INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Petr zemlicka NupremePetr ŽemličkaPřed deseti lety začínala firma dvou společníků jako typická garážovka. Vize byla jasná. Dělat to, co bude zakladatele bavit a zároveň to prospěje lidem. A začali vyvíjet a vyrábět doplňky stravy a potraviny s vysokým obsahem funkční složky. Jenže ne ledajaké. Nejenže na trh uvedli produkty s perfektní garancí kvality díky rozborům každé dovezené šarže surovin, v segmentu způsobili revoluci v oblasti chuti. Po boku špičkové kvality nyní stála nebývalá lahodnost. Ze zdraví prospěšných výrobků, které ne vždy bývají dobrotou, tak udělali požitek. A tahle sázka, která stojí vždycky víc úsilí i prostředků, se jim vyplatila. Dobrá chuť jejich produkty charakterizuje. A dnes jsou k dostání v řadě známých obchodů, lékáren i e-shopů pod značkou Nupreme. Jednoho ze zakladatelů značky, Petra Žemličky, ředitele marketingu, jsem se při příležitosti uvedení osmi vyladěných novinek na trh zeptala:

Vaše firma není nováčkem, ale ani nepatří k nejmladším. Přesto už máte za sebou milníky, o něž se mohou vaše reference opřít...

Samotná historie značky Nupreme se začala psát až relativně nedávno. Vymysleli jsme, vyráběli a malé firmě se začalo dařit. Zájem obchodních partnerů v rámci České a Slovenské republiky, ale také těch ze zahraničí, byl pak příčinou velkých úvah, kudy vlastně půjdeme, jak se chceme profilovat, čeho bychom rádi dosáhli. To nás přivedlo k velkému rebrandingu. Chtěli jsme, aby se naše výrobky nesly v jasném a jednotném stylu. Nupreme je kvalita, která chutná. Jsou to produkty, které ztělesňují koncept výživy budoucnosti. Ta je o požitku i maximálním užitku pro tělo. A přáli jsme si, aby tomu zákazníci rozuměli stejně po celém světě, proto jsme před třemi lety rozhodli, že je potřeba našemu úsilí dát ucelenou vizi, misi i vizuální identitu.

Tedy velký skok...

Dá se to tak říci. A velmi užitečný. Mnohé jsme si ujasnili. Začali jsme také promýšlet receptury nových výrobků z oblasti potravin, hledat další možnosti seberealizace ve vysoce konkurenčním oboru.

b komplex 1Ale začali také exportovat, že?

Ano, zájem zahraničních odběratelů nás potěšil, dnes vyvážíme několik produktů do Německa, a zároveň se chystáme na další expanzi. Značce se podařilo vybudovat velmi kvalitní vztahy s koncovými obchodními partnery, což zpočátku nebyla lehká cesta. Nyní už nabídky ke spolupráci přicházejí více samy. Některé také ze zahraničí. Všechny produkty máme zalistované i na Slovensku, ale toužíme rovněž proniknout do okolních zemí. Je však dost možné, že dříve, než se objevíme v ostatních státech Střední Evropy, nás najdete třeba v Portugalsku, Jordánsku nebo na Tchaj-wanu, kde je poptávka po malých výrobcích s vycizelovanými produkty velká.

Vzpomenete si, podle čeho jste tvořili název značky?

Potřebovali jsme doménu s koncovkou .com, takže to bylo docela náročné. Nupreme vzniklo jako složenina dvou anglických výrazů: Nutri­tion neboli výživa a supreme, tedy vrcholný, nejvyšší jakosti. Charakter značky vystihují dvě marketingové persony. Objevitel je odvážný, dobrodružný, statečný a miluje výzvy. Je ochoten vyzvat i sám sebe, aby se objevil a našel. Druhý, hrdina, není žádný komiksový polobůh, ale osobnost, která se stává statečnou a odváž­nou vstříc obecné nespravedlnosti a okolnostem. Tento hrdina se rodí z každodenního uplatňování svých zásad. Jmenované dvě charak­teristiky lze spatřit i v přístupu Nupreme k neustálému analyzování dostupných nových možností, jak obohatit jídelníček populace o zajímavé látky a ingredience, které člověku dnešní velmi dynamické doby umožní uchovat si vitalitu a fyzickou i duševní rovnováhu. Nupreme ale současně touží po maximální kvalitě a transparentnosti složení, i proto provádíme laboratorní analýzy dovážených surovin.

Nejsou vaše představy spíš sny a ideály?

Sny máme rádi a ideály k businessu, který má mít smysl, patří. Bez nich bychom stáli na místě. K naší DNA však také patří pokora. Čím více zkušeností a znalostí máme, tím se respekt k tomu, co děláme, zvyšuje. A o to více se chceme učit, zkoumat a přicházet s inovacemi, které budou lidem prospěšné. Důkazem toho, že se zájem o zdravou výživu v populaci mění, je třeba větší zájem mužů o to, co konzumují, než tomu bývalo dříve.

