Pro klienty ČPP to znamená, že kvůli změně adresy, jména resp. názvu společnosti, změn telefonních čísel, RZ vozidla nebo také zavedení jiného způsobu platby (např. SIPO, Faktura 24) nemusejí nikam chodit nebo zasílat svůj písemný požadavek. „Zcela jistě tak lze konstatovat, že z tohoto pohledu jde o správný krok směrem k zlepšení klientských služeb, který jde ruku v ruce se samoobslužným webovým portálem MojeČPP," prohlásil Tomáš Szewieczek.
Faktem je, že 51 % veškeré komunikace v kontaktním centru ČPP tvoří hlasové a elektronické požadavky z oblasti hlášení pojistné události a stavu řešení registrovaných pojistných událostí. Dalších 30 % tvoří produktové dotazy k pojištění motorových vozidel a 3 % dotazů jsou z oblasti pojištění majetku a odpovědnosti. Je zajímavé, že ačkoli je ČPP vnímána především jako pojišťovna „motoristická", představují dotazy z oblasti pojištění osob celých 16 %. A také v této oblasti navíc dochází i k výraznému růstu zájmu klientů o pojištění.
„I v roce 2011 našim klientům, kteří hlásí vznik škodné události na motorových vozidlech, doporučíme využití při opravách služeb našich smluvních servisů, kde je jednak garance kvality a rychlosti, ale také neproblematického prokazování rozsahu vzniklé škody," vypočítal další možnosti servisu poskytovaného klientům Szewieczek. V minulém roce využila tuto nabídku téměř čtvrtina dovolaných klientů. I přes kalamitní situace vzniklé v roce 2010 (záplavy a srpnové krupobití) se vždy podařilo zajistit vysokou míru obslužnosti, a to ve výši 94 %, přičemž 85 % volajících zákazníků bylo s operátory klientského centra ČPP spojeno do 30 sekund.
Především díky zvýšené míře obslužnosti došlo v roce 2010 na infolince ČPP k poklesu příchozích hovorů, neboť klienti byli operátory infolinky obslouženi bez vzniku front. V minulosti řada klientů čekala na spojení s operátorem cca o 9 sekund déle a mnoho klientů tak raději zavěsilo a zavolali na infolinku opětovně. I tak operátoři klientského centra ČPP vyřídili v loňském roce celkem na 380 tisíc klientských hovorů. V roce 2010 navíc došlo k výraznému navýšení obsluhy elektronické komunikace na oficiální e-mailové adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., a to o celých 50 %. Klienti ČPP se tedy chovají stejně jako u konkurenčních pojišťoven, které zaznamenávají obdobný trend nárůstu v oblasti tohoto komunikačního kanálu.
Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna insurance Group je univerzální pojišťovnou, která nabízí svým klientům moderní produkty a komplexní pojistná řešení v oblasti životního i neživotního pojištění. Česká podnikatelská pojišťovna je třetím největším poskytovatelem povinného ručení na pojistném trhu v České republice. Společnost působí prostřednictvím 10 oblastních ředitelství, více než 70 poboček a 300 kanceláří na celém území ČR. Kompletní nabídka produktů je k dispozici na internetových stránkách www.cpp.cz. Telefonickým dotazům je vyhrazena klientská linka 841 444 555. ČPP předepsala v roce 2009 pojistné v celkové hodnotě 6,2 mld. Kč.
ČPP je součástí Vienna Insurance Group. Na burze kótovaná Vienna Insurance Group (VIG) se sídlem ve Vídni je jedním z předních pojišťovacích koncernů v zemích střední a východní Evropy. Mimo kmenového trhu v Rakousku je Vienna Insurance Group prostřednictvím podílu na pojišťovnách aktivní v Albánii, Bělorusku, Bulharsku, České republice, Černé Hoře, Estonsku, Gruzii, Chorvatsku, Lichtenštejnsku, Litvě, Lotyšsku, Maďarsku, Makedonii, Německu, Polsku, Rumunsku, Rusku, na Slovensku, v Srbsku, Turecku a na Ukrajině. Kromě toho existují pobočky Wiener Städtische Versicherung v Itálii a Slovinsku, jakož i pobočka Donau Versicherung v Itálii.
Vienna Insurance Group (VIG) je na rakouském trhu zastoupena Wiener Städtische Versicherung, Donau Versicherung a Sparkassen Versicherung.
(tz)