INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Zákazníci internetových obchodů jsou nespokojeni s kvalitou služeb České pošty. Poukazují zejména na opakovanou negativní zkušenost s doručováním balíků. Že jde skutečně o problém, potvrzuje i nadpoloviční většina obchodníků. Vyplývá to z aktuálního průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) provedeného mezi prodejci.
Zákazník je doma. Pro poštu přesto nezastižen

Pracovníci pošty v řadě případů nedoručí zboží k osobnímu převzetí. Namísto zazvonění automaticky vhodí do schránky oznámení o uložení zásilky. Ačkoli jsou zákazníci doma, pro balík si nakonec musí dojít na poštu sami. Jak ukazují výsledky průzkumu, tuto opakovanou negativní zkušenost zákazníků s doručováním balíků potvrzuje 60 % obchodníků. Někteří prodejci evidují až 10 % svěřených zásilek, které není Česká pošta schopna spotřebitelům doručit. Podle Jana Vetyšky, výkonného ředitele APEK, je důvod vždy stejný. „I přesto, že je zákazník doma a může si balík osobně převzít, poštovní doručovatelka mu automaticky vhodí do schránky oznámenku, aby si balík vyzvedl na poště, protože nebyl k zastižení. Doručovatelka nezazvoní a vůbec se nezdržuje zjišťováním, zda je zákazník doma."

Lidé musí na poštu pro balík sami

Na zmíněné praktiky České pošty si stěžují internetoví obchodníci celoročně. Výjimečnou negativní zkušenost s doručováním zásilek má 24 % z nich, žádnou stížnost nehlásí jen 16 % prodejců. Obchodníci poukazují i na skutečnost, že poštovní pracovníci mnohdy ani nenaloží zásilku do auta. Místo toho rovnou pošlou po listovní doručovatelce oznámenku, že zákazník nebyl zastižen. „Jsem však přesvědčen, že se ve všech uvedených případech nejedná o systémovou chybu nebo úmysl České pošty jako organizace. Spíš jde o chyby jednotlivců, kteří si chtějí zjednodušit práci," uvedl Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Obchodníci dělají práci za poštu

Trhliny v kvalitě zásilkové služby České pošty dělají internetovým obchodníkům starosti ještě v jednom ohledu. Jsou totiž denně nuceni kontrolovat na internetových stránkách přepravce funkci „sledování zásilek". Sami pak musí upozorňovat zákazníky e-mailem nebo telefonicky, že jim leží balík na poště, což souvisí s dalším nešvarem. „Pracovníci pošty totiž lidem pokaždé nevhodí do schránky oznámení o uložení zásilky. Zákazníci si tak ve stanovené lhůtě balík nepřevezmou a Česká pošta jej odešle obchodníkovi zpátky. Vrácenou zásilku tak musí prodejce posílat zákazníkovi znovu, navíc na vlastní náklady a v některých případech dokonce opakovaně," konstatoval Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Česká pošta je nejvýznamnějším tuzemským přepravcem, kterého následují PPL a Top Trans. Většina obchodníků nabízí kombinaci dopravy Českou poštou a některým dalším dopravcem či vlastní dopravou.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3