Ženy samozřejmě stále jako zákazníci převažují, ale muži rychle přibývají, hlavně ti, kdo dbají o zdravý životní styl, kteří potřebují přijímat vyvážený poměr minerálních látek, stopových prvků a vitamínů, třeba sportovci nebo manažeři s ohledem na nutnost podávat mimořádný výkon. Cílovou skupinou značky jsou však všichni, kteří chtějí pečovat o své tělo i mysl, zajímají se o to, co za své peníze dostávají, každý den vědomě žijí příběh svůj i svých blízkých a my toužíme být přirozenou součástí toho všeho.

Jak ještě byste popsal své zákazníky?

Nejčastěji se jejich věk pohybuje mezi 30 a 50 lety. Z 65 % tvoří zákazníky ženy, z 35 % muži. Jde především o ty, kteří mají průměrné a vyšší příjmy. Nejsme značka, která by chtěla konkurovat cenou. To vždy znamená kompromis na straně kvality. A to nechceme. Díky našemu objevitelskému temperamentu zkoumáme přírodu a možnosti přírodních zdrojů do detailu a nabízí se nám nekonečný prostor pro inovace. Klíčová je pro nás také transparentnost ve složení, řada výrobků nese označení Clean Label. To znamená, že v nich nenajdete žádná zbytečná aditiva, umělé konzervanty, barviva či jiné negativně působící či zbytečné látky. Nupreme ztělesňuje produkty, které mají ambici přispívat na každodenní bázi ke správným stravovacím návykům. Zároveň je cílem značky své zákazníky i širokou veřejnost na poli doplňků stravy a dobrot s vysokým podílem funkčních složek edukovat a ukazovat jim, jakým směrem by se měla kvalita v segmentu ubírat a podle čeho moudře a dobře vybírat.

Plyne z toho, jak moc si zakládáte na kvalitě, důležitá je transparentnost a bezpečnost. Co si pod tím přesně představit?

Většina našich doplňků stravy se vyrábí v České republice, v případě potravin a funkčních snacků pak na Slovensku. Suroviny jako chlorella, spirulina či mladý ječmen se však u nás ve velkém pěstovat nedají, a tak je dovážíme z třetího světa. Další pak nakupujeme v rámci EU. Všichni dodavatelé jsou léty prověření, dbají na vysokou jakost a pojí nás dlouhodobé vztahy. Klíčem k ohlídání kvality je konzistentnost. Proto značka nakupuje suroviny jen od prověřených, ideálně stále stejných zdrojů. Všechny dovezené ingredience procházejí analýzami v akreditovaných českých a německých laboratořích. Testujeme dokonce každou dovezenou šarži surovin. Provádíme rozbory na těžké kovy a poměrně obsáhlou mikrobiologii. Namátkově testujeme pesticidy, polyaromatické uhlovodíky a mykotoxiny. Výsledné protokoly k analýzám jsou dostupné na našem e-shopu Nustore.cz, kde si je zákazníci mohou kdykoli stahovat a prohlížet. Říkáme tomu důkaz místo slibů a myslíme si, že by to měl být zlatý standard u všech výrobců v našem oboru. Někteří to dnes již takto také dělají a my z toho máme velkou radost, protože na tom vždy benefituje ten nejdůležitější, a tím je zákazník.
K surovinám, které nakupujeme pro výrobu v rámci EU, vyžadujeme stejně rozsáhlé analýzy jako k těm dováženým ze zemí mimo sedmadvacítku. Výstupní kontroly se pak odehrávají ve smluvních certifikovaných balírnách.

magnesium 1 1Když jste před lety hledali to, co jste nakonec sami začali dodávat na trh, moc spokojeni jste nebyli, ať šlo o obsah, nebo chuť. Proč právě ona hraje tak důležitou roli ve výrobcích, které jsou zdravé?

Je to docela jednoduché. Když vám něco nebude chutnat, těžko se přesvědčíte k tomu, abyste si to kupovala, i když to bude sebevíc zdravé. Nupreme si zakládá na unikátních surovinách. Největší know-how však spočívá v tom, jak se do výrobků suroviny vhodně zakomponují, aby byly splněny i nároky na špičkovou chuť. Na začátku nás stálo poměrně hodně úsilí vytvořit u našich výrobků požadovanou lahodnost. Pamatuji si, kolikrát jsme museli první Beauty Bons vracet do vývoje. Ale je to cesta objevování, která nás baví, přestože je nákladná na energii i čas. Někdy se totiž stane, že máme surovinu se skvělými parametry, přesně zapadající do konceptu připravované receptury, má perfektní nutriční profil, ale chutná příšerně. O to víc musíme složení ladit a hrát si s ním. Chceme, aby bylo Nupreme o požitku, o příjemných emocích. A ty jen designem obalu nikdy nevytvoříte. Chuť je zkrátka priorita a skvělé složení samozřejmost.

