Společnost MAKRO ČR v červnu vytvořila zcela novou pozici, která se zaměří na udržitelné směřování celé sítě velkoobchodů v České republice s důrazem na snižování produkovaného odpadu. Tu bude zastávat Martin Čivrný. Jedná se o první takovou pozici v rámci celé skupiny METRO.
Hlavním úkolem manažera udržitelnosti bude převést korporátní strategii zaměřenou na udržitelnost do každodenního fungování MAKRO ČR a jeho firemní kultury. Na starosti bude mít především organizaci a propagaci různých iniciativ, projektů, workshopů a kampaní souvisejících s tématem udržitelnosti. Bude také zodpovědný za plánování a vývoj komunikační strategie tohoto tématu a navrhování postupů, které povedou ke snižování produkovaného odpadu v rámci fungování společnosti.
Po získání magisterského titulu na České zemědělské univerzitě v Praze nastoupil Martin Čivrný jako marketingový specialista pro privátní značky společnosti MAKRO Cash & Carry. V rámci postupného osobního růstu úspěšně absolvoval dvouletý intenzivní kurz METRO Potentials Management Trainee program, v němž si osvojil zkušenosti s vedením týmu, fungováním prodejen, projektovým managementem a optimalizací procesů. Zkušenosti získal i díky stážím, které absolvoval na Slovensku, v Japonsku a v Německu, kde se seznámil s pracovním prostředím mateřské společnosti METRO.
Během svého působení v MAKRO ČR měl mimo jiné na starosti témata darování potravin, udržitelných řešení a nakládání s odpadem. V loňském roce se pak podílel na návrhu systémových řešení pro redukci jednorázových plastů v rámci fungování společnosti MAKRO ČR. Podílel se i na zavedení tašek „Byla jsem PETkou“ z recyklovaného plastu a zrušení jednorázových igelitových tašek na pokladnách prodejen MAKRO po celé republice.
***
METRO, mezinárodní velkoobchodní lídr, se specializuje na prodej potravinářského
a nepotravinářského sortimentu. Zaměřuje se na potřeby hotelů, restaurací a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků. METRO má po celém světě 16 milionů zákazníků, kteří si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo online. Při objednávce zboží online si mohou své nákupy vyzvednout v obchodě nebo nechat doručit. METRO využívá digitálních řešení, čímž podporuje konkurenceschopnost podnikatelů a přispívá tak ke kulturní rozmanitosti v oblasti pohostinství a maloobchodu. Klíčovým pilířem podnikání společnosti METRO je udržitelnost, kde podle indexu Dow Jones zastupuje pozici evropského lídra.
METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 34 zemích a celosvětově zaměstnává více než 100 000 lidí. Ve finančním roce 2018/19 dosáhla společnost METRO obratu 27,1 miliardy EUR. V září 2018 zahájila společnost METRO proces odprodeje potravinového maloobchodního řetězce Real se svými 34 000 zaměstnanci.
Více informací naleznete na www.metroag.de