INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

0 biDne 9. září 2001 začal vznikat oficiální portál pro podnikání a export BusinessInfo.cz. Portál BusinessInfo.cz nabídl jako první v Česku na jednom místě skutečně komplexní informace pro podnikatelskou veřejnost od orgánů české státní správy, a později pak i od institucí Evropské unie.

„Od toho momentu je jedním z mála IT projektů českého státu, který se může pyšnit dvacetiletou ničím nenarušenou kontinuitou bez problémů a negativních kauz – 20 let pomáhá uspět českým podnikatelům,“ říká šéfredaktor portálu Pavel Hubáček.

Ideový záměr projektu se zrodil na Ministerstvu průmyslu a obchodu, které vznik portálu ini­ciovalo. Od počátku projekt realizuje agentura na podporu obchodu CzechTrade. Svým dílem do informační mozaiky portálu přispívají i další partneři projektu. Tedy další ministerstva, státní agentury a také podnikatelské asociace a svazy.

BusinessInfo.cz nabízí čtenářům odborné články o daních, financování podnikání, jeho rozvoji či zahraničním obchodě, příběhy úspěšných podnikatelů, včetně těch, kteří svými výrobky dobývají svět a otevírají kolegům pomyslné dveře na zahraniční trhy a také přehled o státních programech, které jsou firmám k dispozici. „Redakce portálu rozsáhlý tok informací utřiďuje, udržuje aktuální, doplňuje do kontextu a v potřebné míře převádí do čtenářsky srozumitelné formy. Navíc přichází s vlastním unikátním obsahem, kterým podnikatelské informace od státu doplňuje a zpřehledňuje. Patří sem i právní minimum pro podnikatele s přibližně 100 texty pokrývajícími všechny důležité aspekty podnikatelské činnosti,“ popisuje Hubáček.

Už pět let po vzniku se portál stal nejpreferovanějším českým internetovým portálem pro podnikatele. Jako první volbu ho tehdy v průzkumu uvedlo 11 % českých respondentů. Místopředseda Evropské komise Günter Verheugen dal v roce 2008 BusinessInfo.cz za příklad kvalitní informační podpory státu vůči podnikatelům. Podle Verheugena se jím mohou inspirovat obdobné weby ve zbylých zemích Unie. V internetové soutěži WebTop100.cz pro rok 2010 se BusinessInfo.cz umístilo na 3. místě v kategorii Služby.

V roce 2012 přišlo Businessinfo.cz s mobilní verzí portálu, čímž se zařadilo mezi premianty využívající toto řešení. BusinessInfo.cz se může pyšnit i tím, že jako první mezi weby státní správy začalo komunikovat se čtenáři na sociálních sítích (2011) a vytvářet informační obsah ve videích (2014). V dalších letech přibyly i tematické podcasty na platformách Sound­Cloudu a Spotify. Od konce roku 2019 je BusinessInfo.cz plně responzivní a stalo se zároveň prvním portálem státní správy v ČR, který běží kompletně v cloudu.

Portál získal na ještě větší důležitosti během pandemie. Potvrdil své postavení mezi podnikateli a živnostníky jako spolehlivého zdroje informací. „V roce 2020 po vypuknutí pandemie covid-19 skokově vzrostla návštěvnost portálu a překročila 300 000 uživatelů měsíčně. Portál tento náhlý zájem ustál díky modernímu cloudovému řešení,“ doplňuje Hubáček.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3