plc – pobočka Praha, přesně po šesti  měsících  ukončila 4. ročník projektu na podporu exportu HSBC GRANT. Ten jedinečnou formou kombinuje  financování českých  exportérů  soukromou  sférou s  poskytováním  poradenství  odbornými  partnery a  oborovými asociacemi. Dva  vítězové  dvoukolové soutěže  získali  cenu, každý v hodnotě  500 000 Kč,  a zároveň nezbytné  know-how  v podobě  právního a  obchodního poradenství při  řešení  konkrétních exportních případů. Odbornou pomoc  poskytnou partneři  projektu  – Česká  exportní  banka, Ernst&Young, EGAP, White&Case  a nově Svaz průmyslu a dopravy ČR.

Mezi  říjnem  2012 a dubnem  2013 zároveň  proběhla  série  čtyř odborných seminářů  pro  širokou obec tuzemských  exportérů,  na kterých díky  HSBC a jejím partnerům  získali  potřebné  znalosti  ke  svému dalšímu  rozvoji  – témata  byla  věnována     např.  praktickým  a právním  otázkám   vstupu na ruský trh, oblasti ochrany duševního vlastnictví při exportu, vývozu investičních celků do Turecka a z něj plynoucím příležitostem pro české  exportéry.


Vítězové soutěže byli včera večer vyhlášeni na slavnostním gala večeru v budově České národní banky:

- Společnost     MEGA    a.s.    se   zabývá     vývojem,    výrobou     a   exportem     pokročilých

elektromembránových zařízení. Grant využije na podporu exportu zařízení EDI.



- Společnost  TEDOM a.s. je předním  světovým  výrobcem  kogeneračních  jednotek,  energeticky

úsporných zařízení  pro  společnou výrobu  elektřiny  a tepla.  Výhru použije  na  podporu prodeje

kogeneračních jednotek do velkého logistického centra v Rusku.

"Výrobní index nákupních manažerů HSBC PMI za první čtvrtletí 2013 stále nedosahuje růstu především z důvodu slabé  poptávky  z tradičních exportních trhů a po tradičních produktech.  Proto  jsme rádi,  že můžeme spolu s našimi partnery  nabídnout českým firmám podporu HSBC při obchodování na nových trzích,“ uvedl Mark Winterflood, generální ředitel HSBC Bank plc – pobočka Praha.

“Letošní ročník  soutěže HSBC Grant jasně  ukázal,  že mnoho  českých  exportérů již  uspělo  na trzích s velkým potenciálem  – mnoho z nich získalo zakázky  v zemích,  jako je  Rusko  nebo  Čína,“ dodává Winterflood.

HSBC předpokládá, že spotřeba na nově se rozvíjejících trzích by mohla do roku 2050 ze stávající jedné třetiny dosáhnout téměř dvou třetin celkové globální spotřeby. Je tedy jasné, že tyto trhy představují velký potenciál pro české  exportéry. Zatímco se budou dále zaměřovat na tradiční trhy EU, měli by rozšířit své zaměření  i na  rozvíjející  se země.  Tradiční české   produkty  (sklo, porcelán, bižuterie,  pivo,  vozy  a tramvaje Škoda a další) mohou získat zcela novou generaci spotřebitelů na rozvíjejících se trzích.

HSBC GRANT na podporu exportu je unikátní  projekt zaměřující se na podporu českých podniků při rozvoji jejich exportních aktivit. Principem projektu je grantová soutěž a odborné semináře pro exportéry, na  kterých   díky   HSBC  a   jejím   partnerům   získáte   potřebné   znalosti   ke  svému   dalšímu   rozvoji.

O HSBC

HSBC Bank plc otevřela svou  českou pobočku v květnu 1997. Poskytuje služby  firemního bankovnictví pro korporátní klienty se zaměřením na  mezinárodní  obchod a zahraniční  transakce.  Kromě  bankovních  operací  zahrnují  služby  české  pobočky HSBC správu  peněz,  financování provozního  kapitálu a investic,  akviziční  financování, projektové  a exportní  financování, devizové obchody, řízení  úrokového  rizika  a  faktoring.  Prostřednictvím  své  mezinárodní  sítě poskytuje HSBC celou  škálu finančních služeb včetně investičního a privátního bankovnictví.


Výrobní HSBC PMI® pro Českou republiku

Výrobní  PMI®  pro  Českou republiku  od HSBC je založen na  údajích získaných z měsíčních  dotazníků  od nákupních manažerů  zhruba 250 průmyslových  podniků. Panel  je rozvrstven  zeměpisně  a podle  Mezinárodní standardní průmyslové klasifikace (ISIC) na základě příspěvku českému HDP. Výsledky průzkumu odrážejí případné změny v současném měsíci v porovnání  s předchozím  na  základě  dat  shromážděných  v  polovině  měsíce.  U  každého ukazatele  výsledek ukazuje  procentuální  počet daných odpovědí,  čistý  rozdíl  mezi  počtem odpovědí „vyšší/lepší”  a „nižší/horší”  a difúzní  index. Tento
index je souhrnem kladných odpovědí plus polovina těch, které značí stav „beze změn”.


Index nákupních manažerů (PMI) je smíšený index založený na pěti individuálních indexech, které mají následující váhy: nové zakázky – 0,3, celková výroba – 0,25, zaměstnanost – 0,2, lhůty dodávek od dodavatelů – 0,15, nakoupené zásoby na skladě
– 0,1, přičemž Index lhůt dodávek je obrácen tak, aby se pohyboval ve srovnatelném směru.

Difúzní indexy mají vlastnosti vedoucích ukazatelů a jsou výhodným  souhrnným prostředkem identifikujícím převažující směr změny. Index, který dosáhne hodnoty nad 50 vyjadřuje u této proměnné celkový  růst, index pod 50 ukazuje na celkový  pokles. Společnost Markit po  první publikaci neupravuje základní data, ale  čas  od času  může podle potřeby upravit činitele sezónních korektur,  což  ovlivní  řady  sezónně  očištěných údajů. Historická  data  bez  sezónních úprav,  prvně  publikované sezónně upravené série a následně upravená data jsou od Markitu k dispozici předplatitelům. Kontaktujte Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3