INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Revoluce v kuchyni je tady. Přichází nový kuřecí smažený program FINESA FFC, označovaný jako hotovky, který nemá v Česku konkurenta na trhu. Zmražená potravina z "hypermarketu" nepotřebuje doma dosmažovat na tuku, stačí ji jen ohřát v teplovzdušné troubě nebo konvektomatu. Ideálně se hodí pro turistiku. Při cestě se kuřecí řízek rozmrazí a chutná jako čerstvý. Pro hospodyňky to znamená trumf - rychlou přípravu a lahodnou chuť danou excelentní směsí koření a ingrediencí. Novinku vymysleli a vyrobili ve společnostech Frigoprima a Animalco.

Společnost Frigoprima s.r.o. Mikulov, vznikla v r. 1991, jako rodinná potravinářská firma se zaměřením na mrazírenství a zpracování zeleniny a mořských ryb výhradně pro spol. NOWACO. V současnosti má dva závody. Závod 01 je zpracovatelem drůbežího masa a závod 02 je zaměřen na zpracování mořských ryb na zmrazené, marinované a rybí speciality. Dohromady vyrábíme za rok celkem 3,5 – 4,5 tis tun, v tržbách dosahujeme přes čtvrt miliardy korun, takže jsme střední firma.

V současnosti je Frigoprima jedním z největším výrobců polotovarů na bázi zpracování drůbežího masa v ČR. Snad ve všech obchodních řetězcích v ČR a SR se s drůbežími polotovary z kuřecího a krůtího masa této značky. Mimo ČR, tj na export, dodáv přes 30 % výrobků a každoročně tento podíl zvyšuje.

A nyní pár čísel o drůbežím mase.

- veškeré lidstvo na světě sní denně 420 milionů kg drůbežího masa,

- v ČR je spotřeba přes 80 kg masa na 1 obyvatele/ rok

- z toho je spotřeba drůbežího masa 26 kg na 1 obyvatele a z toho ještě dělají kuřata 24 kg,

- celková spotřeba drůbežího masa v ČR je asi 270 tis. tun, z toho 30 % je maso z dovozu,

"Naše roční výroba v drůbežích polotovarech je přes 2 tis tun, což je necelé procento, z čehož lze usuzovat, že nemůžeme řešit problémy velkých hráčů na drůbeží scéně, jako např. zda se má maso schlazovat vodou či vzduchem apod. Samozřejmě, že podporujeme produkci drůbežího masa z domácí produkce nákupem např. přes Animalco. V tomto případě je největší výhodou kvalita českého drůbežího masa, u něhož společně s producenty můžeme garantovat kvalitu a dohledatelnost. Znamená to, že od producenta ke zpracovateli je velmi krátká cesta. Může si zjistit čím byla kuřata krmena, garantuje se i bezpečnost chovů a dáváme záruky i na neporušený chladírenský a mrazírenský řetězec. V žádném případě však s velkými hráči drůbežářského průmyslu nehrajeme o výsadní postavení v prodeji, naopak se zaměřujeme na výrobky již předpřipravené, tj. segment trhu, který má v nabídce i prodeji co dohánět okolní vyspělejší státy, včetně Maďarska," uvedl ředitel Frigoprimy Ing. Ladislav Kolmačka.

Filozofie Frigoprimy vychází z několika skutečností :

- kuřecí maso se v drtivé většině, prodává jako natural v chlazeném, či zmrazeném stavu, jako kuře celé, nebo v dílech,

- to je základní surovina pro gastro systémy a také domácnosti připravující jídlo, podle kuchařů Pohlreicha, Ridiho, Babice či našich babiček, většinou to však neosvobozuje ženy od práce v kuchyni

- proto se zaměřujeme na výrobky s rychlou přípravou při nejvyšší kvalitě, ať se jedná o zmrazené polotovary nebo zmrazené smažené kuřecí hotovky s trvanlivostí 1 rok.

- maso musí být nemleté, smažené do křupava a příprava podle sloganu „Vybal zmrazené, ohřej bez tuku a sněz s chutí !!!"

Nový kuřecí smažený program FINESA FFC, označovaný jako hotovky, který nemá v ČR konkurenta na trhu, protože již nepotřebuje doma dosmažovat na tuku, ale je určen jen k ohřevu. Používá se ohřev teplovzdušnou troubou, nebo konvektomatem. Zkrátka ohřev je rychlejší, než příprava přílohy, nepočítaje ukrojení chleba. Naopak můžete jej vzít na cestu jako turista a během cesty se zmrazený řízek ohřeje a je použitelný k jídlu. Pro hospodyňky máme tedy trumf, tj. rychlá příprava, lahodná chuť daná excelentní směsí koření a ingrediencí.

Jde o sortiment 9 druhů kuřecích smažených nepálivých i pálivých výrobků, které jsou již úplně tepelně denaturované, tzn. hotové řízky k jídlu. Jde o tento sortiment: kuřecí řízky, miniřízky a vepřový řízek, dále kuřecí smažené stehýnko, křidélka a stripsy. Tyto tři druhy jsou jednak nepálivé, ale i v pikantním pálivém provedení.

"Kuřecí program FINESA FFC společně prezentují firmy FRIGOPRIMA a ANIMALCO proto, že impulsem na zaměření výroby tohoto sortimentu byl návrh Ing. Šekety, obchodního ředitele Animalca a celý vývoj, včetně obalů jsme řešili společně. V dlouhodobé spolupráci tak pokračujeme tím, že nakupujeme od nich drůbeží surovinu a hotové výrobkyjim dodáváme k další cestě až do obchodních řetězců," uzavřel Ing.Ladislav Kolmačka, ředitel Frigoprima s.r.o. Mikulov

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3