INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Foto-1Co s poškozenou platební kartou, kterou už banka nemůže vydat a čeká ji jedině skartace? Šance vdechnout odpadu nový život se chopili designéři projektu Trash Made, kteří navrhli prototypy dárků a ty pak vyrobili zaměstnanci chráněné dílny Modrý klíč. K výrobě využili 7 000 nepoužitelných platebních karet ČSOB a výsledkem je přes 6 000 výrobků – dárků v podobě náušnic, trsátek, záložek do knih a spon do vlasů. Dárky tak dělají radost nejenom klientům banky, ale také pracovníkům chráněné dílny, kteří mohou svým dílem přispět k obecně prospěšné recyklaci odpadu.

Místo znehodnocení nepoužitelných platebních karet oslovila ČSOB autory projektu Trash Made, aby z těchto plastů karet navrhli originální vánoční dárky. Výrobky Trash Made jsou designové předměty s příběhem, vyráběné z nepotřebných materiálů a součástek, které by standardně byly recyklovány nebo trvale zničeny. Designéři dostali k dispozici poškozené plasty karet, které není možné využít k výrobě funkční platební karty. Navrhli vánoční dárky a samotné technologické postupy jejich výroby vhodné pro chráněné dílny. Tento projekt vznikl ve spolupráci se společností MasterCard a také díky nápadu agentury Proximity.

„Předměty pro nás vyrobili zaměstnanci chráněné dílny Modrý klíč o.p.s., která již 22 let podporuje aktivní život lidí s mentálním a kombinovaným postižením. Nabízí sociální služby denního či týdenního stacionáře a odlehčovací péči. Rozvoj těchto forem je veden snahou o co největší přiblížení života lidí s postižením normálnímu životu jejich vrstevníků,“ říká Alena Králíková, manažerka Společenské odpovědnosti ČSOB.

„Pomoc a usnadnění života lidem, kteří to potřebují, je pro nás v MasterCard přirozené. Máme velkou radost, že jsme tímto projektem přispěli k aktivnímu životu lidí, kteří jsou tělesně nebo mentálně postižení. Tito lidé si zaslouží naši pozornost a také náš obdiv. Umějí zvládat život v mnohem složitějších podmínkách než zdraví lidé. Jsme rádi, že jsme jim podali pomocnou ruku. Vytvořili krásné věci,” doplňuje Martina Piskorová, marketing leader MasterCard Czech Republic and Slovakia.

ČSOB v rámci programu společenské odpovědnosti podporuje i sociální podniky, které zaměstnávají osoby se zdravotním postižením nebo osoby sociálně znevýhodněné. V letošním grantovém programu bylo podpořeno pět sociálních podniků, mezi které bylo rozděleno 400 tisíc korun. „Pomáhat může každý z nás, nejjednodušší je vybrat si jednu z prověřených organizací prostřednictvím portálu Modrý život nebo si stáhnout novou aplikaci Klikni a daruj a darovat tak prostřednictvím chytrého telefonu,“ uzavírá Alena Králíková.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3