Společnost Kaufland spadá v oblasti udržitelnosti mezi nejlépe hodnocené firmy v Česku. Dalším dobrovolně vydaným reportem udržitelnosti svou pozici opět potvrzuje a posiluje transparentnost svých aktivit.
Šetrně nakládá s plasty, šetří energie, optimalizuje logistiku, podporuje regionální dodavatele a dlouhodobě nabízí rovné mzdy.
„Své závazky k přírodě i ke společnosti bereme velmi vážně. Abychom mohli naše kroky v oblasti udržitelnosti efektivně vyhodnocovat a hledat příležitosti ke zlepšení, potřebujeme k tomu data. Od roku 2018 jsme proto navýšili počet odborně sledovaných ukazatelů o 150 % na více než 600 ukazatelů týkajících se udržitelnosti,“ popisuje tisková mluvčí společnosti Kaufland Renata Maierl.
Již od ledna 2022 společnost Kaufland využívá 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů, přešla na úsporné LED osvětlení a nové i zmodernizované prodejny vytápí odpadním teplem z průmyslového chlazení. Kvóta třídění odpadu se pak zvedla na průměrných 75 % a téměř veškerý papír na výrobu letáků pochází z recyklovaného vlákna. Významně spotřebu plastů omezila také aplikace Kaufland-Card, kterou zákazníci preferují před fyzickou kartou.
Kaufland si cení spolupráce s regionálními dodavateli. Celkově nabízí více než 700 bioproduktů a v dodavatelském řetězci také významně omezuje spotřebu plastů. Kaufland má jako jediný řetězec v České republice svůj vlastní masozávod, kde se díky optimalizacím ročně ušetří až 500 tun plastu. Dalších 100 tun plastových obalů ročně pak ubylo v úseku ovoce a zeleniny a v logistice se podařilo uspořit 6,5 tuny plastového odpadu díky novým big boxům. Do modernizace skladů v Olomouci a Modleticích Kaufland investoval částku ve výši 2,7 miliardy korun. Změny a ergonomická řešení přinesly především významnou úsporu energie a emisí. Díky optimalizaci tras v areálu logistického centra Modletice navíc dopravci každý měsíc najedou o 5 800 kilometrů méně.
Ekologická opatření se projevují i v samotných prodejnách, kde z jogurtů privátních značek Kauflandu zmizela jednorázová víčka a z okurek plastové obaly. V rámci pultového prodeje Kaufland ušetří dalších 14 tun plastu díky papírovému ořezu. Široký sortiment řetězce zahrnuje mimo jiné velký výběr veganských produktů, širokou paletu bezlepkových a bezlaktózových alternativ a také stovky produktů s certifikací Fairtrade, GOTS a FSC nebo pivní speciály od lokálních výrobců.
Kaufland myslí i na své zaměstnance. „Zaměstnanci tvoří klíčovou součást naší společnosti a nesmírně si vážíme jejich práce. Proto dlouhodobě usilujeme o to, aby byli spokojení a cítili se u nás náležitě oceňováni. Klademe zároveň i důraz na diverzitu, férové mzdy a stejnou šanci pro všechny,“ doplňuje Renata Maierl. O mimořádném přístupu k zaměstnancům svědčí letošní šestý úspěch v mezinárodním hodnocení Top Employer.
To, že v Kauflandu rozhodují činy a nikoli prázdná slova, podtrhuje také aktivní podpora 15 neziskových organizací, mezi kterými najdeme například Světlušku, Ježíškova vnoučata, Centrum Paraple, Loono, DEBRA ČR či Nadace Via. Kromě toho Kaufland v rámci Hokejové školy talentů a kampaně Puky pomáhají aktivně podporuje český hokej, dlouhodobě předchází plýtvání potravin a v pilotním projektu testuje zpětný odběr PET lahví a plechovek.
(tz)