INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

sineko 2022 2Na přelomu tisíciletí se rozhodli změnit svůj dosavadní pohodlný život a vrhli se do tehdy expandujícího segmentu ekologie a ochrany životního prostředí. Jako většina nadšenců začali dnešní společníci ze společnosti Sineko „od píky“ s prázdnou kapsou, zato s nadčasovými a převratnými nápady s výrobou plastových jímek a instalacemi čističek.

Přestože původní záměr zakázkové výroby pro velké firmy museli kvůli postprivatizačnímu korupčnímu prostředí přetavit na typizovanou produkci, rychle si našli klienty mezi staviteli rodinných domů, kteří hledají především chytrá a kvalitní řešení. Díky nim se společnost rozrostla na šedesát zaměstnanců a platí za jedničku na českém trhu mezi stovkami konkurenčních firem.

Díky průběžným inovacím, nemalým investicím do vývoje a naslouchání zákaznickým potřebám firma z regionálního dodavatele vyrostla v lídra známého v Česku i na Slovensku. Důkazem je i obrat, který se z původních deseti miliónů zvýšil na patnáctinásobek, a řada vlastních technických řešení. Oblast jímek a vodohospodaření už dnes berou zakladatelé Sineka jako své poslání a jejich nápady se inspiruje řada partnerů i konkurentů. „Naše produkty nejsou sice těmi nejdražšími na trhu, nicméně kdo jde pouze po ceně, nemusí být spokojen,“ naznačil jednatel Sineka Josef Filgas. Zákazníci tak podle něj firmu poptávají v prvé řadě kvůli důvěryhodnosti, tradici a spolehlivosti.
Hlavní konkurenční výhodou a poznávacím znamením je u Sineka kompletní řešení dodávky na klíč – tedy služba pro všechny, kterým se nechce „do montérek“. Zaměstnanci Sineka obstarají všechno od zaměření přes technické podklady pro realizaci a výkopové práce až po montáž a proškolení zákazníka v obsluze zařízení.
Přestože poptávka po montáži na klíč je u zákazníků obrovská, zůstává Sineko na trhu s touto službou výjimkou. „Když jsme s dodávkou na klíč začali, zákazníci rychle reagovali až překvapivě pozitivně. Záhy začala nabídku napodobovat i naše konkurence, ale většinou zůstalo jen u verbálních slibů. Dodnes nemáme informace, že by jiná firma zvládala celý tento sofistikovaný proces v plné šíři,“ upozornil Josef Filgas. Většinou podle něj firmy pro zajištění výkopů poptávají třetí stranu. Zákazníkovi tak zaniká záruka na celé dílo, dodavatel neručí prakticky za nic a reklamace takových služeb je velmi komplikovaná.
„Lidé si čím dál víc váží svého času a ne každý je kutil, který si chce dělat vše sám. Kompletní profesionální služby často oceňují také důchodci na odpočinku, kteří renovují domek, nebo mladí lidé, kteří nemají čas, případně jim scházejí kutilské zkušenosti,“ vysvětlil Josef Filgas.
Dodávky na klíč však podle Filgase vznikly vlastně náhodou – jako reakce na hospodářskou krizi v letech 2008–2012, kdy firma musela řešit propad zakázek až o polovinu. „Do té doby jsme jímky a další produkty pouze vyráběli a prodávali. Vinou krize ale obchodů ubylo, konkurence nabízela nekvalitní výrobky za nižší cenu. Touto cestou jsme však jít odmítali. Chtěli jsme se tedy od konkurence odlišit a nový koncept dodávek na klíč se i přes svou extrémní složitost ukázal jako správné rozhodnutí,“ komentoval vývoj firmy Josef Filgas.
I když současná obchodní strategie umožňuje firmě investovat do vývoje inovativních technologií a ekologických řešení, představovali si její zakladatelé původní koncept jinak. „Původně jsme si chtěli udělat jméno u velkých odběratelů, soustředit se na zakázkovou výrobu pro velké hráče na ostravském trhu. Tam jsme ale rychle a tvrdě narazili,“ přiznal Josef Filgas.
Tehdy se zakladatelé a pár mladých nadšenců do oboru a technologií poprvé setkali nejen s byrokracií, ale především protekcionizmem a korupcí „Byla to opravdu divoká léta, dnes na to však vzpomínáme spíš jen s úsměvem,“ dodal Josef Filgas.
Po celou dobu existence si Sineko zakládá na inovativnosti. Firma je autorem a majitelem více než dvaceti chráněných autorských řešení v oblasti plastových nádrží a pokaždé se pokouší najít cestu, která je výhodnější pro zákazníka a zároveň šetrná k přírodě. „Po celou dobu se stejně tak setkáváme s pokusy dalších firem naše řešení kopírovat. Někteří kopírují jen naše grafiky či obrázky, jiní celá řešení,“ popsal Josef Filgas. „Užitné a průmyslové vzory mají zákonnou ochranu maximálně deset let, proto máme vždy v zásobě další nápady a nová unikátní řešení, na nichž průběžně pracujeme.“
I do budoucna má podle něj Sineko ambice být jedničkou na českém i slovenském trhu s výrazným odstupem od konkurence, a to na základě inovací, profitu pro zákazníka a dokonalé systematizace všech procesů od vývoje přes výrobu a servis až po komunikaci se zákazníkem. „Jaké je naše know-how? Jednoduché. Znát potřeby svého zákazníka, být neustále v realitě a pak už jen nadšení a ochota makat,“ sdělil Josef Filgas.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3