Váš e-shop nustore.cz je jedním z prodejních kanálů. Budete ho dále rozvíjet?

Samozřejmě, ale čeká nás toho v blízké době poměrně mnoho. Za Prahou máme připravený pozemek, kde bychom rádi postavili vlastní sklad a menší výrobnu některých produktů. Hodně úsilí nyní vkládáme také do marketingu, abychom posílili zákaznické povědomí o naší značce, tady máme určitý dluh z minulosti. Proto hledáme adekvátní cesty, jak se rozumně zviditelnit. Vlastní e-shop je jednou z možností. Zdarma na něm funguje naše poradna s kolegyní Míšou, výživovou poradkyní. Chystáme se ještě dále rozšířit frekvenci a obsah článků v našem magazínu v rámci edukace zákazníků. Zde vznikne řada velmi atraktivních, a hlavně praktických příspěvků, které osvětlí problematiku co nejvyšší využitelnosti účinných látek pro náš organizmus. Obsahu bude časem přibývat také v souvislosti s novinkami, které jsme nyní uvedli na trh.

Jaké to tedy jsou?

Začnu s minerálními látkami, Magnesium Complex se šafránem, Zinc Complex a Iron Complex. Na první pohled možná nepůsobí unikátně, protože obsahují běžně známé účinné látky. Výjimečné jsou však svým složením, čistotou a formou účinných látek, to považujeme za zcela klíčové pro maximální vstřebatelnost, či chcete-li využitelnost, pro náš organizmus. Obsahují dále vysoké množství účinných prvků, zároveň jsou však prosté jakýchkoliv přídatných látek, které jsou pro tělo nevhodné či zbytečné. Naopak kromě hlavní účinné látky obsahují ještě další z oblasti vitamínů, minerálů, stopových prvků či extraktů, které maximalizují zdravotní benefity novinek.
Tempo 21. století je náročné. Stres i tlak na výkon patří mezi velké žrouty minerálních látek v našem těle. A moderní strava tak vysoké nároky na příjem dostatečného množství těchto mikroživin dokáže zajistit jen stěží. To nás motivovalo k vyvinutí vlastní nové řady produktů. Doplňky stravy na bázi minerálních látek jsou dnes už běžnou součástí našeho životního stylu. V tom, co si z nich naše tělo dokáže skutečně vzít, je ale propastný rozdíl. Liší se vstřebatelností, využitelností, a dokonce i bezpečností. Ve všech ohledech organizmu prospívají mnohem lépe formy organické. A právě ty nyní máme v naší nabídce.
Mezi další novinky patří bioaktivní koenzym Q10, který jsme rozpustili pouze v MCT oleji. Jde vlastně o výtažek z kokosového oleje, který pozitivně ovlivňuje vstřebatelnost nejen Q10, ale také dalších zbytečných přidatných látek. Náš koenzym Q10 má dvě hlavní přednosti. Protože jde o bioaktivní formu, tedy ve zkratce látku tělu vlastní, maximalizujeme tak jeho využitelnost pro organizmus.
Dále jsme naše portfolio rozšířili o produkt Premium Collagen Peptides, který v sobě kombinuje kolagenní peptidy, nejlépe vstřebatelnou formu kolagenu, s dalšími látkami, jež ještě zvyšují jejich využitelnost pro tělo.
Síla kolagenních peptidů spočívá v tom, že se tyto stokrát menší částice, než je molekula kolagenu, dokážou dostat až do tkání, kde se z nich stávají informační a stavební látky pro produkci mladých kolagenních molekul. Super Greens je zase unikátní směs tří zelených superpotravin v biokvalitě, kterou jsme zabalili do autentické pistáciové chuti. Z tohoto výrobku lze připravit lahodný nápoj, který zlepší celkovou bilanci přijatých tekutin, a dodá přitom tělu unikátní sestavu živin a fytonutrientů v čele s chlorofylem. Dopřát si ho lidé mohou kdykoli během dne, nejlépe však před jídlem, kdy trávení ještě není zatíženo naší běžnou stravou. Ale naordinovat si ho lze také mezi jídly nebo jako součást koktejlů.
Vyvinuli jsme rovněž bioaktivní B-komplex Nupreme, v němž najdete kompletní spektrum všech potřebných „béček“, jako je B1, B2, B3, B5, B6, B7, B8, B12, cholin, kyselinu listovou. Některé vitamíny jsou zastoupeny vedle základních navíc i ve svých bioaktivních formách. Jako poslední bych jmenoval revoluční ovesnou tyčinku, která v jedné porci člověku dodá víc než třetinu doporučené denní dávky vlákniny, a k tomu samozřejmě skvěle chutná.

za odpovědi poděkovala Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3