INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

aLetos je to už 10 let, co začala soutěž E.ON Energy Globe vytahovat na světlo nejlepší české ekologické projekty. Rukama odborné poroty za tu dobu prošlo 2 167 přihlášek. Z nominovaných projektů pak na základě veřejného hlasování ocenila soutěž 35 vítězů.

Jednomu z nich se podařilo dostat až do světového finále.
Soutěž E.ON Energy Globe se u nás pořádá od roku 2008 a jako inspirace tehdy sloužilo udělování podobných cen v sousedním Rakousku. Tam je mimochodem i původ myšlenky na oceňování projektů, které šetří energie a přírodu. Nyní se soutěž koná v různých státech po celém světě. Vítězný projekt na národní úrovni postupuje do světového finále. V posledním ročníku mezinárodních Energy Globe Awards v Iránu se utkalo 178 různých zemí. Česká republika tuto soutěž hostila v roce 2009.
„Za těch deset let jsme měli možnost seznámit se s řadou vynikajících projektů. Naši soutěžící nás nepřestávají překvapovat. Za mimořádně kreativního považuji vítěze z roku 2010 – pana Halíka, který při pálení švestek dokázal zužitkovat i jejich pecky,“ dodává Vladimíra Glaserová, koordinátorka soutěže ze společnosti E.ON.

Pan Halík si kotlem na slívové pecky dokáže vytápět svůj dům. Jeho příběh je jedním z mnoha, které se díky soutěži dostali do širšího povědomí. Nové hranice architektury posunul Bohumil Lhota, když postavil mimořádný dům. Stavba dokáže otáčet jednotlivé místnosti o 180°. Kromě toho, že majitel domu může průběžně měnit svůj výhled, sem slunce svítí celý den. Autor této stavby, jež nemá ve světě obdoby, získal ocenění v roce 2012.

Soutěž se neomezuje pouze na zajímavé stavby nebo úsporná řešení. Oceňuje také projekty, jež šetří přírodu a inspirují ostatní. Příkladem je obec Šitbořice. Obec zavedla inteligentní systém třídění odpadů. Dnes po jejich vzoru třídí více než 80 dalších obcí. V každé z nich značně kleslo množství směsného odpadu, které končí na skládkách.

Úspěch v soutěži pomohl také Radkovi Janouškovi ze spolku Ekosmák. Ten si ocenění odnesl v roce 2014. Ve stejném roce spustil svůj projekt Ukliďme Česko. Každý rok na jaře organizuje celorepublikový úklid a likvidaci černých skládek. Díky vítězství v soutěži E.ON Energy Globe zaznamenali organizátoři oproti prvnímu ročníku mnohonásobně vyšší zájem o úklid. V průběhu let se akce spojila s iniciativou Clean up the World! pořádanou Českým svazem ochránců přírody. Do posledního pořádaného úklidu se zapojilo celkem 96 133 dobrovolníků, kteří sebrali přes 1 600 tun odpadu.

I letos se soutěž chystá odměnit nejlepší projekty v kategoriích Obec, Kutil, Firma, Mládež, Stavba a Nápad. Přihlásit se do ní je možné až do 30. dubna 2018. Slavnostní vyhlášení soutěže bude letos na podzim.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3