INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

logo-uschovnaÚschovna.cz, nejznámější portál pro bezplatný přenos objemných zásilek, uvolnila statistiky za červenec a srpen. Z nich vyplývá, že si lidé vybírali dovolenou spíše v červenci než v srpnu a že si na internetu vyměňovali převážně fotky z dovolených.

Objem dat přenesených Úschovnou byl v červenci o 13 % nižší než v červnu a následně v srpnu o 16 % stoupl. Počet zásilek v červenci klesl dokonce o 20 % a následně vzrostl o 17 % během srpna. Zatímco počet zásilek odráží spíše počet lidí, kteří využili server Úschovna.cz v jednotlivých měsících, objem dat je dán jejich složením.

Předpokládáme, že pokles počtu zásilek v červenci byl způsoben hlavně velkým počtem uživatelů na dovolených, z nichž většina se v srpnu opět vrátila.

Rapidní nárůst objemu než počtu zásilek v srpnu pak přisuzujeme nárůstu počtu zásilek soukromého charakteru většího objemu, převážně fotografií. Tomu odpovídá i statistika poměru JPG souborů v datech přenesených Úschovnou v jednotlivých měsících, který během června až srpna vzrostl.

O tom, že byl server Úschovna.cz využíván během prázdnin více soukromě, což nahradilo část pracovního využití, vypovídá i graf vývoje počtu zásilek během všedních dnů a o víkendech.

Zatímco u všedního pracovního provozu vidíme výrazný propad v červenci a částečný nárůst v srpnu, víkendový provoz zůstal prakticky nezměněn. To odpovídá předpokladu, že v červenci a částečně v srpnu byl pracovní provoz na Úschovně omezen díky dovoleným a zároveň došlo k nárůstu soukromých zásilek většího objemu.

Měsíc 2011                   Počet zásilek ve všední den                Počet zásilek o víkendu

Květen                        71 899                                               11 969

Červen                       71 872                                               11 952

Červenec                    57 619                                               10 139

Srpen                         64 854                                               10 460

Uživatelé trávili dovolené asi z kraje července

Letošní deštivé léto mělo vliv i na chování uživatelů internetu. Většina lidí trávila dovolenou v první polovině prázdnin, o čemž svědčí červencový propad návštěvnosti na serveru Úschovna.cz a nižší objem ukládaných dat. V srpnu si pak lidé o to více vyměňovali zážitky z dovolených formou zasílání zásilek fotografií přes Úschovnu.

„Nárůst objemu dat v srpnu přisuzujeme zvýšení počtu zásilek soukromého charakteru, převážně fotografií z dovolených realizovaných v první polovině prázdnin. Tomu odpovídá i statistika poměru JPG souborů v datech přenesených Úschovnou v jednotlivých měsících, který během června až srpna vzrostl," řekla Helena Glücksmannová, Support Manager serveru Úschovna.cz. „S postupnou digitalizací veškerých médií a rozvojem sociálních sítí není divu, že se digitální fotografie staly nejčastěji přenášeným obsahem. Digitální fotoaparát už dnes najdete v každé rodině právě proto, že je s ním sdílení zážitků tak jednoduché," dodala Helena Glücksmannová.

Proč o víkendech rostla návštěvnost navzdory dovoleným

V červenci došlo kvůli dovoleným u všednodenního pracovního provozu k významnému propadu počtu nahrávaných zásilek, v srpnu pak služba Úschovna.cz zaznamenala velké oživení.

Víkendový provoz naopak žádný propad nezaznamenal, což dokládá, že uživatelé během prázdnin využívali server Úschovna.cz k soukromým účelům mnohem častěji. Z toho též vyplývá, že soboty a neděle jsou dny, kdy standardně lidé zasedají k internetu nehledě na to, zda tráví dovolenou či nikoli.

Struktura a formáty ukládaných dat

Nejvíce využívaný typ ukládání dat představují obrázky a fotografie ve formátu JPG. Dále lidé s oblibou data „zipují" a třetí nejčastější formát ukládaný na server Úschovna.cz představuje široce rozšířený formát PDF.

Předmětem úložky jsou však formáty všeho druhu. Jedná se o dokumenty typu Office (doc, docx, rtf, txt, xls, pdf, ppt, pps) a databáze, audiovizuální soubory (avi, mp3, mp4, wav, wmv, flv,) aj., které jsou součástí přiložené tabulky.

Více se o portále dozvíte na stránkách http://www.uschovna.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

   
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3