INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Foto-1Co s poškozenou platební kartou, kterou už banka nemůže vydat a čeká ji jedině skartace? Šance vdechnout odpadu nový život se chopili designéři projektu Trash Made, kteří navrhli prototypy dárků a ty pak vyrobili zaměstnanci chráněné dílny Modrý klíč. K výrobě využili 7 000 nepoužitelných platebních karet ČSOB a výsledkem je přes 6 000 výrobků – dárků v podobě náušnic, trsátek, záložek do knih a spon do vlasů. Dárky tak dělají radost nejenom klientům banky, ale také pracovníkům chráněné dílny, kteří mohou svým dílem přispět k obecně prospěšné recyklaci odpadu.

Místo znehodnocení nepoužitelných platebních karet oslovila ČSOB autory projektu Trash Made, aby z těchto plastů karet navrhli originální vánoční dárky. Výrobky Trash Made jsou designové předměty s příběhem, vyráběné z nepotřebných materiálů a součástek, které by standardně byly recyklovány nebo trvale zničeny. Designéři dostali k dispozici poškozené plasty karet, které není možné využít k výrobě funkční platební karty. Navrhli vánoční dárky a samotné technologické postupy jejich výroby vhodné pro chráněné dílny. Tento projekt vznikl ve spolupráci se společností MasterCard a také díky nápadu agentury Proximity.

„Předměty pro nás vyrobili zaměstnanci chráněné dílny Modrý klíč o.p.s., která již 22 let podporuje aktivní život lidí s mentálním a kombinovaným postižením. Nabízí sociální služby denního či týdenního stacionáře a odlehčovací péči. Rozvoj těchto forem je veden snahou o co největší přiblížení života lidí s postižením normálnímu životu jejich vrstevníků,“ říká Alena Králíková, manažerka Společenské odpovědnosti ČSOB.

„Pomoc a usnadnění života lidem, kteří to potřebují, je pro nás v MasterCard přirozené. Máme velkou radost, že jsme tímto projektem přispěli k aktivnímu životu lidí, kteří jsou tělesně nebo mentálně postižení. Tito lidé si zaslouží naši pozornost a také náš obdiv. Umějí zvládat život v mnohem složitějších podmínkách než zdraví lidé. Jsme rádi, že jsme jim podali pomocnou ruku. Vytvořili krásné věci,” doplňuje Martina Piskorová, marketing leader MasterCard Czech Republic and Slovakia.

ČSOB v rámci programu společenské odpovědnosti podporuje i sociální podniky, které zaměstnávají osoby se zdravotním postižením nebo osoby sociálně znevýhodněné. V letošním grantovém programu bylo podpořeno pět sociálních podniků, mezi které bylo rozděleno 400 tisíc korun. „Pomáhat může každý z nás, nejjednodušší je vybrat si jednu z prověřených organizací prostřednictvím portálu Modrý život nebo si stáhnout novou aplikaci Klikni a daruj a darovat tak prostřednictvím chytrého telefonu,“ uzavírá Alena Králíková.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3