INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Největší prodejna drogerie v ČR ROSSMANN Masarykova v BrněTržby drogerie ROSSMANN, která letos slaví 30 let působení na českém trhu, v roce 2023 dosáhly rekordních 6,5 miliardy korun. Meziročně se tak zvýšily o téměř pětinu. K příznivým výsledkům přispělo i pokračující rozšiřování prodejní sítě a zkvalitňování služeb pro zákazníky.

Výše investic v roce 2023 činila 230 milionů korun a byla směřována hlavně do této oblasti. V tuto chvíli má ROSSMANN v České republice 177 prodejen, v roce 2023 bylo otevřeno 11 nových a 16 se dočkalo modernizace včetně rozšíření. Výrazně si polepšili také zaměstnanci, jejichž mzdy byly navýšeny, například na prodejnách v průměru o téměř 13 %.

Česká síť ROSSMANN je součástí mezinárodního koncernu, který loni v Německu, Španělsku, Polsku, Maďarsku, České republice, Turecku, Albánii, Kosovu a Dánsku utržil 13,9 miliardy eur a zvýšil obrat o více než 14 %. Hrubý obrat v České republice se zvýšil o 18 % a dosáhl hodnoty 6,5 miliard korun.
Šlo o nejvyšší obrat za téměř 30 let od jejího vstupu na český trh.

Rozšiřování prodejen, modernizace a růst sítě
Za posledních pět let otevřela drogerie ROSSMANN v České republice 53 nových prodejen a 91 stávajících zmodernizovala. V roce 2023 se drogerie ROSSMANN například nově stala součástí Václavského náměstí v Praze, v Brně na Masarykově ulici pak byla otevřena pobočka, která je největší prodejnou drogerie v celé České republice. Za účelem zefektivnění, zrychlení a zkvalitnění služeb pro zákazníky také dál pokračovalo zavádění samoobslužných pokladen. Z celkového počtu prodejen ROSSMANN na českém trhu jimi disponují již téměř dvě třetiny a letos budou tyto pokladny nainstalovány v celé prodejní síti. Koncem roku 2023 došlo k uzavření významného obchodního partnerství s online obchodem Rohlík.cz, který nově nabízí více než 400 produktů z portfolia privátních značek ROSSMANN. „Pro rok 2024 plánujeme rekordní investice do otevíraní nových poboček, modernizace a rozšiřování stávajících prodejen, přičemž investice do rozvoje sítě od roku 2019 přesáhnou miliardu korun a celkový počet prodejen by měl překonat 200. Nadále se nám daří navyšovat náš tržní podíl a řadíme se mezi jedničky v uvádění produktových novinek na drogistický trh,“ uvádí Vít Podešva, jednatel společnosti ROSSMANN.

Rozvoj digitální a marketingové strategie
Společnost ROSSMANN loni pokračovala také v digitalizaci, automatizaci či zjednodušování procesů. Mimo jiné zkrátila dobu přípravy objednávek na e-shopu na pouhých 60 minut od zadání po možnost vyzvednutí na pobočce. Rovněž zákazníkům umožnila si objednávku doručit domů nebo do vybraného výdejního místa Zásilkovny. V roce 2023 se drogerie ROSSMANN aktivně spojila s tématem jógy a zaměřila se tak nejen na vnější, ale i vnitřní krásu, čímž ještě více podtrhla svůj slogan „A život je krásnější“. S jógovými videi se zákazníci pravidelně setkávají v aplikaci ROSSMANN CLUB. Zákazníci v roce 2023 velmi významně ocenili jednu z privátních značek, když prémiové dětské kalhotky Babydream zvítězily ve Volbě spotřebitelů v kategorii dětských plenek. Za účelem dalšího zlepšování zákaznické zkušenosti bylo zavedeno také měření zpětné vazby pomoci nástroje Customer Love Score.

Péče o zaměstnance
ROSSMANN loni znovu dokázal, že kromě spokojenosti zákazníků klade dlouhodobě důraz také na péči o zaměstnance. „Za poslední dva roky jsme navýšili mzdy na prodejnách o více než čtvrtinu. Byly zavedeny benefity typu Cafeterie a také bezplatná asistenční linka, která je zaměřená na individuální pomoc při řešení osobních záležitostí našich zaměstnanců a jejich rodinných příslušníků. Zvyšování mezd plánujeme i pro letošní rok. Zaměstnanci jsou pro nás jasnou prioritou, neboť jsou to právě oni, kdo stojí za úspěchem naší společnosti,“ říká Karol Jakubek, jednatel společnosti ROSSMANN. Na podzim roku 2023 byl koncern ROSSMANN americkým časopisem Forbes opět jmenován jedním z nejlepších zaměstnavatelů na světě. Umístil se na 16. místě z celkových 700 společností v žebříčku. V Německu patří ke 3 nejlepším vůbec.

Společenská odpovědnost a udržitelnost
Společnost loni pokračovala rovněž ve svých aktivitách na poli společenské odpovědnosti. Ve svém dlouhodobém charitativním projektu KDE SRDCE POMÁHÁ byla vybraným neziskovým organizacím na pomoc potřebným věnována částka 3,8 milionu korun. Společnost ROSSMANN se zapojila již poosmé do celostátní Sbírky potravin a aktivně se věnovala také svému dlouhodobému projektu Vraťte stromům korunu, díky kterému bylo v mnoha městech a jejich okolí napříč celou Českou republikou vysazeno již více než 2700 vzrostlých stromů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3