INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

concePatnáct účastníků se svými deseti projekty prošlo intenzivním školením pod dohledem zkušených expertů a mentorů. Lidé z JICu pro ně připravili v pěti dnech program, který začínajícím podnikatelům pomůže v jejich rozjezdu. Tzv. Bootcamp, který JIC uspořádal poprvé, byl zaměřen na oblast GreenTech.

Rozložitelná náhrada za plastový materiál nebo využití recyklátu z jednorázových plen jsou příklady nápadů, které mají potenciál prorazit na trhu. Podnikat v oblasti zelených technologií by chtěl i František Ondreáš s třemi kolegy z Sciteg, a.s., kteří už delší dobu řeší problém odpadu vznikajícího z jednorázových dětských plen. "V souvislosti s dlouhotrvajícím suchem na jižní Moravě nás napadlo, že můžeme likvidovat velkoobjemový odpad použitých jednorázových plen a zároveň z nich získávat jejich funkční část, absorpční jádro. Právě to zabraňuje propouštění moči, stejně tak by mohlo zadržovat i vodu v půdě a být využitelným materiálem v zemědělství,“ vysvětluje svůj podnikatelský záměr Ondreáš.

Další projekty se zabývaly třeba sdílenou jízdou ve městech, hydroponií neboli pěstováním rostlin v živném roztoku, výrobou mobilních zelených stěn a střech, inteligentním závlahovým systémem nebo využíváním odpadního tepla v budovách. Daniel Kopkáně zase navazuje na svou dlouhodobou práci v oblasti výzkumu progresivního materiálu, který chytrým způsobem pracuje s tepelným zářením a vytváří tak výrazně kvalitnější stín než běžné materiály. ”Docení to všichni, kdo potřebují v horkých měsících ochránit proti spalujícímu žáru slunka. Materiál je vhodný i pro městskou architekturu. Využít ho můžou třeba kavárníci a stánkaři na rozpálených tržištích nebo pořadatelé festivalů,” doplňuje Kopkáně.

JIC se rozhodl udělat akci tohoto rozsahu na téma zelených technologií úplně poprvé. Přihlásilo se patnáct lidí s deseti nápady. Pět dní se jim věnovali zkušení experti a mentoři. Budoucí podnikatelé se tak naučili mít lepší povědomí o trhu, vydefinovat svůj produkt a dostat zpětnou vazbu od profesionálů z oboru. “Jsme rádi, že mezi hosty a mentory byli zástupci firem jako je Tierra Verde, VIA ALTA, Cleverfarm nebo PSI, které jsou v oblasti zelených technologií na trhu úspěšní,“ říká vedoucí akce Bootcamp Hana Šudáková. Mezi startupisty byli mimo jiné vědci a výzkumníci, kteří se zabývají třeba vývojem materiálů nebo stavebnictvím. „Bylo vidět, jak jsou všichni tematicky stejně naladěni a dovedli si i navzájem hodnotně poradit,” dodává Šudáková.

GreenTech: čisté technologie pro udržitelnou budoucnost

Spotřeba neobnovitelných zdrojů roste a negativní dopad naší činnosti na planetu také. Čisté technologie se zdají být jedním z možných řešení ekologické krize. Ukazují nám, jak se vzácnými zdroji zacházet šetrně a úsporně, a tím prospívat nejenom životnímu prostředí, ale také našim peněženkám.
Pojmy čistá, zelená či environmentální technologie se vztahují k technologiím, které se chovají šetrně k přírodním zdrojům, snaží se o jejich zachování a zamezují negativním dopadům na životní prostředí. Do oboru GreenTech spadá energická úspornost a čistá energie, udržitelné vodní hospodářství, materiálová a zdrojová úspornost a zodpovědná spotřeba.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3