INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Podpořit technicky nadané studenty v Ústeckém kraji chce chudeřická společnost AGC Automotive Czech, největší evropský výrobce automobilových skel. Firma proto pro studenty 2. a 3. ročníků středních škol zaměřených na strojírenství nebo elektrotechniku vyhlásila soutěž Technowizz. V prvním ročníku soutěže, kterou firma organizuje společně s Ústeckou komunitní nadací, si studenti a školy mohou rozdělit téměř 200.000,- Kč.

„Jedním z problémů českého průmyslu je nedostatek mladých technicky vzdělaných lidí. Potýkáme se s tím i my. Soutěž Technowizz má za cíl podchytit mezi středoškoláky talentované studenty a motivovat je ke studiu technických oborů,“ vysvětluje smysl soutěže ředitel AGC Automotive Czech Luděk Steklý.

Soutěž Technowizz, kterou firma vyhlásila prostřednictvím svého Dárcovského fondu AGC, je určena studentům 2. a 3. ročníků strojních nebo elektrotechnických oborů středních škol. Na tom, zda jde o školu státní nebo soukromou, nezáleží. Škola musí mít sídlo v některém z okresů Ústí nad Labem, Teplice, Most Děčín nebo Litoměřice.

„Soutěž spočívá ve zpracování jednoho ze tří tematických úkolů. Soutěžit mohou jednotlivci i skupiny až 3 studentů. Pro vítěze jsme připravili velmi zajímavé peněžité ceny,“ doplnil Luděk Steklý.

Každý ze studentů, který bude součástí vítězného týmu, v každé ze tří kategorií, si odnese 10.000 korun, jejich škola 30.000 korun a odborný garant vítěze, tedy učitel, 5.000 korun.  Celkem tedy Dárcovský fond AGC rozdělí až 195 000,- Kč.

Přihlášky do soutěže je třeba odevzdat nebo poslat do 25. dubna do sídla Ústecké komunitní nadace, která Dárcovský fond AGC spravuje. Vyhlášení vítězů bude o měsíc později, 26. května 2016.

„Fond AGC je z mnoha firemních fondů, které spravujeme, prvním, který je zaměřen přímo na technické vzdělávání. Máme radost, že se škála oblastí, které komunitní nadace pomáhá podporovat, takto rozšířila. Doufáme, že se záměr fondu naplní a zájem mladých lidí o technické obory i díky němu stoupne,“ uvedla Kateřina Valešová z Ústecké komunitní nadace, která soutěž spoluorganizuje.

Dárcovský fond AGC Automotive Czech není jedinou aktivitou firmy směřující do technického vzdělávání. Firma, která je největším výrobcem automobilových skel v Evropě, dlouhodobě podporuje také vysokoškolské vzdělávání technického směru. Spolupracuje například s TUL v Liberci, UJEP v Ústí nad Labem či ČVUT v Praze. V současné době zaměstnává na 2700 lidí, přičemž za poslední 3 roky vytvořila v závodě v Chudeřicích u Bíliny 950 nových pracovních míst.

AGC Automotive Czech v Chudeřicích je největším závodem na výrobu autoskel skupiny AGC. Skupina AGC je největším světovým výrobcem plochého skla. Do tří let se chce dvojka na trhu stát největším výrobcem autoskel v Evropě. Skupina AGC dodává skla pro všechny významné světové značky automobilů, jako Bentley, Porsche, Mercedes, Audi, BMW, Toyota, Volkswagen, Škoda, GM, FORD, Renault, Peugeot, Citroën, Suzuki, Fiat a další.

Více informací o soutěži na www.technowizz.cz nebo www.komunitninadace.cz

AGC Automotive Czech a.s. je firma zaměřená na výrobu automobilových skel a přídavných dílů. Výrobní závod v Čechách je největším a jedním z nejkomplexnějších výrobních podniků AGC v Evropě. Za poslední dva roky AGC Automotive Czech a.s. vytvořil více než 950 pracovních míst a rozrostl se na dnešních 2.700 zaměstnanců. Jen produkce toho závodu „zasklí“ zhruba šestinu automobilů vyrobených v Evropě.  Růst společnosti je patrný i z počtu nových projektů – výrobků, které firma každoročně připravuje do sériové výroby. Počet nových projektů v průběhu 5 let narostl více než trojnásobně. V rámci těchto nových projektů je řada velmi zajímavých jako třeba střešní okna Wonderlite®, která jsou schopna automaticky regulovat světelný komfort ve vozu nebo projekt kompletního zasklení pro unikátní vozidlo určené výhradně pro tělesně postižené. Vozidlo s názvem ELBEE vyvinula a v současné době začala vyrábět moravská společnost ZLKL Loštice. S ohledem na to, komu jsou vozidla ELBEE určená se AGC Automotive a.s. snažila, aby naše skla byla cenově dostupná.

(tz)

 

O Ústecké komunitní nadaci:

Ústecká komunitní nadace je první českou komunitní nadací, jejíž počátky sahají do roku 1993 a jedinou otevřeně grantující nadací pro okresy Děčín, Litoměřice, Teplice a Ústí nad Labem. Komunitní nadace, jako nevládní nezisková organizace, za dobu své činnosti podpořila přes 1 400 projektů v celkové výši přes 39 mil. Kč a vytvořila nadační jmění ve výši 41 mil. Kč.

Při své práci klade důraz na maximální profesionalitu a transparentnost – každoročně prochází nezávislým auditem, je signatářem Etického kodexu nadací, je zakládajícím členem Fóra dárců (asociace českých nadací) a Transatlantické sítě komunitních nadací, a dlouhodobě byla podporována jednou z nejvýznamnějších nadací z USA Ch.S. Mott Foundation.

 

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3