Od roku 1990 se mnozí snažili i nyní snaží sjednotit živnostníky a vytvořit legální platformu ve formě svazu nebo politické strany, která bude lobbovat za jejich zájmy a potřeby i vytvoří reálný předpoklad pro vstup zástupců živnostníků do volených státních orgánů, například do poslanecké sněmovny, či do senátu.
„Bohužel, tahle písnička by nám přinesla zbytečné komplikace.“ I takové odpovědi se může tanečník či posluchač na zábavě, diskotéce nebo svatbě dočkat, pokud touží po písničce na přání. Hudebníci totiž musí minimálně dvacet dní před vystoupením poslat provozovateli klubu seznam písní, ten ho pak deset dní před akcí posílá ochráncům autorských práv. Píseň mimo seznam tak představuje dvojitou byrokracii. Právě toto nařízení zvolila veřejnost za nejnesmyslnější byrokratickou překážku letošního roku v hlasování o Absurditě roku 2014, která byla vyhlášena na Václavském náměstí v Praze.
Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR absolvovala v posledních třech měsících jednání se všemi rozhodujícími ministry, v rámci kterých byl dohodnut tzv. Jízdní řád kroků zabezpečující požadavky podnikatelského sektoru a současně respektující evropské směrnice podpory malých a středních podniků.
Byznys pro české firmy v Číně, příležitosti čínských investorů v ČR, či zjednodušení víz pro české firmy vstupující na čínský trh byly stěžejními tématy Hospodářské komory České republiky (HK ČR), která společně se zástupci českých firem doprovodila ve dnech 28. – 30. dubna 2014 ministra zahraničních věcí ČR Lubomíra Zaorálka na historické cestě do Číny. Stalo se tak poprvé po 15 letech, kdy Čínu navštívila oficiální delegace na takové úrovni.
Strana soukromníků ČR vstupovala do minulých parlamentních voleb s nemalými ambicemi. Spolu s představiteli cechů a dalších profesních společenstev na společných kandidátkách v regionech chtělo vedení strany získat zájem voličů z řad podnikatelů a živnostníků a stát se po dlouhých letech opět parlamentní stranou s možností ovlivňovat podmínky pro podnikání u nás. Očekávaný výsledek se však nedostavil. Většina členů vedení strany rezignovala a SsČR po podrobné analýze příčin neúspěchu a volbě nových řídicích orgánů započala znovu naplňovat své cíle. S jakými zkušenostmi a předsevzetími se tak děje, to bylo hlavním tématem rozhovoru s novým předsedou Strany soukromníků ČR Petrem Bajerem.
Česká manažerská asociace jako jeden z vyhlašovatelů a organizátorů soutěže Manažer roku rozšířila svou působnost o Liberecký kraj. Spojením s Východočeským manažerským klubem vznikl ČMA Regionální klub, Severovýchodní Čechy. Program tohoto klubu vyšel z již tradičního Setkávání oceněných manažerů Královéhradeckého a Pardubického kraje, která se konají od roku 2007, a navazují tak právě na celorepublikovou soutěž Manažer roku. Tyto iniciativy mají za cíl zprostředkovávat kontakt mezi těmi, kteří byli oceněni nebo nominováni v prestižní soutěži. Postupně se aktivity rozšiřovaly i na Liberecko, a logickým vyústěním bylo nakonec založení zmíněného ČMA Regionálního klubu, Severovýchodní Čechy.
Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...