INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Lenka NovákováLenka NovákováRenezance české kuchyně má mnoho příznivců. Receptury našich národních jídel se stávají pokladem kulturního bohatství země. Myslím, že máme být právem nač hrdi. Ne nadarmo se třeba říká, že jsme ochutnali buchty jako od babičky, koprovku jako od maminky, a knedlo vepřo zelo jako u Jardy v hospodě na návsi... Česká kuchyně má také určitě na to, aby dokázala nadchnout zahraniční turisty, až se zase plně oživí cestovní ruch, aby ukázala paletu chutí, vůní, barev i surovin, které ve vzájemném snoubení dokážou okouzlit i ty nejpřísnější gurmány. Ceněný je v této souvislosti projekt Czech Specials, o němž jsme již několikrát psali. Hovořila jsem o něm nyní s Lenkou Novákovou, manažerkou pro mezinárodní marketing na vzdálených trzích v oddělení management zdrojových trhů a zahraničních zastoupení v agentuře CzechTourism, která se projektu dlouhodobě věnuje:

Co je nového ve zmíněném projektu?

Projekt Czech Specials, který podporuje restaurace, jež se hlásí k české kuchyni a umí ji kvalitně připravit, nezastavil svoji činnost ani v době zavřených restaurací. Právě naopak, pilně jsme pracovali na zviditelnění našich restaurací a na zlepšení i rozvoji projektu. Chceme, aby naše certifikované restaurace byly více vidět! Proto jsme pravidelně informovali o jejich nabídce „z okének“ na našem Facebooku. Také jsme do certifikovaných restaurací pozvali domácí i zahraniční hosty prostřednictvím časopisu Čes­kých drah Meridian, a certifikované restaurace najdou dobře i ti, kteří mají rádi českou kuchyni, rovněž na webu Kudyznudy.cz. Pravidelně prezentujeme certifikované restaurace a českou kuchyni na webových stránkách agentury CzechTourism visitczechrepublic.com.

V době zavřených restaurací asi certifikace nemohla probíhat. Jaký je o ni zájem nyní?

Překvapilo nás, že žádosti o certifikace chodily i v době zcela uzavřené gastronomie. Hned po otevření jsme začali s kontrolami a jsme rádi, že můžeme přivítat další nové certifikované restaurace. Od začátku roku se certifikovalo nebo svoji certifikaci prodloužilo 18 restaurací a stále se hlásí další. Máme certifikované restaurace po celé republice, ale uvítali bychom, kdyby jich přibylo v Plzeňském kraji a také v jižních Čechách.

Česká kuchyně potřebuje určitě další formy podpory...

Ano, seznamovat s ní musíme například cizince, kteří se chystají do naší republiky přijet. CzechTourism ve spolupráci s Asociací kuchařů a cukrářů ČR připravil další krátká videa ukazující přípravu nejznámějších českých specialit, která budou seznamovat zahraniční návštěvníky na trubička 1webech našich zahraničních zastoupení s českou kuchyní. Minutová videa ukazují, jaká jsou u nás nejznámější tradiční vánoční a velikonoční jídla, jak se pečou například české buchty i svatomartinská husa s lokšemi. O výborné české kuchyni jsme připravili s partnery i nový hraný videospot. České speciality jsme vařili na Garden Food Festivalu v Písku a jsme také hrdým partnerem Symposium Culinary Prague.

Jaké jsou plány Czech Specials pro příští rok?

Připravujeme rozšíření certifikace Czech Specials i na cukrárny a kavárny, které nabízejí minimálně tři typické české cukrářské výrobky v tradiční nebo v moderní formě. O certifikaci se budou moci ucházet i hotelové cukrárny. Tuto novou certifikaci plánujeme spustit na začátku příštího roku.

ptala se Eva Brixi
www.czechspecials.cz Ochutnejte Česko!

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3