Koncem listopadu se v Praze uskutečnila konference na téma Problémy a skutečnosti ovlivňující zaměstnance v silniční dopravě, zejména řidiče mezinárodní kamionové dopravy a autobusů v souvislosti s pozdějším odchodem do důchodu. Diskutovaly se samozřejmě návrhy na možná řešení. Akci uskutečnila Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR, Českomoravská konfederace odborových svazů, Společenství autodopravců Čech a Moravy a Odborový svaz v dopravě v rámci projektu Společným postupem sociálních partnerů k přípravě odvětví na změny důchodového systému – etapa II.
Rodinným firmám se v České republice dostává právem stále významnějšího hodnocení. Zaslouží si je. Jsou to ony, které mají jasně ukotveny souřadnice filozofie své činnosti a které patří k těm subjektům, jejichž morální postoje vyjadřují vztah k hodnotám celé společnosti. Ukazuje se, že konečně vyvstala společenská poptávka po upřesnění, co to rodinná firma je a jaké místo v českém hospodářství zaujímá. I o tom se hovořilo na 1. česko-slovenském setkání rodinných firem 14. listopadu 2018 v Bratislavě. Vystoupil na něm rovněž státní tajemník v Ministerstvu průmyslu a obchodu České republiky JUDr. Ing. Robert Szurman, který prezentoval současný pohled státu na podporu rodinného podnikání. V této souvislosti jsem se ho zeptala:
Sdružení CzechInno ve spolupráci s partnery dnes vyhlásilo vítěze projektu Vizionáři 2018 a ocenilo tak nejzajímavější inovativní počiny v českém podnikání s významným společenským, technologickým a ekonomickým přínosem nebo jejich kombinací.
V září 2022 dojde k zákazu používání starých kotlů 1. a 2. emisní třídy. Těch se v naší zemi podle Českého statistického úřadu používá stále více než 300 000. Lidem, kteří si i za čtyři roky budou chtít těmito kotli vyhřát své domovy, přitom hrozí vysoké pokuty. Výměna kotle za nový ekologičtější je pro tyto domácnosti jediným řešením. O důvodech této změny, novinkách a ideálním postupu jsme hovořili s Lenkou Kovačovskou, výkonnou ředitelkou Českého plynárenského svazu.
V první části seriálu o uplatnění interim managementu v ČR jsme se věnovali vysvětlení principů a výhod dočasných manažerských řešení a představili jsme Českou asociaci interim managementu. V tomto díle předseda asociace Ján Dolejš přiblížil začátky a vývoj této moderní formy řízení v tuzemských podmínkách a představil také některé úspěšné projekty českých interim manažerů.
Ještě jsem nepoznala firmu, která by přiznala, že má dostatek šikovných obchodníků. Plyne mi z toho, že obchodník je a dlouho bude vyhledávanou profesí. Mnohé výzkumy o tom vypovídají zcela jednoznačně. Dobře obchodovat, efektivně a s noblesou patřičné morálky umí jen ti nejlepší. Ale to je jen zúžený pohled na tolik multifunční odvětví, jako obchod ve skutečnosti je. Prolíná mnohými činnostmi a zasahuje napříč ekonomikou. Zdaleka to není jen o tom, jaký sortiment a za jakých podmínek ta či ona prodejna nabízí. Před sebou má obor i mnoho palčivých otázek, které bude třeba brzy zodpovědět. Nová témata rychle přicházejí na scénu všedního dne. Na řadu z nich hodlá zaměřit pozornost Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR v čele s prezidentem Ing. Tomášem Prouzou:
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...