INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

20240530 11482621. ročníku soutěže o „Mlékárenský výrobek roku“ se letos zúčastnilo 24 tuzemských výrobců, kteří do hodnocení přihlásili celkem 72 výrobků.

Výrobky byly hodnoceny celkem ve 13 soutěžních kategoriích:

  1. Konzumní smetany
  2. Zakysané mléčné nápoje
  3. Jogurty nízkotučné do 3 % tuku
  4. Jogurty střednětučné (3,0 – 5,5 % tuku)
  5. Jogurty smetanové
  6. Smetanové a tvarohové krémy
  7. Mléčné dezerty
  8. Čerstvé sýry
  9. Sýry plísňové
  10. Sýry s mazem na povrchu
  11. Sýry polotvrdé
  12. Tavené sýry
  13. Sýrové speciality

V rámci soutěže byly dále vyhlášeny „Novinky roku 2024“.

Hodnocení za účasti 21 nezávislých porotců proběhlo 24. dubna na Ústavu mléka, tuků a kosmetiky VŠCHT Praha. Při hodnocení se posuzovala nejenom celková kvalita přihlášených soutěžních vzorků, ale také obchodní rozšířenost na trhu, marketingové aktivity směřované na podporu prodeje a rovněž správnost označování výrobků dle platné potravinové legislativy.

U novinek hodnotily komise stupeň produktové, procesní a obalové inovace, zaměření na specifickou cílovou skupinu, „nové“ výživové parametry, reformulace, atraktivitu pro spotřebitele a také případný přínos pro životní prostředí.

Nejvyšší počet soutěžních výrobků byl ve třech kategoriích jogurtů, výrobci přihlásili také vysoký počet sýrů, které byly rozděleny do celkem šesti kategorií. V letošním roce nebyl zaznamenán žádný mimořádný trend, oceněné byly zejména výrobky s mimořádnou chutí a mezi ochucenými pak výrobky s novými příchutěmi. Opět se objevila řada výrobků s reformulovaným složením, například bez laktózy nebo s vysokým obsahem proteinů a pozornost porotců přitáhly gurmánské speciality.

Výsledky akce „Mlékárenský výrobek roku 2024“ byly za přítomnosti zástupců veřejného života, médií a samozřejmě odborníků a manažerů mlékárenského průmyslu a zemědělské prvovýroby vyhlášeny 30. května na společensko-odborné akci „Oslava mléka“ v zajímavém prostředí Národního zemědělského muzea v Praze, které umocnilo význam této potravinářské události.

Odborníci i veřejnost si takto připomněli Světový den mléka, který se z podnětu Mezinárodní mlékařské federace slaví každoročně již od roku 1957 a kterému je od roku 2001 vyhrazen na 1. června. Záštitu nad letošní oslavou převzal ministr zemědělství Mgr. Marek Výborný.

Zástupci úspěšných mlékárenských podniků zde převzali diplomy a trofeje za oceněná místa v jednotlivých soutěžních kategoriích, vyhlášen byl také absolutní vítěz soutěže, a sedm výrobků obdrželo titul „Novinka roku“. Zástupci novinářů vybrali z hodnocených výrobků rovněž tři produkty, kterým předali svoji „Cenu médií“.

V závěru slavnostního ceremoniálu vyhlásil Českomoravský svaz mlékárenský a Sekce pro mléko při Potravinářské komoře České republiky nový ročník soutěže o „Mlékárenský výrobek roku 2025“.

VÝSLEDKY V JEDNOTLIVÝCH SOUTĚŽNÍCH KATEGORIÍCH – oceněné výrobky

tab1 copy

 

  • Absolutním vítězem v letošní soutěži se stal plísňový sýr Jihočeská Niva Premium 70 % ze společnosti MADETA a.s., kterému porotci přidělili rekordních 100 bodů z celkových 100 možných.
  • Absolutní novinkou roku se stal sýr Jihočeská Niva Fit 30 % rovněž ze společnosti MADETA a.s.
  • Hlavní cenu médií získala překvapivě sýrová specialita Štěchovický nález, výrobek studentů z Vyšší odborné školy potravinářské a Střední průmyslové školy mlékárenské v Kroměříži.


Ing. Jiří Kopáček, CSc. – předseda představenstva

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3