INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
logo-tonermaniaRefilované nebo repasované tonery v 1. pololetí 2012 opět ovládaly český trh. Mezi důvody nákupu čím dál tím více dominuje i srovnatelná kvalita a především lepší dostupnost neoriginálních tonerů.

tonermania-do50

Tisková řešení v českých společnostech všech velikostí čím dál více operují s neoriginálními tonery a inkoustovými náplněmi. Jejich kvalita je přitom ve většině případů na srovnatelné úrovni, čímž odpadl pro české firmy hlavní důvod pro nákup originálních. Podle aktuálního průzkumu jednoho z největších serverů na prodej originálních i ostatních náplní tiskáren vyplynulo, že ty originální využívá méně než jedna pětina. Živnostníci a SMB firmy pak už jen z cca 16 %. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu serveru TonerMania.cz.

Prodeje originálních tonerů a náplní do tiskáren, kopírek a faxů meziročně opět poklesly ve prospěch těch nových kompatibilních a repasovaných. Nové výsledky průzkumu za I. pololetí 2012 serveru TonerMania hovoří o 3% poklesu ve srovnání se stejným obdobím za rok 2011.

tonermania-50az250

Které firmy preferují více originální tonery?

Odchylky v preferencích byly zjištěny především s ohledem na velikost firmy. Z výsledků například vyplývá, že velké firmy (nad 250 zaměstnanců) využívají programů na repasování svých vlastních použitých tonerů. Oproti průměru volí takovéto tiskové náplně o 8 % více velkých společností. Nemalá část velkých firem však razí zcela odlišnou filozofii a nakupuje výhradně nejdražší originální tonery a inkousty. Středně velké společnosti (50-250 zaměstnanců) nevykazují oproti zjištěnému průměru výraznější výkyvy. Trend u živnostníků a malých firem (do 50 zaměstnanců) jednoznačně ukazuje snahu uspořit náklady nákupem renovovaných a kompatibilních tonerů.

Velikost společnosti Originální Nové kompatibilní Renovované

Enterprise (nad 250 z.) 20,2 % 52,7 % 27,1 %

Medium (50 – 250 z.) 17,1 % 63,1 % 19,8 %

Živnostníci a malé firmy 15,3 % 60,7 % 24 %

* I. pololetí 2012, TonerMania.cz

Cena není jediným důvodem

Většina, kterou tvoří šedesát procent firemních zákazníků, nakupuje nové, leč neoriginální tonery a inkousty generických značek.

Trend preference nových kompatibilních, ale neoriginálních náplní do tiskáren, kopírek a faxů má rostoucí tendenci meziročně především díky své dostupnosti na trhu a kvalitativní zaměnitelnosti s originálními. Hlavním důvodem však zůstává cena, jež může zejména u tonerů dosáhnout až jedné třetiny oproti originálním výrobkům.

tonermania-nad250

O úzkostlivé šetření nejde

„Náklady za tisk tvoří pro většinu firem nezanedbatelnou položku. V mnoha společnostech mají celá interní nařízení a směrnice upravující hospodaření s tiskovými náplněmi. Není proto divu, že zvýšenou pozornost firmy věnují i jejich nákupu. Ač se může zdát pouze pětinový počet prodaných originálních náplní nízký, české firmy bych z úzkostlivého šetření nenařknul," komentuje výsledky průzkumu Roman Novotný ze společnosti TonerMania.cz.

„Je třeba si uvědomit, že nákupem neznačkového toneru či inkoustu uspoří často i dvojnásobek nákladů. Rozdíl oproti originálu přitom u produktů osvědčených výrobců není v běžném kancelářském využití postřehnutelný," dodává Novotný.

Komentáře k výsledkům a grafy viz níže:

Originální tiskové náplně (prodejnost 20,8 %)

Koupí nových tonerů a inkoustů stejné značky jako je tiskárna získá zákazník garantovanou kompatibilitu, kvalitu tisku a barevnou stálost. Někteří výrobci také podmiňují záruku na svou tiskárnu používáním výhradně originálních náplní.

„Originální tonery se hodí pro podniky, kterým záleží na stoprocentní tiskové kvalitě. Zákazníky jsou grafická a architektonická studia. Cena originálů je však oproti kompatibilním náplním a repasům často dvoj- i trojnásobná," uvádí Roman Novotný z TonerMania.cz.

Nové kompatibilní tiskové náplně (prodejnost 60 %)

Nové náplně v doposud nepoužitých obalech od jiného výrobce, než je značka tiskárny nabízí typicky jen nepatrně nižší tiskovou kvalitu než originál. Spolehlivost a životnost kompatibilních náplní je dnes však zpravidla na stejné úrovni. Riziko vadného kusu a možného poškození tiskárny je velmi nízké.

„Nové kompatibilní náplně tvoří většinu našich prodejů bez ohledu na velikost firmy. Z našich zkušeností vyplývá, že procento reklamovaných kusů je u těchto tonerů a inkoustů stejně nízké, jako u originálních výrobků," vysvětluje dále Roman Novotný.

Renovované/repasované tiskové náplně (prodejnost 19,2 %)

V případě renovovaných cartridgí resp. tonerů se jedná o použité obaly, do kterých je znovu doplněn prášek či inkoust. Kvalita tisku, stejně jako spolehlivost, u nich mohou být na různých úrovních. Solidní výrobci nabízí záruku kompatibility a kromě doplnění prachu či inkoustu také výměnu nejvíce namáhané součástky.

„Renovované náplně kupují jednak firmy, jež chtějí na tisku maximálně ušetřit, ale ve velké míře i naši stálí zákaznicí ze středních a velkých společností, kteří tiskové náplně vyměňují velmi často," dodává Roman Novotný z TonerMania.cz

O serveru TonerMania.cz

TonerMania.cz je jedním z největších specializovaných českých e-shopů s náplněmi do tiskáren, kopírek a faxů. Nabízí širokou škálu tonerů i inkoustů pro kancelářská zařízení všech nejběžnějších značek, zejména Hewlett-Packard, Canon, Samsung, Dell, Brother, Epson, Kyocera, Lexmark, Konica-Minolta, Oki, Sharp nebo Xerox. Prodejní portfolio doplňují vysoce kvalitní kompatibilní tonery značek TEKO a EKOTEC a inkoustové náplně ActiveJet. Svým zákazníkům nabízí TonerMania.cz odběr zboží na šesti místech po celé České republice, dále odbornou pomoc na speciální telefonní lince a také svoz použitých náplní a tonerů zdarma. Stálí odběratelé navíc mohou využít atraktivního věrnostního programu. Všechny prodávané výrobky jsou šetrné k životnímu prostředí a jsou vyrobeny z recyklovatelných materiálů. Zárukou kvality služeb e-shopu TonerMania.cz jsou oborové certifikáty kvality ISO 9001/14001. Více na http://www.TonerMania.cz

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3