Díky spokojenosti s televizní nabídkou zákazníci neváhají si za služby připlatit. Počet lidí, kteří jsou ochotni za televizní služby zaplatit 300–499 Kč se dokonce zdvojnásobil. Více než 94 % respondentů výzkumu NMS Market Research uvádí, že je spokojeno s kvalitou satelitního signálu ASTRA.
Zároveň 90 % lidí hodnotí kladně široké portfolio kanálů dostupné prostřednictvím platformy Skylink, jež v rámci České republiky přijímá signál přes orbitální pozici ASTRA 23.5 stupňů východně.
Jak průzkum dále ukazuje, celkem 42 % dotázaných využívá placené televizní služby. „Jedná se především o lidi, kteří sledují televizi často a preferují televizní obsah v HD rozlišení. Tito lidé zároveň prohlašují, že jsou spokojeni s programovou nabídkou, kterou mají k dispozici,“ upřesňuje výsledky výzkumu Martin Ornass-Kubacki, viceprezident a regionální ředitel společnosti SES Video CEE.
Uživatelé jsou také ochotni platit za programové balíčky více, než tomu bylo v minulosti. Ještě v roce 2015 by za televizní služby celá čtvrtina Čechů zaplatila maximálně 49 Kč, letos stejnou částku uvedlo jen 19 % respondentů. Nejčastěji přitom šlo o uživatele, kteří přijímají televizní signál prostřednictvím pozemního vysílání. Naopak vzrostl počet lidí, kterým nevadí za televizi zaplatit vyšší částku – 28 % (dříve 24 %) akceptuje poplatek 50–149 Kč, pro 22 % (dříve 15 %) dotázaných je přijatelné zaplatit 150–299 Kč. Téměř se zdvojnásobil počet uživatelů, kteří jsou za televizní služby ochotni zaplatit 300–499 Kč, a to z původních 9 % na současných 16 %.
„Je logické, že placené TV služby zákazníkům poskytnou mnohem zajímavější nabídku a další doplňkové služby než bezplatná alternativa. Uživatelé zároveň získají možnost sledovat pořady v HD či dokonce UHD rozlišení a mnoho jiných benefitů, jako je sledování pořadů z archivu, digitální videopůjčovna a další. V neposlední řadě pak mají výhodu v tom, že v budoucnu vyhnou přechodu na DVB-T2 a s ním spojené výměně vybavení. Jak vyplynulo z výsledků výzkumu, 34 % lidí si letos plánuje pořídit novou televizi a celá třetina z nich tak činí právě pouze kvůli přechodu na DVB-T2 vysílání,“ doplňuje Martin Ornass-Kubacki.
(tz)