Do Česka se vrátila zima, což nabízí řadu příležitostí pro zimní sporty. „V Intersportu pozorujeme v posledních dnech rapidní zvýšení poptávky po zimním sortimentu. Vedle příznivého počasí za zvýšením zájmu zákazníků stojí také velké výprodeje, které probíhají už od 27. prosince.
U zimního oblečení jde o meziroční nárůst o 80 %, prodej výbavy na zimní sporty se pak meziročně zvedl o 50 %,“ komentovala situaci Lucie Kuricová, marketingová manažerka společnosti Intersport.
Ochlazení s sebou přineslo více impulzivních nákupů, jelikož si řada zákazníků potřebovala doplnit šatník o oblečení do mrazivých teplot, k čemuž přispělo i výrazné snížení cen u tohoto sortimentu. „Největší zájem je především o bundy a zimní boty,“ dodala Lucie Kuricová. Meteorologické předpovědi slibují proměnlivé počasí i v nejbližších dnech, k čemuž se lokálně objeví i sněhové přeháňky, a tak není divu, že se to projevilo také na poptávce po sportovní módě. Mnoho lidí vyrazilo doplnit šatník o oblečení, které díky funkčním materiálům spolehlivě ochrání před chladem. „Vedle dámských a pánských bund či zimních bot je častým cílem nákupu také dětské zimní oblečení – kombinézy, zateplené kalhoty, bundy, termoprádlo i boty do sněhu,“ upřesnila marketingová manažerka.
Podle prodejce sportovního vybavení je pro zákazníky v první řadě důležitá funkční stránka. „Dívají se na funkčnost materiálu, tepelnou izolaci, ale také pružnost látky či prodyšnost,“ popsala Lucie Kuricová. Stranou však podle ní nestojí ani design. „Zákazníci trendy sledují a chtějí si pořídit výrobek, který kombinuje funkčnost a kvalitu provedení s estetickou stránkou,“ dodala.
Data Intersportu ukazují, že se zvedly prodeje zimního sortimentu jak v kamenných prodejnách, tak i na e-shopu. Za první dva týdny tohoto roku se online prodeje zvýšily o 50 %. Podle Lucie Kuricové se na vyšších prodejích podílí také další faktor: „Zákazníci přicházejí uplatňovat dárkové poukazy, které dostali pod stromeček. Velmi často jdou cíleně za konkrétním typem zboží, ale setkáváme se i s impulzivními nákupy – v řadě případů nakupují zákazníci nad rámec původního plánu i nad částku dárkové poukázky.“
Chuť zákazníků k nákupu povzbuzují také výrazné slevy, které v Intersportu probíhají. Akční zboží tak převážně zakoupí se slevou od 20 do 40 %, u některých produktů sleva dosahuje i 60 %. Zboží za výhodné ceny budou zákazníci moci v prodejnách i na e-shopu objevovat až do konce února.
(tz)