Dva české hotely s mimořádným zázemím jak pro pořádání firemních akcí, tak pro pobyt rodin s dětmi. Hotel Horizont v Peci pod Sněžkou a hotel Port u Máchova jezera. Komfort, který zde host dostává, je léty vypilovaná kvalita, pohostinnost, snaha o služby se vším všudy a jejich stálá inovace. I proto se sem návštěvníci vracejí, ať už jde o firmy, které zde pořádají za rok nespočet různých setkání, nebo celé rodiny, často přijíždějí i babičky a dědečkové s vnoučaty. Doba covidová se pochopitelně na tržbách podepsala, a stejně tak hotelům nepřála ani energetická krize. Jak se dnes oběma daří, jsem se zeptala předsedy představenstva společnosti Regata Čechy, a.s., která je provozuje, Viktora Šedivého:
Byl pro váš hotel závěr roku 2022 příznivý?
Ano, pro oba hotely byl konec roku dobrý. Hotel Port byl přes Vánoce zavřený, ale na Silvestra byl zcela vyprodán. Hotel Horizont byl během vánočních svátků obsazen průměrně tak, jak jsme zvyklí, ale na přelomu roku bylo hostů méně, než bývá obvyklé.
Naplnily tedy výsledky očekávání?
Zcela ne, čekali jsme zejména v Horizontu lepší obsazenost.
Co všechno se u vás v oblasti kongresové turistiky odehrává tentokrát během zimy a jara?
Firmám máme stále co nabídnout, a to jak v Peci, tak u Máchova jezera. Proto si u nás průběžně rezervují pobyty s nejrozmanitějšími programy, dokážeme splnit v podstatě jakýkoli požadavek, ať už se týká zázemí, nebo doprovodných aktivit od sportovních přes společenské až po poznávací. Naše zkušenosti jsou letité, nebráníme se samozřejmě dalším nápadům.
Jsou to zejména firemní a společenské akce, konference, které se u vás konají?
Především se u nás odehrávají nejrůznější firemní akce a školení, klasických kongresů je na našich hotelích málo. Zadavatelé si u nás ale cení takřka rodinného prostředí, jisté komornosti, spoléhají na osvědčenou hotelovou kuchyni a obětavý personál. Rádi jim vycházíme vstříc.
Už přicházejí první rezervace na léto?
Ano, Hotel Port se nám na léto pěkně plní, u Hotelu Horizont to jde pomaleji. Celkově se změnilo chování hostů, objednávky pobytů dělají většinou na poslední chvíli.
Čím novým se letos budete snažit inspirovat hosty k návštěvě?
V prvé řadě se věnujeme kvalitě našich služeb, jejich udržení a zlepšení. Díky tomu je zhruba 70 % našich hostů našimi stálými, a ty si pochopitelně chceme udržet.
Rozšířenými službami, jídelním lístkem, zážitkovými programy, zajímavou cenou?
Velice sázíme na programy pro děti, rodiny s dětmi jsou pro nás spolu s firemní klientelou nejdůležitější segment trhu. Proto věnujeme našim dětským hostům velkou pozornost. Co se týká cen, myslím, že naši klientelu potěším informací, že do cen jídel promítáme jen skutečné náklady a nepodléháme trendu vše zdražovat. Ceny ubytování jsou řízeny trhem, a tak náš vliv na ně je menší. Vždy si ale hlídáme, abychom byli nad nákladovou hodnotou.
Jak byste charakterizovali vývoj cestovního ruchu v tomto prvním čtvrtletí? Pořád trvají spíš horší časy, nebo se blýská na ty lepší?
Situace není úplně nejlepší, ale doufáme, že se během roku 2023 začne vracet k „předcovidovým“ letům.
ptala se Eva Brixi