Nominace do letošního 26. ročníku soutěže MANAŽER ROKU jsou v plném proudu. Vedle tradičních oborových kategorií nabízí zajímavé inovace, pět nových kategorií, které reagují na technologické a společenské změny a nové trendy v managementu.
V uplynulém roce navštívilo Vietnam 15,6 milionu zahraničních turistů a rekreaci zde uskutečnilo 80 milionů domácích turistů. Loňský příjem z cestovního ruchu se odhaduje na 26,66 miliardy dolarů.
Česká marketingová společnost vyhlásila ČTRNÁCTÝ ročník soutěže MARKETÉR ROKU. Tentokrát za rok 2018. Vyhlášení této významné odborné i společenské události proběhlo v rámci konání semináře CO OČEKÁVAJÍ MARKETÉŘI OD MÉDIÍ.
Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR (KZPS ČR), která zastřešuje nejširší spektrum zaměstnavatelů, podnikatelů a manažerů, se rozhodla využít výročí sto let České republiky a 27 let KZPS ČR,a ocenila úspěšné členy, kteří kultivují podnikatelské prostředí a mimořádnou měrou přispěli k rozvoji podnikání.
Zatímco celosvětově zaujímá takzvaný tradiční trh v maloobchodě téměř třetinový podíl, v Česku to byla v loňském roce pouhá pětina. Silnější postavení tohoto segmentu lze přitom zaznamenat ve všech sousedních zemích včetně Německa. V některých státech pak tradiční obchod zaujímá i téměř stoprocentní podíl.
Nejštědřejší svátky roku jsou za dveřmi. Pro obchodníky je letošní rok šťastný. Jak informovali představitelé Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a další odborníci na nedávné tiskové konferenci v Praze, růst kupní síly nahrává vyšším výdajům v maloobchodě, a to jak v případě potravin, tak u zboží dlouhodobé spotřeby. Zákazníci rovněž stojí o kvalitnější výrobky, což se týká například potravin. K nákupům výrazně využívají e-shopy. Charakter nakupování se mění. To vše mapuje inovovaná strategie zmíněného profesního uskupení. Více Ing. Tomáš Prouza, MBA, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR:
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...