Za udržitelnost ve společnosti Albert odpovídá od 1. října Jiří Mareček. Zastřeší tak klíčové oblasti, kterým se Albert jako odpovědný obchodník věnuje, tedy neplýtvání potravinami, snižování objemu obalových materiálů či uhlíkové stopy nebo pomoc komunitám. Mareček bude i nadále odpovědný za stávající agendu externí komunikace a Public Affaris.
„Agenda udržitelnosti se dynamicky vyvíjí. Promítají se do ní nové vědecké poznatky i společenské potřeby. Jedná se o otázky, které jsou velice důležité pro zákazníky, zaměstnance, vlády, neziskové organizace. Jsem rád, že Albert se k této oblasti staví odpovědně a jednotlivé oblasti jsou pevně provázané s každodenní činností a přístupem zaměstnanců, s naší strategií i investicemi,“ říká Jiří Mareček.
Důraz na udržitelné podnikání potvrzuje také první nefinanční report, který Albert letos vydal. „Shrnuje řadu závazků a cílů, a přináší také ohlédnutí za úspěšnými počiny z uplynulého roku. Mezi zásadní cíle patří dosažení uhlíkové neutrality do roku 2040, snižování použitých obalových materiálů a plastů a jejich recyklovatelnost a znovu použitelnost nebo podpora komunit. Tu v Albertu zastřešuje Nadační fond Albert, který loni pomáhal 25 miliony korun. Z posledních novinek bych vypíchnul koncept zero waste prodejny, který jsme představili v hypermarketu na pražských Nových Butovicích. Ten do důsledku dotahuje prevenci proti plýtvání potravinami, která je pro naši společnost velmi důležitá,“ doplňuje Mareček.
Komunikaci a Public Affairs vede Jiří Mareček v Albertu už sedm let. Stejně dlouhou dobu působí také jako předseda Nadačního fondu Albert. Problematice udržitelnosti a související společenské odpovědnosti se profesně věnoval i v minulosti.
(tz)