Ve Voděrádkách u Prahy se nachází velice svérázný ale originální objekt, který má šarmu na rozdávání. Areál Home of AV je místem, kde se v létě pořádají divadelní představení, v zimě pak hostí akce typu tisková konference. Historie tohoto místa je kuriózní. Jeho noví majitelé totiž s překvapením zjistili, že se na jeho pozemku nachází černá skládka.
Nenechali se však odradit a vše uklidili, recyklovali, vdechli starým rozbitým věcem nový život. Při budování nového místa použili vyhozené materiály, zkrátka to, co by skončilo na šrotišti, zde našlo nový smysl. Tento mimořádně ekologický způsob by mohl mnoha firmám jít příkladem. Pro provozovatele areálu je ale samozřejmostí. Udržitelnost je pro ně totiž zásadní hodnotou a touto filozofií se řídí každý den. Založili dokonce i nadační fond, jehož posláním je financovat iniciativy a aktivity související s ochranou a rozvojem životního prostředí.
Udržitelnost jakožto hlavní zásadu uznává i automobilka Peugeot. Ne náhodou proto uspořádala tiskovou konferenci k uvedení nového modelu Peugeot 408 právě v prostorách Home of AV ve Voděrádkách. Značka Peugeot se zavázala, že od roku 2030 bude na evropském trhu prodávat výhradně bezemisní vozy a do roku 2038 dosáhne jakožto firma stavu Carbon Net Zéro, neboli nulových emisí uhlíku. Součástí její strategie není jen výroba a prodej vozů šetrných k životnímu prostředí, ale celý komplex opatření jako zvýšení životnosti vozů, recyklace materiálů, repasování dílů, snížení spotřeby energie atd. Cílem značky je snížit do roku 2030 potenciál globálního oteplování o 60 % celosvětově a o 70 % v Evropě.
(tz)