Revoluce v kuchyni je tady. Přichází nový kuřecí smažený program FINESA FFC, označovaný jako hotovky, který nemá v Česku konkurenta na trhu. Zmražená potravina z "hypermarketu" nepotřebuje doma dosmažovat na tuku, stačí ji jen ohřát v teplovzdušné troubě nebo konvektomatu. Ideálně se hodí pro turistiku. Při cestě se kuřecí řízek rozmrazí a chutná jako čerstvý. Pro hospodyňky to znamená trumf - rychlou přípravu a lahodnou chuť danou excelentní směsí koření a ingrediencí. Novinku vymysleli a vyrobili ve společnostech Frigoprima a Animalco.
Společnost Frigoprima s.r.o. Mikulov, vznikla v r. 1991, jako rodinná potravinářská firma se zaměřením na mrazírenství a zpracování zeleniny a mořských ryb výhradně pro spol. NOWACO. V současnosti má dva závody. Závod 01 je zpracovatelem drůbežího masa a závod 02 je zaměřen na zpracování mořských ryb na zmrazené, marinované a rybí speciality. Dohromady vyrábíme za rok celkem 3,5 – 4,5 tis tun, v tržbách dosahujeme přes čtvrt miliardy korun, takže jsme střední firma.
V současnosti je Frigoprima jedním z největším výrobců polotovarů na bázi zpracování drůbežího masa v ČR. Snad ve všech obchodních řetězcích v ČR a SR se s drůbežími polotovary z kuřecího a krůtího masa této značky. Mimo ČR, tj na export, dodáv přes 30 % výrobků a každoročně tento podíl zvyšuje.
A nyní pár čísel o drůbežím mase.
- veškeré lidstvo na světě sní denně 420 milionů kg drůbežího masa,
- v ČR je spotřeba přes 80 kg masa na 1 obyvatele/ rok
- z toho je spotřeba drůbežího masa 26 kg na 1 obyvatele a z toho ještě dělají kuřata 24 kg,
- celková spotřeba drůbežího masa v ČR je asi 270 tis. tun, z toho 30 % je maso z dovozu,
"Naše roční výroba v drůbežích polotovarech je přes 2 tis tun, což je necelé procento, z čehož lze usuzovat, že nemůžeme řešit problémy velkých hráčů na drůbeží scéně, jako např. zda se má maso schlazovat vodou či vzduchem apod. Samozřejmě, že podporujeme produkci drůbežího masa z domácí produkce nákupem např. přes Animalco. V tomto případě je největší výhodou kvalita českého drůbežího masa, u něhož společně s producenty můžeme garantovat kvalitu a dohledatelnost. Znamená to, že od producenta ke zpracovateli je velmi krátká cesta. Může si zjistit čím byla kuřata krmena, garantuje se i bezpečnost chovů a dáváme záruky i na neporušený chladírenský a mrazírenský řetězec. V žádném případě však s velkými hráči drůbežářského průmyslu nehrajeme o výsadní postavení v prodeji, naopak se zaměřujeme na výrobky již předpřipravené, tj. segment trhu, který má v nabídce i prodeji co dohánět okolní vyspělejší státy, včetně Maďarska," uvedl ředitel Frigoprimy Ing. Ladislav Kolmačka.
Filozofie Frigoprimy vychází z několika skutečností :
- kuřecí maso se v drtivé většině, prodává jako natural v chlazeném, či zmrazeném stavu, jako kuře celé, nebo v dílech,
- to je základní surovina pro gastro systémy a také domácnosti připravující jídlo, podle kuchařů Pohlreicha, Ridiho, Babice či našich babiček, většinou to však neosvobozuje ženy od práce v kuchyni
- proto se zaměřujeme na výrobky s rychlou přípravou při nejvyšší kvalitě, ať se jedná o zmrazené polotovary nebo zmrazené smažené kuřecí hotovky s trvanlivostí 1 rok.
- maso musí být nemleté, smažené do křupava a příprava podle sloganu „Vybal zmrazené, ohřej bez tuku a sněz s chutí !!!"
Nový kuřecí smažený program FINESA FFC, označovaný jako hotovky, který nemá v ČR konkurenta na trhu, protože již nepotřebuje doma dosmažovat na tuku, ale je určen jen k ohřevu. Používá se ohřev teplovzdušnou troubou, nebo konvektomatem. Zkrátka ohřev je rychlejší, než příprava přílohy, nepočítaje ukrojení chleba. Naopak můžete jej vzít na cestu jako turista a během cesty se zmrazený řízek ohřeje a je použitelný k jídlu. Pro hospodyňky máme tedy trumf, tj. rychlá příprava, lahodná chuť daná excelentní směsí koření a ingrediencí.
Jde o sortiment 9 druhů kuřecích smažených nepálivých i pálivých výrobků, které jsou již úplně tepelně denaturované, tzn. hotové řízky k jídlu. Jde o tento sortiment: kuřecí řízky, miniřízky a vepřový řízek, dále kuřecí smažené stehýnko, křidélka a stripsy. Tyto tři druhy jsou jednak nepálivé, ale i v pikantním pálivém provedení.
"Kuřecí program FINESA FFC společně prezentují firmy FRIGOPRIMA a ANIMALCO proto, že impulsem na zaměření výroby tohoto sortimentu byl návrh Ing. Šekety, obchodního ředitele Animalca a celý vývoj, včetně obalů jsme řešili společně. V dlouhodobé spolupráci tak pokračujeme tím, že nakupujeme od nich drůbeží surovinu a hotové výrobkyjim dodáváme k další cestě až do obchodních řetězců," uzavřel Ing.Ladislav Kolmačka, ředitel Frigoprima s.r.o. Mikulov
(tz)