Obchodní řetězec BILLA úspěšně završuje testovací fázi svého e-shopu a zahajuje ostrý provoz. Zákazníci z Prahy, Mladé Boleslavi a Brna a jejich okolí si vyberou z více než 9000 výrobků, které k nim dorazí už tři hodiny zdarma po odeslání objednávky.
Noví zákazníci získají navíc 10% slevu na první tři nákupy a malý dárek v podobě produktů vlastní výroby BILLA k tomu.
Spuštění ostrého provozu e-shopu plně zapadá do expanzních plánů řetězce BILLA. Usiluje o to, aby byla lidem dostupnější a každý zákazník našel svou BILLA takříkajíc za rohem, ať už jako kamennou prodejnu, nebo nově právě také v podobě online nakupování.
Úspěšná testovací fáze završena
Během testovací fáze, která ostrému provozu předcházela, odbavil e-shop přes svoji partnerskou společnost DODO 7042 zákazníků a doručil 28 643 nákupů. Dohromady zaměstnanci obou skladů roztřídili do objednávek 382 023 výrobků. Celkově přes 80 % zákazníků nakoupilo na e-shopu BILLA více než třikrát. Cenově nejobjemnější nákup přišel na 14 993 korun. BILLA obdržela téměř 8000 zpětných vazeb a hodnocení z jednotlivých dokončených nákupů, přičemž od letošního ledna do srpna má výsledné hodnocení trvale stoupající tendenci. „Naší vizí je být zákazníkům dostupnější, být jim na blízku a doslova být k dispozici na každém rohu. Spuštění e-shopu vidíme jako důležitý milník na cestě k tomu, abychom tuto vizi naplnili,“ říká Liam Casey, generální ředitel BILLA ČR. „V našich plánech dále nepolevujeme. Do konce roku spustíme novou mobilní aplikaci, která nakupování online usnadní. V průběhu příštího roku částečně zautomatizujeme naše sklady v Praze a Brně, aby byly schopny efektivněji a ve vyšší míře odbavit objednávky našich zákazníků. Do konce roku 2025 máme ambici nabídnout naše služby po celé České republice a stát se druhým nejsilnějším hráčem v prodeji potravin online v České republice,“ dodává Liam Casey.
FFC centra v Praze a Brně
E-shop BILLA, který zákazníci najdou na webových stránkách www.shop.billa.cz, obsluhují dva sklady – v Praze a Brně – o celkové velikosti 13 200 m2. „Díky řízenému zásobování ze dvou skladů dokážeme zajistit lepší kvalitu doručeného zboží pro zákazníka. To nám ulehčuje hlavně dohled nad dodržováním teplotního řetězce, který je pro kvalitu rozhodující. Průběžně sledujeme stav zásobování v obou skladech, díky čemuž si snadněji ohlídáme dostupnost zboží zákazníkům. Oproti konkurenci veškeré odbavení objednávek soustředíme výhradně do těchto skladů, takže je doručení rychlejší. Už tři hodiny po objednání může mít zákazník svůj nákup doma. A plná obsluha ze skladů vede i k tomu, že na rozdíl od některých konkurenčních řetězců příprava objednávek nezasahuje do provozu na prodejnách, což je komfortnější pro zákazníka i pro nás,“ upřesňuje Petr Toupal, vedoucí oddělení e-commerce řetězce BILLA.
Výrobky vlastní výroby v nabídce e-shopu BILLA
Řetězec BILLA zákazníkům e-shopu nabídne také zboží z vlastní výroby, konkrétně čerstvé obložené bagety a obložené mísy. V plánu je i nabídka masných i bezmasých párty setů a grilovacích setů. Výhody věrnostního klubu také na shop.billa.cz. Zákazníci na e-shopu nepřicházejí o možnosti sbírat své body na BILLA Bonus kartu, nebo je naopak uplatňovat ve všech věrnostních akcích. Nepřicházejí ani o oblíbené samolepky, které získávají při speciálních akcích a dále je směňují za produkty se slevou.
Mobilní aplikace ještě do konce roku 2023
Zákazníci mohou nakupovat na webových stránkách. Těsně před dokončením je také e-shopová aplikace. V obou systémech čeká na zákazníky řada vychytávek. Například si budou moci označovat své oblíbené výrobky, a tím urychlit příští objednávku. Zlepší se také vyhledávání výrobků, a navíc e-shop nabídne přes 200 exkluzivních položek, které v kamenných prodejnách k dostání nebudou. Pro návštěvníky, kteří se rozhodnou e-shop vyzkoušet, čeká na první tři nákupy sleva 10 % a malý dárek. Minimální hodnota objednávky je 500 korun.
Doručování partnerskou společností DODO
„Rozvoz potravin je specifickou disciplínou, ve které je potřeba skloubit rychlost a přesnost doručení s dodržením těch nejvyšších standardů při samotné manipulaci se zbožím, protože potraviny jsou tím nejnáročnějším segmentem jak na hygienu, tak na dodržování teplotního řetězce. Velmi si vážím toho, že do nás v rámci této disciplíny vložil důvěru další velký hráč a silná značka, jakou je BILLA. Dobře víme, že kvalita rozvozu i samotných kurýrů je faktor, který významně ovlivňuje podobu celé služby a její přijetí mezi zákazníky. A jsme zároveň rádi, že můžeme být u dalšího zásadního milníku v rámci rozšiřování trendu e-groceries v České republice,“ komentuje Michal Menšík, CEO DODO Group.
(tz)