INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Juraj Kralik_v_popredí_v_zelene_mikineZačíná běžný pracovní den, ale Prokopské údolí je plné manažerů. Že se jedná o lidi z kanceláří, byste však na první pohled poznali jen stěží. Oděni do pracovního oblečení se ohánějí lopatami a sekyrkami, řežou dřevo, čistí pískoviště... Účastní se totiž mezinárodního dne dobrovolnictví Give & Gain Day 2014, který v letošním roce připadl na pátek 16. května. Podle rok od roku většího zájmu firem i jejich zaměstnanců o tuto akci lze usuzovat, že pohled na dobrovolníky vypomáhající neziskovým organizacím nebude brzy ničím výjimečným.

Ústřední myšlenkou této iniciativy je „darovat a získat". Do projektu zapojené firmy darují neziskovým organizacím čas svých zaměstnanců. Ti pak za investovaný čas, energii i nápady získají dobrý pocit z prospěšné práce, nový pohled na svět a jedinečný zážitek. Svou účastí tak firmy otevřeně vyjadřují odpovědný přístup ke společnosti.

V letošním roce se do mezinárodního dne dobrovolnictví zapojilo téměř 800 zaměstnanců z 28 firem z České republiky. Dobrovolníci pomohli ve více než 70 veřejně prospěšných organizacích. Tento den organizuje v České republice již 4. rokem odborná platforma Byznys pro společnost, národní partner největší britské CSR organizace BITC, která pořádá tento den na mezinárodní úrovni. „Firemní dobrovolnictví je dnes pro stále větší množství firem smysluplná a běžná forma naplňování jejich společenské odpovědnosti. Zaměstnanci pomohou tam, kde je to opravdu potřeba a získají obohacující zkušenost s veřejně prospěšnou organizací. Firmy touto cestou zvyšují loajálnost svých zaměstnanců," říká Veronika Němcová, manažerka platformy Byznys pro společnost. Na celém světě v rámci Give & Gain Day společně pomáhá přes 21 000 dobrovolníků v 26 zemích.

„V tuhle dobu bych zrovna končil pravidelnou poradu a chystal se na pracovní schůzku,“ směje se Martin Damašek, který je IT manažerem ve společnosti Procter & Gamble, zatímco skládá cihlovou zídku. Pomáhá Sdružení na ochranu Prokopského a Dalejského údolí stavět přístřešek pro poraněné ptactvo, o které se tu starají, aby je pak vrátili zpět do přírody. „Cením si toho, že můj zaměstnavatel pomáhá potřebným nejen sám, ale umožňuje to samé i svým zaměstnancům,“ dodává. Spolu s ním se v mezinárodní den dobrovolnictví vydalo do terénu místo do kanceláře 25 kolegů.

“Projektu Give & Gain se jako společnost účastníme už podruhé. Jeho myšlenka se mezi zaměstnanci každoročně setkává s velkým zájmem, což nás těší. Tímto projektem však u nás v P&G rok dobrovolnictví našich zaměstnanců teprve začíná,” prozradil Juraj Králik, manažer korporátní komunikace Procter & Gamble, který se do pomoci Prokopskému údolí také zapojil. Společnost pro své zaměstnance totiž každoročně vyhlašuje speciální grantové programy.

Zaměstnanci mohou do interního výběrového řízení přihlásit projekt, kterým by chtěli pomoci konkrétní neziskové organizaci. Projekt přitom musí splňovat kritéria vnitrofiremní strategie zodpovědného podnikání.

„Každoročně vybereme tři projekty, které podpoříme finančně, našimi produkty a také umožníme zaměstnancům, aby pomohli s jejich realizací v pracovní době. V minulém roce tak realizovali projekt například v obecně prospěšné společnosti Školka Šalamoun. Podpořili jsme zde výstavbu dětského hřiště a s pomocí výrobků značky Oral-B dětem vysvětlovali správné návyky ústní hygieny,“ řekl Juraj Králik.

Vítězné projekty pro letošní rok, které se zaměstnancům podaří prosadit a získají grant na podporu dobré věci, budou vyhlášeny už v červnu.

O společnosti Procter & Gamble

Přibližně 4,8 miliardkrát za den přicházejí značky společnosti Procter & Gamble do kontaktu s lidmi na celém světě. Společnost má jedno z nejsilnějších portfolií uznávaných značek vysoké kvality, mezi které patří Ace®, Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Fusion®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Lenor®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Prestobarba®, Tide®, Vicks®,  Wella® and Whisper®. Výrobky P&G jsou dostupné v mnoha zemích světa díky podnikům ve více než 70 zemích. Novinky a podrobné informace o společnosti P&G a jejích značkách najdete na internetové stránce www.pg.com.

(tz)

 

 

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3