INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

concePatnáct účastníků se svými deseti projekty prošlo intenzivním školením pod dohledem zkušených expertů a mentorů. Lidé z JICu pro ně připravili v pěti dnech program, který začínajícím podnikatelům pomůže v jejich rozjezdu. Tzv. Bootcamp, který JIC uspořádal poprvé, byl zaměřen na oblast GreenTech.

Rozložitelná náhrada za plastový materiál nebo využití recyklátu z jednorázových plen jsou příklady nápadů, které mají potenciál prorazit na trhu. Podnikat v oblasti zelených technologií by chtěl i František Ondreáš s třemi kolegy z Sciteg, a.s., kteří už delší dobu řeší problém odpadu vznikajícího z jednorázových dětských plen. "V souvislosti s dlouhotrvajícím suchem na jižní Moravě nás napadlo, že můžeme likvidovat velkoobjemový odpad použitých jednorázových plen a zároveň z nich získávat jejich funkční část, absorpční jádro. Právě to zabraňuje propouštění moči, stejně tak by mohlo zadržovat i vodu v půdě a být využitelným materiálem v zemědělství,“ vysvětluje svůj podnikatelský záměr Ondreáš.

Další projekty se zabývaly třeba sdílenou jízdou ve městech, hydroponií neboli pěstováním rostlin v živném roztoku, výrobou mobilních zelených stěn a střech, inteligentním závlahovým systémem nebo využíváním odpadního tepla v budovách. Daniel Kopkáně zase navazuje na svou dlouhodobou práci v oblasti výzkumu progresivního materiálu, který chytrým způsobem pracuje s tepelným zářením a vytváří tak výrazně kvalitnější stín než běžné materiály. ”Docení to všichni, kdo potřebují v horkých měsících ochránit proti spalujícímu žáru slunka. Materiál je vhodný i pro městskou architekturu. Využít ho můžou třeba kavárníci a stánkaři na rozpálených tržištích nebo pořadatelé festivalů,” doplňuje Kopkáně.

JIC se rozhodl udělat akci tohoto rozsahu na téma zelených technologií úplně poprvé. Přihlásilo se patnáct lidí s deseti nápady. Pět dní se jim věnovali zkušení experti a mentoři. Budoucí podnikatelé se tak naučili mít lepší povědomí o trhu, vydefinovat svůj produkt a dostat zpětnou vazbu od profesionálů z oboru. “Jsme rádi, že mezi hosty a mentory byli zástupci firem jako je Tierra Verde, VIA ALTA, Cleverfarm nebo PSI, které jsou v oblasti zelených technologií na trhu úspěšní,“ říká vedoucí akce Bootcamp Hana Šudáková. Mezi startupisty byli mimo jiné vědci a výzkumníci, kteří se zabývají třeba vývojem materiálů nebo stavebnictvím. „Bylo vidět, jak jsou všichni tematicky stejně naladěni a dovedli si i navzájem hodnotně poradit,” dodává Šudáková.

GreenTech: čisté technologie pro udržitelnou budoucnost

Spotřeba neobnovitelných zdrojů roste a negativní dopad naší činnosti na planetu také. Čisté technologie se zdají být jedním z možných řešení ekologické krize. Ukazují nám, jak se vzácnými zdroji zacházet šetrně a úsporně, a tím prospívat nejenom životnímu prostředí, ale také našim peněženkám.
Pojmy čistá, zelená či environmentální technologie se vztahují k technologiím, které se chovají šetrně k přírodním zdrojům, snaží se o jejich zachování a zamezují negativním dopadům na životní prostředí. Do oboru GreenTech spadá energická úspornost a čistá energie, udržitelné vodní hospodářství, materiálová a zdrojová úspornost a zodpovědná spotřeba.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3