INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

01 WindowUplynulé lockdowny z nás udělaly každodenní kuchaře. Dle údajů hypermarketů Globus se proto doba nesla ve znamení nákupů kuchyňského vybavení. Došlo tak k renezanci tlakových hrnců, podivná doba napomohla i prodeji remosek a na pomyslné výsluní se dostalo opět i smaltové nádobí. V mnohých domácnostech se poprvé ocitly horkovzdušné fritézy nebo pomalé hrnce. Výběr těchto pomocníků naznačuje, že Češi potřebovali vařit, přitom ale nechtěli u sporáků trávit dlouhé hodiny.

Pomyslným skokanem v prodejích posledních dvou let jsou horkovzdušné fritézy. „Jde stále ještě o novinku, ve které se dá zdravěji fritovat. A zákazníci si je pořizují čím dál častěji. V meziročním srovnání vidíme, že mezi dubnem a zářím loňského roku se prodalo o 86 % více těchto fritéz než rok předchozí a letos ve stejném období dále prodej narostl o dalších 64 %,“ řekla Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus.

Český unikát

Hned v závěsu se drží v Česku populární remosky. Ty zažily renezanci již před osmi lety a poslední dva roky si lidé pořizují nové typy. „Remosky svým všestranným použitím posloužily evidentně v kuchyních jako velký pomocník při každodenním vaření a pečení. Zájem o ně loni stoupl proti předloňsku o čtvrtinu a letos opět narostl o dalších 20 %,“ řekla Aneta Turnovská. Zájem zákazníků potvrzuje i obchodní ředitel společnosti Remoska Jan Pešat. „Snažíme se vyjít vstříc potřebám našich zákazníků jejich postupným vylepšováním. Stále silnější je ale podíl modelu Remoska Tria, která přidává k tradičnímu pečení ještě dušení a vaření. Nově také budeme uvádět model Remoska Dua, který bude mít hrnec z nerezového materiálu. Přibližováním původní remosky nové době se snažíme především oslovovat mladou generaci,“ řekl.

Papiňáky – tlakové hrnce
se vracejí do kuchyní

Čas v kuchyni si krátili lidé také díky tlakovým hrncům. Předchozí generace v tzv. papiňáku vařily polévky i guláše. Hrnec pro výrazné zkrácení doby varu masa nechyběl kdysi snad v žádné domácnosti, v devadesátých letech minulého století ale zájem o ně opadl. Nyní se jeho popularita vrací. Nové typy tlakových hrnců totiž jsou praktičtější než jejich předchůdci. Mají snadné ovládání a díky dvěma dodávaným hrncům k jedné poklici nabízejí využití i jako klasické kastroly. Nezabírají ani příliš místa, protože je lze stahovat na sebe. „Nabídku tlakových hrnců jsme ve stálé nabídce posílili, protože zájem o ně citelně roste,“ potvrdila trend Aneta Turnovská. Podle jejích slov se dobře prodávají i multifunkční nebo pomalé hrnce, které teprve lidé objevují.

Hrnce s dekorem

Ač jsou mezi hrnci v současnosti stále nejoblíbenější v českých kuchyních ty nerezové nebo teflonové, i v tomto sortimentu došlo v posledních letech na retro trend. „Velká vlna zájmu ze strany zákazníků je nyní o smaltové nádobí. Poptávka je po motivech, které připomínají staré venkovské kuchyně. Může to souviset s tím, že vedle vybavení domácností se lidé věnovali i renovacím a novému vybavení svých chat,“ podotkla Aneta Turnovská.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3