Agentura C zechTourism zveřejnila zadání soutěže na novou destinační značku České republiky. Cílem je najít atraktivní logo, které graficky i textově postihne podstatu Česka jako turistické destinace. Na zpracování návrhů budou mít zájemci přesně měsíc. Výherce, jehož vybere patnáctičlenná porota složená ze zástupců státní správy i marketingových a grafických odborníků, získá jeden milion korun.
Logo bude měnit agentura CzechTourism téměř po deseti letech. Reaguje tak na vývoj mezinárodního trhu a výsledky výzkumů o vnímání České republiky očima cizinců, kteří současnou podobu vnímají ve srovnání s ostatními logy jako velmi konzervativní. Budoucí logo se stane základem jednotného vizuálu propagace Česka jako atraktivní turistické destinace a bude určeno především pro prezentaci v zahraničí.
„Chceme, aby soutěž byla plně transparentní, naším zájmem je, aby se do ní přihlás
ilo co nejvíce uchazečů a porota mohla vybírat z kvalitních návrhů. V nedávné době změnilo úspěšně své logo například Slovinsko, Maďarsko či Německo a pokud chceme zůstat konkurenceschopní, musíme se vydat stejnou cestou," uvedl k projektu generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.
Nové logo by mělo jedinečnou a invenční formou vystihnout hlavní hodnoty destinace, tedy magická, okouzlující, pozitivní, dostupná a moderní. Mělo by být plné energie, schopné inovace a rovněž by mělo být jednoduše reprodukovatelné.
Návrhy bude hodnotit patnáctičlenná komise složená ze zástupců agentury CzechTourism, Ministerstva pro místní rozvoj, Ministerstva zahraniční nebo Českých center. Odbornou veřejnost v porotě zastoupí například lektor Vysoké školy ekonomické a bývalý ředitel Asociace reklamních agentur Jiří Mikeš, ředitelka Designbloku Jana Zielinski, předseda sdružení Unie grafiků Zdeněk Sládek nebo šéfredaktor časopisu Marketing & Media Daniel Köppl. Vítěz získá jeden milion korun, oceněni budou také autoři návrhů na druhém a třetím místě.
Výsledky soutěže budou zveřejněny na začátku prosince. Kompletní zadávací dokumentaci
k soutěži, stejně jako termíny odevzdávání zpracovaných návrhů, naleznete na webové stránce www.czechtourism.cz v sekci Veřejné zakázky.
(tz)