Kromě zajištění bohatého výběru produktů privátních značek se obchodní řetězec Kaufland věnuje také vývozu tohoto sortimentu do prodejen v dalších zemích Evropy. V roce 2023 dosáhl export produktů privátních značek ze 49 různých sortimentních skupin od 28 českých dodavatelů hodnoty čtyři milióny eur.
Mezi nejpopulárnější kategorie produktů vyhledávaných v zahraničí patří müsli a cereální tyčinky značky K-Classic, cereální vločky či přípravky na pečení.
Export privátních značek se aktuálně týká především zboží z oblasti trvanlivých potravin. Mezi další populární kategorie produktů patří vývary a bujóny, různé druhy pudinkových prášků a instantních dezertů či produkty zahraniční lokální kuchyně. Celkový objem vývozu zboží privátních značek činil téměř 16 mi- liónů kusů.
Exportu jednoznačně dominují produkty řady K-Classic, z nichž nejpočetnější skupinu tvoří K-Classic müsli tyčinky. V loňském roce tak do prodejen Kaufland v Polsku, Bulharsku a Chorvatsku putovalo více než 2,7 miliónu kusů müsli tyčinek různých příchutí, přičemž nejoblíbenějším druhem byla tyčinka s příchutí Jahoda v jogurtu. Výrazná poptávka především v Bulharsku, Chorvatsku a Rumunsku panuje po jemných ovesných vločkách K-Classic, kterých bylo v loňském roce vyvezeno více než 1,2 miliónu kusů. Zákazníci v Bulharsku a Rumunsku si také oblíbili K-Classic smetanovou zmrzlinu, které bylo v posledním roce do obou zemí dodáno téměř 602 000 kusů.
(tz)