INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Solární panely máStále více firem se chová odpovědně vůči životnímu prostředí a uvažuje o změně svého energetického řešení. Patří mezi ně i Penny Market. A právě na střechy prodejen po celém Česku dodá E.ON Energie fotovoltaické elektrárny. E.ON eviduje oproti loňskému roku dvojnásobek požadavků na pořízení solárních panelů a poptávka nadále roste.

„V posledních letech evidujeme zvýšený zájem ze strany velkých společností o energeticky úsporná řešení. Snažíme se vždy dívat na věc komplexně a nabídnout našim zákazníkům to nejlepší řešení na míru. Naše spolupráce a přístup Penny je toho skvělým důkazem. Nejenže dodáme fotovoltaické elektrárny na tři desítky jejich prodejen, ale u dalších padesáti vybudujeme dobíjecí stanice pro elektromobily a jednu dobíjecí stanici s fotovoltaickými panely s bateriovým úložištěm,“ vysvětluje Jan Zápotočný, člen představenstva E.ON Energie.

Výstavba fotovoltaických elektráren na střechách prodejen Penny je v plném proudu a počítá se s počtem až 35 prodejen. V pěti lokalitách už je instalace dokončená. Jedná se o Borovany u Českých Budějovic, Odolenou Vodu, Bělou pod Bezdězem, Uhříněves a Unhošť. Další lokality se začínají připravovat a budou následovat. V nejbližší době by měly být instalovány fotovoltaické panely na střeše prodejen ve Vamberku nebo v  Mukařově.

V drtivé většině se jedná o fotovoltaické panely o výkonu 99kWp, které mohou během roku vyrobit až 99 MWh elektrické energie. V několika málo případech pak E.ON realizuje fotovoltaické elektrárny s menším výkonem, a to kvůli omezení kapacity distribuční soustavy v dané lokalitě.

„Naším dlouhodobým cílem je snižování energetické náročnosti našich prodejen. V rámci modernizace naší sítě tak například měníme osvětlení za moderní úsporná LED světla, instalujeme úspornější chladící a mrazící boxy, a tak dále. Proto je osazování našich prodejen i skladů fotovoltaickým systémem logickým a přirozeným krokem k dalším úsporám. Nejde jen o ekonomické úspory. Jde také o to, že se chceme chovat odpovědně k naší planetě. Solární energie je přirozený a obnovitelný zdroj energie,“ říká Mathias Mentrop, jednatel společnosti PENNY.

Penny díky jedné prodejně vybavené fotovoltaickým systémem sníží množství CO2 vypuštěného do ovzduší až o 117 tun ročně. Pro představu 117 tun CO2 se do ovzduší dostane při spálení 32 356 litrů nafty! Auto s průměrnou spotřebou 6 l/100 km by tak na toto množství ujelo takřka pět a půl tisíce kilometrů.

„V minulosti už jsme pro naše zákazníky realizovali i větší solární elektrárny. Spolupráce s Penny je ale významná právě svým rozsahem, kdy zákazník umisťuje elektrárny na velkou část prodejen ze svého řetězce,“ dodává Jiří Kropš, projektový manažer společnosti E.ON Energie.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3