Slavnostní vyhlašování letošního celostátního kola ocenění Sodexo Zaměstnavatel roku 2017 se uskutečnilo 12. června v Praze. První místo v kategorii společnost nad 5000 zaměstnanců obsadila Škoda Auto. Stříbrnou příčku v téže kategorii zaujala Komerční banka následovaná Československou obchodní bankou. Jedničkou mezi zaměstnavateli se v kategorii do 5000 zaměstnanců stala společnost Hyundai Motor Manufacturing Czech. Druhé místo obsadila firma FOXCONN CZ a třetí místo v téže kategorii získala společnost Continental Barum. Vítězství v kategorii Progresivní zaměstnavatel si letos odnáší SAZKA. Druhé místo patří skupině GSK a třetí místo dostala společnost Shape Corp. Czech Republic.
Od zahájení provozu prvního plynovodu, kterým v roce 1967 na území tehdejšího Československa začal proudit zemní plyn, uplynulo letos padesát let. Prvopočátky českého plynárenství se však datují již do devatenáctého století, kdy se v Československu používal svítiplyn. V porovnání se zemním plynem měl ale horší vlastnosti, zejména nižší energetický obsah, a tak postupně uvolnil místo nové komoditě. V České republice se dnes spotřebuje přibližně 8 mld. krychlových metrů zemního plynu ročně (což odpovídá přibližně dvanáctinásobku objemu vodní nádrže Orlík). Zemní plyn se začal na naše území přepravovat ze Sovětského svazu přes Slovensko prostřednictvím mezinárodního plynovodu Bratrství 30. června 1967.
V Křižíkových pavilonech Výstaviště Praha-Holešovice byl slavnostně zahájen V. ročník Festivalu Exportu CZ - projektu, který si klade za cíl na jednom místě představit obchodní potenciál, kulturní zvyklosti i gastronomické a turistické zajímavosti z celého světa. Za zúčastněné země představilo své novinky ve formě úvodních slov celkem 10 velvyslanců aktivně reprezentovaných zemí - Indonésie, Demokratické republiky Kongo, Maroka, Mexika, Pákistánu, Peru, Súdánu, Španělska a Ruské federace. Pátý ročník Festivalu Exportu CZ pořádá sdružení CzechInno ve spolupráci se svými partnery.
Českomoravský svaz mlékárenský zahájil koncem května novou propagační a osvětovou kampaň nazvanou Mléčné léto. Úkolem všech členů tohoto profesního sdružení je naladit českou veřejnost na trochu jinou notu, než podle jaké se řada lidí neopodstatněně stravuje – zbytečně odmítá mléko a mléčné výrobky s tím, že se domnívá, že jim škodí. Co všechno by svaz rád sdělil, na to jsem se zeptala Ing. Jiřího Kopáčka, CSc., předsedy ČSMS:
Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 Domácí politická scéna prochází poslední týdny silnými turbulencemi. Ty se více či méně dotýkají i ekonomiky. Jak situaci vnímá Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů České republiky, člen Rady hospodářské a sociální dohody, o tom jsme hovořili s jejím prezidentem Janem Wiesnerem.
Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) vyzývá vládu, aby intenzivněji informovala české podnikatele o nutnosti zavést opatření související s Obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR). Reaguje tak na množství dotazů a žádostí o informace, které přicházejí zejména od malých a středně velkých firem. GDPR začne platit v rámci celé Evropské unie jednotně od 25. května 2018.
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...