INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 

Nejoblíbenější destinací českých turistů je letos Turecko, dokazují to tisíce prodaných zájezdů. Potvrzuje to i cestovní kancelář TopFly.cz, která se na Tureckou riviéru specializuje.

Češi letos na dovolené šetřili a s cestovními kancelářemi odjelo až o 15 procent méně lidí než v loňském roce. Tradičně nejoblíbenější destinací zůstalo Chorvatsko. Letecky však vládlo Turecko. Potvrzují to i prodejní čísla cestovní kanceláře TopFly.cz.

Turisté, kteří se na dovolenou vydali nejčastěji letecky, zamířili do oblíbeného Turecka, zvolili čtyřhvězdičkové hotely u pláže s All Inclusive, kde strávili v průměru sedm dní. Pro čtyřčlennou rodinu pak cena zájezdu vyšla na necelých 30 tisíc korun. Za zhruba 2,3 milionu zájezdů Češi utratili asi 30 miliard korun.

Zatímco loni směřovala většina turistů do Řecka, letos se kvůli nepokojům lidé raději vydali do Turecka. „Ačkoliv jsem to s manželkou zvažoval, nakonec vyhrála Turecká riviéra. Situace v Řecku se mi zdála dost zmatená, i když mám tu zemi moc rád," potvrzuje upřednostnění Turecka například Šimon Jehlička z Prahy.

Cena sezónních zájezdů ve srovnání s uplynulým rokem klesla. I proto, že většina cestovatelů využila nabídek First minute nebo Last minute. Na průměrné dovolené utratil člověk 11 800 korun, což je asi o 400 korun méně než loni. U nejlevnějších cestovních kanceláří, jako je TopFly.cz dosáhla cena dokonce 5 tisíc korun na hlavu.

„Včasný nákup" prodával

Nejvíce zájezdů se prodalo na začátku roku v nabídce First minute, tedy za včasný nákup. „Tento typ prodeje zaznamenal až o 15 procent vyšší zájem mezi Čechy než v uplynulém roce," potvrdil jednatel společnosti TopFly.cz Martin Vaněk. Průměrná cena u CK se pohybovala okolo 7 tisíc korun za týdenní pobyt.

Last minute stále vede

Před létem a v jeho průběhu pak lidé vybírali z nabídek zájezdů na poslední chvíli. Podle Jána Fignára, Destination Managera z cestovní agentury TopFly.cz, tvořily prodeje až 70 procent. Každým rokem rovněž přibývá lidí, kteří si vybírají dovolenou na internetu. V letošním roce číslo dosáhlo průměrně až 35 procent.

Zájezdy do Turecka nekončí, Češi si prodlužují léto

Sezóna v Turecku trvá až do konce října, a proto jsou k mání i nyní osmidenní okruhy nejkrásnějšími místy s odlety každou neděli. Zázemí příjemných čtyřhvězdičkových hotelů s vysokým standardem služeb, polopenzí a možností dokoupení programu All Inclusive, písečné pláže s křišťálovým mořem jsou jen základem pobytově-poznávacího zájezdu na Tureckou riviéru.

Kdo má méně volna, kupuje eurovíkend v Istanbulu

Hitem posledních let jsou eurovíkendy zasvěcené i nákupům. V Istanbulu se dá nakoupit oblečení a elektronika za velmi příznivé ceny, proto mnoho Čechů míří právě tam. Většina účastníků stihne prohlídku města a navštívit nejznámější památky. Cestovní kancelář TopFly.cz připravila od 26. do 29. října Eurovíkend v Istanbulu.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3