INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

01 WindowUplynulé lockdowny z nás udělaly každodenní kuchaře. Dle údajů hypermarketů Globus se proto doba nesla ve znamení nákupů kuchyňského vybavení. Došlo tak k renezanci tlakových hrnců, podivná doba napomohla i prodeji remosek a na pomyslné výsluní se dostalo opět i smaltové nádobí. V mnohých domácnostech se poprvé ocitly horkovzdušné fritézy nebo pomalé hrnce. Výběr těchto pomocníků naznačuje, že Češi potřebovali vařit, přitom ale nechtěli u sporáků trávit dlouhé hodiny.

Pomyslným skokanem v prodejích posledních dvou let jsou horkovzdušné fritézy. „Jde stále ještě o novinku, ve které se dá zdravěji fritovat. A zákazníci si je pořizují čím dál častěji. V meziročním srovnání vidíme, že mezi dubnem a zářím loňského roku se prodalo o 86 % více těchto fritéz než rok předchozí a letos ve stejném období dále prodej narostl o dalších 64 %,“ řekla Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus.

Český unikát

Hned v závěsu se drží v Česku populární remosky. Ty zažily renezanci již před osmi lety a poslední dva roky si lidé pořizují nové typy. „Remosky svým všestranným použitím posloužily evidentně v kuchyních jako velký pomocník při každodenním vaření a pečení. Zájem o ně loni stoupl proti předloňsku o čtvrtinu a letos opět narostl o dalších 20 %,“ řekla Aneta Turnovská. Zájem zákazníků potvrzuje i obchodní ředitel společnosti Remoska Jan Pešat. „Snažíme se vyjít vstříc potřebám našich zákazníků jejich postupným vylepšováním. Stále silnější je ale podíl modelu Remoska Tria, která přidává k tradičnímu pečení ještě dušení a vaření. Nově také budeme uvádět model Remoska Dua, který bude mít hrnec z nerezového materiálu. Přibližováním původní remosky nové době se snažíme především oslovovat mladou generaci,“ řekl.

Papiňáky – tlakové hrnce
se vracejí do kuchyní

Čas v kuchyni si krátili lidé také díky tlakovým hrncům. Předchozí generace v tzv. papiňáku vařily polévky i guláše. Hrnec pro výrazné zkrácení doby varu masa nechyběl kdysi snad v žádné domácnosti, v devadesátých letech minulého století ale zájem o ně opadl. Nyní se jeho popularita vrací. Nové typy tlakových hrnců totiž jsou praktičtější než jejich předchůdci. Mají snadné ovládání a díky dvěma dodávaným hrncům k jedné poklici nabízejí využití i jako klasické kastroly. Nezabírají ani příliš místa, protože je lze stahovat na sebe. „Nabídku tlakových hrnců jsme ve stálé nabídce posílili, protože zájem o ně citelně roste,“ potvrdila trend Aneta Turnovská. Podle jejích slov se dobře prodávají i multifunkční nebo pomalé hrnce, které teprve lidé objevují.

Hrnce s dekorem

Ač jsou mezi hrnci v současnosti stále nejoblíbenější v českých kuchyních ty nerezové nebo teflonové, i v tomto sortimentu došlo v posledních letech na retro trend. „Velká vlna zájmu ze strany zákazníků je nyní o smaltové nádobí. Poptávka je po motivech, které připomínají staré venkovské kuchyně. Může to souviset s tím, že vedle vybavení domácností se lidé věnovali i renovacím a novému vybavení svých chat,“ podotkla Aneta Turnovská.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3