Jen pár minut na bleskový nákup cestou za dalšími povinnostmi či zábavou. Každodenní realita tisíců lidí v uspěchaných českých městech dosud obvykle znamenala odbýt snídani, svačinu, či dokonce oběd nebo večeři. Nová síť sousedských prodejen Bonveno to chce změnit.
Pod hlavičkou společnosti Makro Convenience Czechia, jejímiž společníky jsou makro ČR a skupina METRO, přináší koncept pohodlného, čerstvého a zároveň rychlého nákupu.
Ve městech po celé České republice se do dvou let otevřou desítky nových sousedských prodejen s potravinami a občerstvením Bonveno. Zákazníkům chtějí přinést pohodlí, čerstvost, příjemnou obsluhu a širokou nabídku kvalitního zboží za příznivé ceny i pro rychlé nákupy, při nichž se dosud lidé museli obvykle odbývat. „Každému z nás někdy zbývá příliš málo času na to, aby si pečlivě naplánoval větší nákup a v klidu obstaral všechny položky. Bonveno chce lidem výrazně zpříjemnit i nakupování ‚za rohem‘, při němž lidé potřebují rychle, ale kvalitně zahnat hlad nebo na poslední chvíli sehnat vše potřebné do domácnosti,“ říká Karel Bárek, generální manažer sítě Bonveno Česká republika. V pilotním provozu se loni otevřely první čtyři prodejny Bonveno v Praze.
Od večerek a dalších malých prodejen se provozovny Bonveno podle Bárka odlišují nejen moderním designem a nadstandardním zákaznickým servisem, ale především svojí nabídkou. Sortiment potravinářského i nepotravinářského zboží zahrnuje čerstvé pečivo, ovoce a zeleninu, hotová jídla, lahůdky, nápoje či drogerii, ale také občerstvení, jako jsou například hot dogy, čerstvé bagety a sendviče nebo kvalitní čerstvá káva. „První zpětná vazba našich zákazníků ukazuje, že se jim naše prodejny líbí a začínají se pravidelně vracet. Po cestě do práce seženou kvalitní snídani, odpoledne a večer u nás jednoduše naplní své ledničky. Také zahraniční návštěvníci České republiky oceňují čerstvé a rychlé občerstvení v turistických místech za dobré ceny,“ doplňuje Bárek.
První prodejna Bonveno se zákazníkům otevřela na pražském Andělu v létě 2023. Do roku 2024 pak síť vstupovala s celkem čtyřmi provozovnami – všemi v metropoli. Letos plánuje Makro Convenience Czechia expanzi svých maloobchodních prodejen výrazně urychlit. Otevřít jich chce do konce roku přibližně dvacet, přičemž posilování sítě Bonveno má pokračovat i v následujících letech. „Počítáme s tím, že se koncept pohodlného sousedského nakupování rozšíří z Prahy do všech regionů České republiky. Síť Bonveno spravujeme společně s mateřskou společností METRO. Koncept se v tuto chvíli v rozvíjí v několika státech Evropy. Pro makro ČR síť Bonveno představuje další prodejní kanál v segmentu maloobchodu, který považujeme za jeden z klíčových pilířů našeho podnikání,“ říká Jiří Nehasil, generální ředitel velkoobchodu makro ČR.
(tz)